Şic parizian: piele, motive ecvestre şi detalii delicate pentru toamna lui 2017 FOTO VIDEO
0Săptămâna Modei de la Paris a tras „cortina“ peste prezentările colecţiilor dedicate sezonului toamnă-iarnă 2017/2018. Designerii au făcut o adevărată obsesie pentru piele, un al doilea laitmotiv vestimentar fiind reprezentat de elementele inspirate din echitaţie sau cele ecvestre, pentru ca materialele transparente, volanele şi fundele să le asigure creaţiilor feminitatea tipic pariziană.
Săptămâna Modei de la Paris a fost, ca de obicei, o încântare atât pentru ochii specialiştilor în domeniu, cât şi pentru cei ai pasionaţilor de fenomenul fashion.
Ţinutele croite din piele au dominat colecţiile caselor de modă, printre care Alexander McQueen, Acne Studio, Balmain, Hermès, Nina Ricci etc. Inclusiv la Dior pielea a fost prezentă ca accesoriu prin intermediul beretelor tip gavroche care au fost alăturate de creatoarea Grazia Maria Chiuri până şi rochiilor de seară.
Animal print şi atitudine de amazoană
Dacă la Dior pielea a avut o pondere destul de mică, Balmain a transformat podiumul de prezentare într-o adevărată savană, folosind imprimeuri inspirate de reptile, de la şerpi la crocodili, dar şi de animale de talie mare, precum tigri sau zebre. „Fauna“ de pe catwalk a fost completată de pene multicolore, integrate ţinutelor exotice, iar coafurile împletite ale modelelor au dus cu gândul la amazoane sau la femeile din triburile amazoniene, după cum au observat editorii publicaţiei „Harper’s Bazaar“.
Aerul modern şi războinic al ţinutelor s-a regăsit şi în colecţia Mugler. Directorul de creaţie David Koma a combinat stilul anilor ’80 cu cel futurist, care a adus pe alocuri aminte de seria cinematografică de succes „Star Trek“, datorită mixurilor dintre piele, voal, motive stelare argintii şi aurii, dar şi umerilor înălţaţi, chiar ascuţiţi în mod dramatic, care au definit sacourile, paltoanele şi rochiile de zi şi de seară. Negrul a fost prezent din plin, în combinaţie cu abastru-electric, muştar, verde şi gri.
Şi directorul de creaţie al casei de modă Saint Laurent, Anthony Vacarello, iubeşte pielea, aşa cum fondatorul celebrului brand, Yves Saint Laurent, iubea mişcarea jucăuşă a volanelor, notează editorii revistei „Harper’s Bazaar‟. Vacarello a avut ocazia să combine cele două elemente şi asta s-a văzut în zecile de piese vestimentare croite fără cusur.
Pe podium au defilat modele îmbrăcate în fuste mini din piele purtate cu pulovere groase pe gât, rochii foarte scurte cu umeri dezgoliţi şi mărginiţi de volane ca şi cum ar fi fost petalele protectoare ale unei flori, jachete din piele de culoarea coniacului cu detalii din blană în combinaţie cu jeanşi mulaţi băgaţi în cizme cu pliuri, în stilul anilor ’80. De altfel, aerul anilor ’80 a fost prezent în toate piesele vestimentare ale colecţiei.
„La categoria ţinute de seară, paietele au deţinut supremaţia. Inserţii sclipitoare au lucit din pliurile bluzelor, s-au iţit dintre faldurile unei jachete sau au luminat întunecimea sobră a unei rochii negre‟, a observat editorul de modă Nandini D'Souza Wolfe pentru „Harper’s Bazaar“.
De la elemente western la tunici militare reinterpretate
Motivele ecvestre sau cele care implică într-un fel apropierea dintre om şi cal, acest animal nobil, au reprezentat o altă tendinţă abordată în mod evident de Stella McCartney, care a şi declarat că a vrut să reînvie prin colecţia sa spiritul vechilor cluburi pentru domni şi să-l transplanteze stilului feminin. Şi ce modalitate mai bună de a reuşi acest lucru dacă nu reinterpretarea ţinutelor tipice purtate de cowboys şi de cowgirls, aşa cum le cunoaştem din filmele western?
Fustele midi, cu croială în „A”, salopetele, bluzele şi rochiile imprimate cu peisaje în care apar cai, costumele cu detalii de piele întoarsă, dar şi pantalonii cu talie înaltă şi largi pe picior, asemenea apărătoarelor purtate de cowboy peste haine, ţinutele complet croite din denim indigo, după modelul clasicei uniforme americane de muncă, au conturat o poveste a puterii masculine preluate de femeia secolului al XXI-lea. Pentru ţinutele de seară, McCartney a rezervat elemente mult mai feminine, combinând dantela şi voalul cu piese groase, ca puloverele pe gât.
Şi la Hermès au fost preluate motive din zona sporturilor cu cai, cum au fost centurile late din piele, de tip brâu, purtate peste paltoanele drepte sau la fuste din piele, ori jachetele inspirate de tunicile purtate odinioară de soldaţii din cavalerie, unităţile militare călare, după cum au punctat editorii de modă ai publicaţiei „Vogue”.
Explozie de volane, pene, funde, franjuri
Alţi designeri, cum este Pierpaolo Piccioli, directorul creativ al casei de modă Valentino, a păstrat linia care îl defineşte şi a realizat o nouă colecţie în care rochiile lungi, boeme, cu imprimeuri florale complexe, bogat colorate, au imaginat o femeie extrem de delicată, care preferă să pună accent pe feminitate într-o manieră castă, punctată de un tip de reţinere tipică epocii victoriene.
Până şi încălţămintea a fost inspirată de botinele domniţelor de odinioară, cu vârf ascuţit, strânse pe picior, dar reinventate sub forma unor bocanci cu decupaje prezente din loc în loc.
Imprimeurile florale şi delicateţea materialelor care lasă trupul la vedere s-au regăsit şi la Alexander McQueen, însă în cazul lui acestea au luat o turnură gotică, de inspiraţie celtică, în maniera deja consacrată. Catifeaua, volanele, fundele şi rochiile sau fustele purtate peste pantaloni nu au lipsit nici din colecţiile etalate la Săptămâna Modei de la Paris, la fel cum au fost integrate creaţiilor de la New York, Londra şi Milano.
Pentru ultima sa colecţie realizată la Chloé, designerul Clare Waight Keller a mizat pe un aer optimist, inspirat de ţinutele relaxate ale anilor ’60-’70, de care este îndrăgostită. Rochiile scurte, din piele, în combinaţii cu bluze şi cămăşi garnisite cu funde si gulere late, imprimeuri florale specifice respectivelor perioade, totul a fost gândit în spiritul atitudinii flower power. Keller nu a dezvăluit încă ce planuri profesionale are după anunţata plecare din poziţia de director de creaţie la Chloé.
Nu în ultimul rând, creatorul de modă Bouchra Jarrar a gândit pentru noua colecţie Lanvin o garderobă dedicată femeilor conştiente de faptul că sensibilitatea este arma lor cea mai de preţ pe terenul seducţiei, în aceeaşi manieră ca Giambattista Valli. O explozie de volane, blană, pene, funde, franjuri i-a subliniat mesajul vestimentar, alături de materialele delicate ca mătasea, voalul, satinul. O simfonie a feminităţii în tonuri de roz, bleu, alb, rochii-furou care se lipsesc tandru de formele corpului şi dezvăluie exact atât cât trebuie dincolo de hainele de blană sau paltoanele cu accente de pene sau blană.