Fenomenul „X-Factor“ atinge România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Răzvan şi Dani, prezentatorii desemnaţi să anime atmosfera „X-Factor“
Răzvan şi Dani, prezentatorii desemnaţi să anime atmosfera „X-Factor“

Audienţele fabuloase, valoarea premiului şi mulţi dintre câştigători deveniţi staruri internaţionale fac din formatul deceniului, „X-Factor“, un adevărat fenomen. Sergio Lazarov, fiul omului de televiziune Valeriu Lazarov, a venit la cârma „X-Factor“ România, pentru a-şi valorifica experienţa acumulată la show-ul omolog din Spania.

„Adevărul": De ce „X-Factor"? Ce este atât de special la acest format în comparaţie cu altele de acelaşi gen? 

Sergio Lazarov: Show‑ul se poate lăuda cu audienţe-record în toate ţările în care a fost produs şi pentru că este diferit de alte show-uri. Membrii juriului îşi depăşesc statutul de judecători fiind şi mentorii fiecărei categorii. Un alt detaliu care face diferenţa este suma uriaşă care se acordă câştigătorului. 200.000 de euro este cel mai mare premiu oferit de o televiziune până azi!

Ai venit în România special pentru acest show după ce ai lucrat la „X-Factor" şi pentru alte producţii de succes din Spania. Sunt şi alţi profesionişti în echipa de aici?

Colaborăm cu oameni din toată lumea, profesionişti care au lucrat pe format în alte teritorii. De la coregrafi, directori de lumini şi până la responsabilii de postproducţie, am construit o adevărată echipă de profesionişti. Echipa de producţie împreună cu prezentatorii şi membrii juriului se vor asigura că vor livra X-Factor Antena 1 la acelaşi nivel calitativ şi la aceeaşi performanţă ca în Marea Britanie sau ca în oricare altă ţară în care s-a produs acest format.

După ce criterii au fost aleşi membrii juriului?

Membrii juriului au fost aleşi pentru talentul şi abilităţile lor unice.Căutăm acea calitate specială care străluceşte la câţiva oameni şi pe care o numim „X-Factor". Fiecare dintre cei trei se remarcă prin statutul de personalităţi marcante în industria muzicii, profesionişti cu rezultate cunoscute şi apreciate de public atât în ţară, cât şi peste hotare.

Avem câştigători ai unor spectacole cu o reputaţie asemănătoare, megastari de exemplu, despre care nimeni nu a mai auzit nimic până acum. Există garanţia reputaţiei pentru cel sau cea care va câştiga marele premiu în valoare de 200.000 de euro?

Sunt convins că România va creşte prin acest spectacol. Mulţi dintre artiştii britanici de azi au devenit faimoşi în urma acestui show. Leona Lewis, câştigătoare X-Factor în Marea Britanie este cunoscută la nivel internaţional.  Nu este singura. Olly Murs, cel care a pierdut locul întâi, dar a devenit superstar, stă în rafturile magazinelor de muzică alături de cei mai buni artişti ai momentului... exemplele pot continua. Suntem pregătiţi să oferim şanse adevărate câştigătorului în ceea ce priveşte cariera muzicală: producţie muzicală, management şi promovare.

Cum vezi „X-Factor" în comparaţie cu show-ul „The Voice", format achiziţionat de către cei de la Pro TV?

Nu ştiu cum va produce ProTV „The Voice", pot doar să spun că sunt încrezător că ei nu vor avea acelaşi „look and feel" ca al nostru. Calitatea imaginii şi sunetului acestui show va fi ceva ce nu s-a mai văzut şi auzit până acum.

Ce înseamnă „X-Factor" pentru tine şi care este contribuţia ta la acest megashow?

„X-Factor" este cel mai provocator show şi pentru mine este o onoare să lucrez la un astfel de program. Dedicaţia mea este 110%. Am contribuit cu know-how-ul meu în toate ariile de producţie; de la abordări creative la fluxurile tehnice.

Care este părerea ta despre concurenţii de până acum? Ai fost la vreo preselecţie?

Am fost la toate preselecţiile şi am un ochi pentru fiecare dintre participanţi. Pot spune doar că avem nişte voci uluitoare. Abia aştept să le văd pe scenă, să-i dea pe spate pe membrii juriului.

Există şi premii de consolare pe lângă marele premiu?

Din păcate nu există premii de consolare, cu excepţia de a simţi, pe scenă, că au ridicat publicul în picioare, ceea ce poate fi considerat un premiu important. Concurenţii care vor ajunge cât mai departe în competiţie vor fi antrenaţi de coregrafi din afară, dar şi instruiţi vocal pentru a atinge potenţialul maxim! Cred că toţi concurenţii îşi vor aminti de experienţa „X-Factor" ca de una cu totul specială.

"De la coregrafi, directori de lumini, responsabilii de postproducţie, prezentatorii şi până la membrii juriului ne vor asigura că vom livra «X-Factor» Antena 1 la acelaşi nivel calitativ şi la aceeaşi performanţă ca în Marea Britanie."
Sergio Lazarov
regizor

200.000
de euro este premiul pentru câştigătorul „X-Factor" România, show ce va fi difuzat la Antena 1 din toamnă

„X-Factor" în România

Primăvara a adus „X Factor" şi în România. Show‑ul va fi difuzat din această toamnă pe Antena 1, va dura până la sfârşitul anului şi va fi prezentat de matinalii Răzvan & Dani.

Caravana a luat startul pe 14 mai cu un casting la nivel naţional. După Cluj, Constanţa, Timişoara şi Iaşi, audiţiile s-au încheiat ieri, în Capitală. Aproximativ 6.000 de concurenţi s-au prezentat la preselecţii, pentru a participa la cel mai tare show de divertisment al deceniului.

Sergio Lazarov

700 de participanţi vor cunoaşte în etapa următoare rigorile juriului, care va alege 350 de concurenţi din întreaga ţară, votând cu DA sau NU, două voturi similare fiind suficiente fiecărui concurent (solo sau grupuri) pentru a merge mai departe. Membrii juriului vor ajunge în tabăra de pregătire, localizată într-o locaţie din Bucureşti, unde toţi concurenţii vor fi din nou supuşi unor noi încercări. Pe parcursul a trei zile de probe şi provocări, juriul va selecta pentru etapele următoare cei mai buni 24 de concurenţi (solo şi grupuri).

De la statutul de judecători, membrii juriului vor sfârşi prin a-şi îndruma ulterior favoriţii, înainte de concertele live, fiecare dintre cei trei judecători preluând câte o categorie: 16-25 de ani, ¨peste 25 de ani şi grupuri. La sfârşitul acestei etape fiecare judecător, ajutat de unii dintre cei mai importanţi oameni din industria muzicală, va selecta câte patru concurenţi din fiecare categorie (16-25 de ani, peste 25 de ani şi grupuri), în total 12 concurenţi, care vor ajunge în cea mai importantă şi mai spectaculoasă etapă de la X-Factor, etapa finală. Finaliştii vor deveni protagoniştii unei serii de zece spectacole live extraordinare.

Show-uri de senzaţie

Concertele vor avea loc sub semnul grandorii şi se vor desfăşura în Bucureşti, timp în care finaliştii vor fi cazaţi într-o locaţie specială urmând ca, la sfârşitul fiecărui show, unul dintre concurenţi să fie eliminat prin votul telespectatorilor şi prin decizia finală a juriului.

Astfel, în ediţia finală vor lupta pentru marele premiu, în valoare brută de 200.000 de euro (acordat de către Antena TV Group prin sponsorul Orange), trei concurenţi. Alegerea este în această etapă exclusiv a telespectatorilor, cel care va primi cele mai multe voturi fiind desemnat câştigător.

„X-Factor" în lume

Difuzat deja în 24 de ţări şi anunţat a se lansa în alte cinci, formatul creat de Simon Cowell a înregistrat audienţe record. Popularitatea de care s-a bucurat în Marea Britanie, unde a crescut în prime time share-ul staţiei pe care a fost difuzat cu 20,6 %, a făcut ca formatul să îşi capete statutul de cel mai tare show de divertisment al deceniului.

În Marea Britanie, ratingul înregistrat de „X Factor" a fost în continuă creştere, astfel că, dacă în 2006 era urmărit de peste 10 milioane de telespectatori, în 2008, numărul acestora trecuse de 14 milioane. „X Factor" a repetat figura şi în Italia. Show-ul a reuşit să dubleze cota de piaţă a staţiei Rai 2 în prime time şi, din 2009 până în prezent, „X Factor" este cel mai urmărit program difuzat de Rai 2, cu vârfuri de audienţă de câteva milioane de telespectatori.

În Danemarca, „X Factor" a întrecut orice aşteptări şi a crescut share-ul mediu al staţiei unde a fost difuzat cu 180%. În Spania, show-ul produs de Sergio Lazarov a reuşit să crească share-ul staţiei cu aproape 60% şi să beneficieze de un succes nebănuit în rândul publicului de toate vârstele. Popularitatea „X Factor" a trecut Oceanul şi a ajuns până în Columbia, ţară în care show-ul a fost difuzat încă din 2005.  În această toamnă, show-ul urmează să fie difuzat şi în SUA, de Fox, unul dintre cele mai mari posturi de televiziune din lume.

Câştigători deveniţi vedete

Unul dintre cele mai importante nume din pleiada celor 47 de câştigători „X Factor" de până acum este Leona Louise Lewis. Cântăreaţa s-a impus în Marea Britanie, în 2006 şi a devenit rapid celebră la nivel mondial. Cu „Spirit", albumul de debut, a vândut peste 6 milioane de exemplare, iar piesa „Bleeding Love" a fost desemnată în acelaşi an Cel mai bine vândut single  - 1 milion de exemplare în Marea Britanie şi 3,5 milioane în SUA.

Leona Lewis, câştigătoarea „X-Factor“ din Marea Britanie (2006)  Foto:Reuters



Alexandra Burke - supranumită şi „senzaţia pop-ului britanic", a câştigat ediţia din 2008 din Marea Britanie. Cu single-ul de debut „Hallelujah", artista, cunoscută şi din numeroase clipuri ale lui 50 Cent, a vândut 105.000 copii într-o singură zi, acesta devenind Cel mai bine vândut hit al anului în Marea Britanie. În 2009, ea obţine vânzări record cu albumul de debut „Overcome" şi locul întâi în UK Album Chart. Pentru „Bad Boys", primul extras pe single, pe care-l cântă împreună cu Flo Rida, primeşte discul de platină.

Părerea specialistului: Iulian Comănescu, Analist media

„X Factor" sau „The Voice"?

„Adevărul": Pro-ul a achiziţionat „The Voice" imediat după ce Antena a anunţat lansarea „X-Factor". E fair strategia?

Iulian Comănescu: Pro-ul, sau mai precis CME-ul, se luptă cu competitori care au „X-Factor" şi în Bulgaria şi Cehia, şi tot cu „The Voice", deci nu văd această strategie ca fiind îndreptată în mod special contra Antenei 1. Mutarea arată determinarea CME‑ului de a rămâne lider detaşat în aceste pieţe. Au mai fost vremuri când Pro-ul îl programa pe „Seinfeld" la concurenţă cu Andrei Gheorghe, fosta lor vedetă, aflată pe Antena 1 pe atunci, sau când dădeau reluările lui Teo în acelaşi sezon în care aceasta intrase în direct pe un alt post. Totuşi, asemenea strategii nu sunt interzise.

Emisiunile se vor difuza în acelaşi timp, din toamnă. Cum crezi că se va împărţi publicul? Poţi anticipa?

E o competiţie în care vor conta foarte tare lead-in-ul, adică programul dinaintea celui în discuţie, şi marketingul. Ca ocupant al locului I şi cu antecedentele de succes de la „Românii au talent", Pro-ul pare că va obţine mai mult. E însă greu să faci pronosticuri clare la astfel de producţii: vă amintiţi cum toată lumea aştepta cu sufletul la gură „Big Brother" în România şi cum, după aceea, cele două sezoane au făcut ratinguri mediocre? Altfel, fiecare dintre cele două formate pune accent pe puţin altceva. X-Factor vine de la „the extra factor", factorul extra, acel inefabil care departajează o mare vedetă de un artist mai comun, să zicem. „The Voice" reprezintă o reîntoarcere la ideea că vocea propriu-zisă e cea care contează în departajare.

image
Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite