Răzvan Cuc arată cum a sabotat Guvernul PSD autostrada Sibiu-Piteşti

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Răzvan Cuc se dovedeşte a fi, de când a trecut în Opoziţie, cel puţin la fel de inteligent ca atunci când era ministrul Transporturilor şi inaugura cu mare pompă numeroşi centimetri de autostradă.

Zilele trecute, domnul Cuc a băgat în boale toată naţia, pe o temă dureroasă şi extrem de sensibilă: autostrăzile. Mai exact, a postat pe pagina sa de Facebook un text vitriolant, în care a acuzat Guvernul Orban că ţine la secret o notificare primită de la Comisia Europeană prin care s-ar periclita finanţarea autostrăzii Sibiu-Piteşti.

Inflamat, scrie domnul Cuc: „Observ că Guvernul incompetent mimează transparenţa şi profesionalismul! Dacă erau sinceri şi transparenţi, întreb şi eu pentru românii care îşi doresc această autostradă, de ce nu fac publică această notificare transmisă de Comisia Europeană? Să vedem şi noi ce conţine scrisoarea! Nu este nicio problemă. O VOI ARĂTA EU, ROMÂNILOR!!! Acolo se precizează clar că nu vom primi niciun ban, până când nu se răspunde la clarificările cerute de CE. Până la primirea răspunsurilor, finanţarea este suspendată!
În această notificare se face vorbire de lucruri halucinante!!! Este vorba de o specie de gândac şi unele chestiuni birocratice lipsite de consistenţă”.

Sună frumos, nu? Neglijentă cum îi şade în obicei în ultima vreme, presa a preluat mesajul alarmist al ministrului şi a transformat bietul gândac (Morimus funereus, gândacul croitor al stejarului) într-o problemă naţională. Numai că nimeni nu pare să fi citit şi scrisoarea Comisiei Europene, pe care, imprudent, o publică domnul Cuc. Aşa cum bine zice domnia sa, să vedem şi noi ce conţine scrisoarea, nu? Ce aflăm de acolo?

În primul rând, aflăm că nu respectivul gândac periclitează, în sine, construcţia autostrăzii, el era dat acolo doar cu titlu de exemplu. Dar din conţinutul scrisorii aflăm, fără dubiu, cine a sabotat proiectul: chiar cei care au scris cererea de finanţare transmisă Comisiei Europene.

Notificarea abundă în reproşuri privind superficialitatea cu care a fost întocmită documentaţia de mediu. Câteva exemple: „România nu a stabilit obiective specifice de conservare pentru 11 situri din programul Natura 2000”, „obiectivele stabilite în planul de management sunt prea generale”, „cu asemenea obiective, e foarte dificil de îndeplinit cerinţele Directivei Habitat”, „nu s-au stabilit ţinte calitative şi cantitative”.

Cu alte cuvinte, Bucureştiul a trimis la Bruxelles gargară de tip „ne-angajăm să fie bine ca să nu fie rău”, câtă vreme exigenţele de finanţare cer o abordare profesionistă, aplicată şi concretă în rezolvarea problemelor de mediu pe care construcţia unei autostrăzi le ridică.

În mod evident, finalul notificării nu putea fi altul: „În absenţa unui răspuns sau dacă clarificările dvs. vor fi insuficiente, serviciile Comisiei ar putea adopta decizia de a refuza contribuţia financiară la acest proiect major”.

Nu ştiu ce câştig politic a avut Răzvan Cuc din faptul că a fost vedetă media pentru o zi, dar în mod cert domnia sa ne-a făcut un imens serviciu public. Căci din documentul pe care l-a publicat aflăm când şi mai ales cine a transmis la Bruxelles documentaţia defectuoasă. De fapt, exact cu asta începe şi notificarea: „Pe 25 octombrie 2019, autorităţile române au trimis Comisiei Europene cererea privind proiectul major «Construirea autostrăzii Sibiu-Piteşti, Secţiunea 1»”. Pe 25 octombrie 2019, la Bucureşti încă funcţiona Guvernul Viorica Dăncilă, din care cu onor făcea parte şi domnul Răzvan Cuc.

Dacă în acest incident a fost vorba de prostie sau de strategia PSD de a sabota construcţia de autostrăzi în România, rămâne ca istoria să stabilească. Noi să-i mulţumim domnului Cuc că ne-a indicat făptaşii.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite