În 2013, reţelele sociale sunt în zodia Facebook cu ascendent în Google+

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lupta dintre Google şi Facebook continuă şi în 2013.
Lupta dintre Google şi Facebook continuă şi în 2013.

Google şi Facebook sunt două companii mari, fără îndoială, şi două dintre cele mai cunoscute mărci de pe Internet. În 2013, acestea vor concura pentru supremaţie în domeniul reţelelor sociale. Facebook vine cu un miliard de utilizatori, Google cu un potenţial mare.

Înainte de toate, compania Google are o strategie diferită de a Facebook, istoricul şi evoluţia sa aducând-o aici. Facebook a pornit ca un site creat de un entuziast pe serverele unei facultăţi şi oamenii s-au înregistrat pentru că au vrut. Google, în schimb, s-a afirmat ca motor de căutare, şi-a creat servicii auxiliare, iar acum încearcă să le unească. Toate intră sub cupola Google+.

În esenţă, cele două companii se luptă pentru o piaţă comună: publicitatea online. Înainte de creşterea mare a Facebook, Google controla destul de bine lucrurile şi avea o extindere destul de mare, notează „The Wall Street Journal“. Apoi, Facebook a trecut de 100 de milioane de utilizatori, de 500 şi acum de un miliard de oameni înregistraţi, un public destul de mare. Astfel, a apărut Google+, o pârghie prin care gigantul online să intre cu succes pe piaţa reţelelor sociale.

Ai un cont, eşti peste tot

Facebook are ceva în faţa Google: cunoaşte viaţa oamenilor. Poate lega prietenii, activităţile, istoricul online de un nume. Şi compania rivală avea aşa ceva, dar serviciile nu comunicau direct între ele, de aceea necesitatea de Google+. În final, scopul este afişarea publicităţii cât mai orientată pe utilizator.

Cazul ofiţerului de marină Sam Ford, în vârstă de 26 de ani, este sugestiv pentru integrarea online. El şi-a creat un cont pe Google+, deoarece îi permitea să încarce poze automat într-un fişier privat. Mai târziu, el a fost surprins să descopere că profilul său de pe reţeaua socială era legat de un review făcut unui joc în magazinul de aplicaţii Play Store. „[Google încearcă] prea mult să concureze cu Facebook şi dacă oamenii nu sunt deschişi la distribuirea de informaţii personale, atunci compania îi va forţa într-un fel sau altul“, a spus acesta. 

În ultimele luni, Google a continuat strategia sa cu unificarea serviciilor. „Google+ este Google“, declaraţia vicepreşedintelui reţelei Bradley Horowitz este sugestivă pentru acest fapt.

În urmă cu un an, Larry Page, cofondator Google, voia să le ceară utilizatorilor autentificarea prin G+ doar pentru a putea vedea diverse recenzii publicate online. Totuşi, ceilalţi oameni din conducere l-au convins să nu meargă pe ideea asta, deoarece strategia ar fi putut enerva utilizatorii.

„Muntele de date“ al Google

Sintagma „munte de date“ îi aparţine lui Alan Osetek, preşedinte al Resolution Media, companie de consultanţă în domeniul publicitar. El susţine că a crescut numărul de click-uri pe care utilizatorii le dau pe reclame de când sunt introduse informaţiile din G+, cum ar fi numărul de oameni care au apreciat un produs. „În majoritatea cazurilor, aceste rate au crescut între 2% până la 15%“, a mai afirmat Osetek.

Integrarea tot mai mare a serviciilor şi strategia agresivă în online pare să fi dat roade pentru Google. Ultimele cifre indicau că Google+ a ajuns la 500 de milioane de utilizatori, 235 de milioane fiind activi lunar. Totuşi, oamenii nu petrec mai mult timp pe această reţea, semn că timpul mediu a fost de doar 3 minute, în timp ce pe Facebook acesta ajunge la câteva ore.

Va depăşi Google+ Facebook până în 2014? În mod cert, are toate şansele, poate va şi reuşi performanţa, dar Google are de găsit o reţetă: cum să facă oamenii să fie mai activi, să petreacă mai mult timp pe reţeaua socială. Ar putea chiar să cumuleze tot timpul petrecut de oameni folosind serviciile sale şi atunci cifrele s-ar îmbunătăţi semnificativ. Liderii rămân să fie stabiliţi anul acesta.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite