10 mici trucuri care te pot ajuta să trăieşti până la 100 de ani

10 mici trucuri care te pot ajuta să trăieşti până la 100 de ani

Nu e o glumă, dacă alegi un stil de viaţă mai sănătos îţi modifici chiar şi ADN-ul, prelungidu-ţi viaţa FOTO Shutterstock

Speranţa de viaţă este, acum, mai mare ca oricând. Cei născuţi în 2013 vor trăi cu aproape patru ani mai mult decât cei născuţi în urmă cu 20 de ani, spune un studiu. Însă nimeni nu garantează şi calitatea celor patru ani. Să reuşeşti să depăşeşti 100 de ani ţine de genetică, de istoricul medical şi chiar de obiceiurile părinţilor şi bunicilor. Însă, ceva-ceva tot poţi face că să trăieşti până la 100 de ani.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ca să atingi şi poate chiar să depăşeşti suta de ani este necesară îmbunătăţirea stilului de viaţă. „Huffington Post“ ne oferă ponturi pentru o viaţă mai lungă şi mai fericită.
 
1. Râzi
 
Există anumite caracteristici comune celor care au depăşit centenarul. Una dintre ele este râsul, susţine un studiu din 2012 realizat pe 243 de oameni care au trecut de vârsta de 100 de ani. Ei considerau râsul ca fiind o parte importantă din viaţă. Oamenii fericiţi au o rată a mortalităţii cu 3,6% mai mică faţă de cei care sunt mai des trişti decat binedispuşi, spune un studiu din 2011. 
 
2. Fă o plimbare
 
Carmelo Flores Laura, care a atins vârsta de 123 de ani, posibil cea mai bătrână persoană înregistrată vreodată, spune că longevitatea ei se datorează exerciţiilor regulate. „Mă plimb mult, asta-i tot. Ies pe-afară să plimb animalele“, a mărturisit Laura pentru Associated Press.
 
3. Spală-te pe mâini
 
Spălatul pe mâini îţi poate salva viaţa. Un studiu din 2005, citat chiar de Organizaţia Mondială a Sănătăţii, estimează că spălatul pe mâini poate salva mai multe vieţi decât orice vaccin sau intervenţie medicală.
 
4. Fă o mamografie
 
Cancerul la sân este unul dintre motivele mortalităţii ridicate în rândul femeilor. Un studiu al Universităţii din Washington a descoperit că multe dintre femeile de peste 40 de ani diagnosticate cu cancer de sân nu au făcut niciodată o mamografie, spre deosebire de cele mai în vârstă care şi-au descoperit cancerul la timp.
 
5. Căsătoreşte-te
 
Studiile spun că oamenii căsătoriţi trăiesc mai mult.
 
6. Dacă tot te căsătoreşti, ia pe cineva mai tânăr
 
Britanica Daisy Dunett a mărturisit că a atins 100 de ani pentru că soţul ei este cu 33 de ani mai tânăr ca ea. Cei doi s-au cunoscut pe când ea avea 72 de ani şi el avea 39. „Chiar cred că aş fi murit dacă n-ar fi fost el. Dacă eşti bătrân şi singur este uşor să renunţi şi să nu te mai hrăneşti cum trebuie“, spune ea.
 
7.  Renunţă la suplimentele cu vitamine
 
Deşi mulţi experţi ne sfătuiesc să prevenim bolile cu ajutorul suplimentelor, un studiu danez efectuat pe 815 persoane a demonstrat că suplimentele cu vitamine scad speranţa de viaţă. Mai mult, un studiu separat a descoperit că femeile mai în vârstă îşi măresc riscul de boli cardiovasculare şi chiar de cancer dacă îşi iau zi de zi, suplimentele, mai ales cele cu fier. 
 
Însă, nu renunţa atât de uşor. Întreabă doctorul înainte să le arunci pentru că criticii acestor studii scot în evidenţă faptul că cei care au participat la experimente e posibil să fi avut boli care să afecteze longevitatea şi care să nu aibă vreo legătură cu vitaminele.  
 
8. Fă-ţi căsnicia să funcţioneze
 
O căsnicie plină de fricţiuni, certuri şi probleme are un impact negativ asupra longevităţii tale. Aşadar, fă-ţi căsnicia să funcţioneze.
 
9. Dar divorţează dacă nu merge
 
O căsnicie fericită este un indicator pozitiv al sănătăţii viitoare şi al longevităţii, însă nu totul este pierdut pentru cei divorţaţi, mai ales dacă sunt femei. „Femeile care divorţează, cele care scapă de un mariaj nefericit, tind să aibă o viaţă mai veselă, să prospere după ce au scăpat de soţul care le aducea nefericirea. De fapt, chiar şi văduvele se descurcă neaşteptat de bine. De ce? Pentru că femeile sunt în stare să se bazeze pe prietene, în timp ce mulţi dintre bărbaţi depind de soţii, motiv pentru care, atunci când le pierd, renunţă şi relaţiile sociale“, spune Howard S. Friedman, unul dintre autorii cărţii „Proiectul longevităţii“ (The Longevity Project).
 
10. Îmbunătăţirea stilului de viaţă îţi poate modifica şi ADN-ul
 
Schimbarea obiceiurilor de zi cu zi în aşa fel încât să mănânci mai sănătos, să meditezi şi să înveţi să te bazezi pe familie şi prieteni are efecte pozitive asupra longevităţii tale. Schimbările pozitive şi sănătoase sunt asociate cu telomeri mai lungi (telomerii sunt regiuni de ADN repetitiv situate la capătul fiecărui cromozom). Telomerii scurţi sunt de vină pentru îmbătrânirea celulelor. 
 

Citeşte şi:
 
 
Într-o lume a evoluţiei tehnologice, de care medicina beneficiază foarte mult, nu este foarte surprinzător că speranţa la viaţă a oamenilor creşte. Totuşi, nu creşte cu cât ar trebui. Corpul uman este făcut să reziste până la 90 de ani, cu 20 de ani mai mult decât speranţa la viaţă a românilor, care este de 70 de ani.
 
 
Un doctor american în vârstă de 74 de ani, cu o condiţie fizică a unui bărbat de 30 de ani, crede că a descoperit secretul tinereţii fără bătrâneţe: curele de testosteron.
 
 
Cu cât alimentele pe care le mănânci sunt mai colorate, cu atât îţi asiguri o viaţă mai lungă, spun specialiştii. Cea mai simplă metodă pentru a te asigura că ai o dietă colorată este să incluzi zi e zi câte un fruct sau câte o legumă din gama ROGVAIV.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările