Cu 30 de kilometri pe oră prin oraş

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Din luna noiembrie, Zaragoza va deveni primul oraş iberic în care viteza legală maximă va fi scăzută drastic. Autorităţile locale din capitala Comunităţii Aragon doresc să-i convingă pe cât mai mulţi cetăţeni să folosească transportul în comun sau bicicletele.

Guvernul local din Aragon alocă, an de an, tot mai multe fonduri pentru proiecte ecologice. Noua reglementare referitoare la viteză este prezentată ca o măsură care să ducă la scăderea gradului de poluare în oraş.

În plus, dacă locuitorii Zaragozei vor renunţa la autovehiculele personale şi vor folosi mai mult transportul în comun, municipalitatea îşi va recupera mai repede investiţia în linia de metrou pe care o construieşte.

Dezavantaj pentru navetişti

Chiar dacă „experimentul Zaragoza" este aşteptat cu încredere de către ecologişti, foarte mulţi locuitori ai oraşului, printre care şi numeroşi români, sunt nemulţumiţi de această măsură.

În condiţiile în care traficul în oraş era şi aşa foarte aglomerat, din momentul în care vor circula cu maximum 30 de kilometri pe oră, mulţi navetişti vor fi nevoiţi să petreacă mai mult timp pe drumul spre locul de muncă.

La Zaragoza, oraş în care locuiesc aproximativ 700.000 de persoane, există 800 de intersecţii şi 10.000 de semafoare.

„O să fie ca la Bucureşti"

„Reducerea vitezei la 30 de kilometri pe oră este un prim pas al autorităţilor de a interzice cu desăvârşire circulaţia cu autoturismul personal. Despre această reglementare am citit în presa locală, când autorităţile anunţau că doresc ca, până în anul 2012, locuitorii să folosească doar metroul şi bicicleta. Oraşul nu e pregătit pentru o asemene restricţie", este de părere Sergiu Stan (32 de ani), originar din Bucureşti.

Deşi locuieşte împreună cu familia de şapte ani la Zaragoza, Sergiu nu poate să nu se gândească la coşmarul circulaţiei din Bucureşti, de care îşi aduce aminte de când lucra ca taximetrist.

„Probabil că şi aici se vor face cozi interminabile la semafoare sau ambuteiaje. Mă întreb de ce au mai construit artere de circulaţie cu două sau trei benzi pe sens", spune Sergiu.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite