Una din trei maşini vândute de Grupul Renault este o Dacia. La cifrele bune ale mărcii româneşti va contribui în curând şi noul SUV cu şapte locuri

Una din trei maşini vândute de Grupul Renault este o Dacia. La cifrele bune ale mărcii româneşti va contribui în curând şi noul SUV cu şapte locuri

Noul Duster va fi lansat în 2024 FOTO Renault

În primele şase luni ale anului, în Europa, au fost vândute nu mai puţin de 181.528 de autoturisme Dacia, volumul reprezentând o creştere de 16,5% faţă de primul semestru al anului trecut. Creşterea procentuală a vânzărilor Dacia în Europa este de peste două ori mai mare decât cea a Grupului Renault.

Ştiri pe aceeaşi temă

Dacia continuă să înregistreze evoluţii spectaculoase ale vânzărilor în Europa, dar şi la nivel global. Practic, Dacia a devenit motorul creşterilor livrărilor Grupului Renault, aşa cum rezultă din cele mai recente date comunicate de către Asociaţia Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) şi Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), dar şi din raportările oficiale ale constructorului francez.
 
În perioada ianuarie-iunie a.c., în Europa au fost vândute nu mai puţin de 181.528 de autoturisme Dacia, volumul reprezentând o creştere de 16,5% faţă de primul semestru al anului trecut. Creşterea procentuală a vânzărilor Dacia în Europa este de peste două ori mai mare decât cea a Grupului Renault. La nivel european, Grupul Renault a vândut în primul semestru din acest an 530.558 de maşini. Ceea ce înseamnă practic că aproape o treime din vânzările şi înmatriculările Grupului Renault în Europa au fost reprezentate de Dacia.
 
Apoi, la nivel global, Dacia a însumat 262.814 vehicule vândute, în prima jumătate a anului, cu 24,5% mai multe decât în 2019, iar primul model electric, Spring, a înregistrat peste 15.000 de comenzi ferme. În acelaşi interval, Renault a vândut cu puţin peste 900.000 de unităţi, dar nu trebuie uitat că modele Dacia contribuie direct la acestea. Şi asta deoarece pe mai multe pieţe din afara Europei modelele Dacia sunt vândute cu sigla Renault. În 2019, Sandero a fost cel mai vândut model din grupul francez, iar Duster s-a situat pe locul al treilea, după Clio. Modelele familiei Logan - Sandero - Duster reprezintă aproximativ 30% din vânzările grupului Renault. 
 

Apare şi SUV-ul cu şapte locuri 

La cifrele bune ale mărcii româneşti va contribui în curând şi noul SUV cu şapte locuri, care va fi lansat, în septembrie, la Salonul Auto din München, mai speră responsabilii Renault. Modelul va avea aproximativ 4,50 metri lungime şi va fi construit pe o versiune alungită şi uşor simplificată a platformei CMF-B. 
 
Noul SUV Dacia va avea câteva motorizări pe benzină: 1.0 TCe (100 şi 120 CP) şi 1.3 TCe (140 şi 160 CP). În plus, modelul va avea şi o versiune 1.0 TCe pe GPL, dar şi prima versiune hibridă din istoria Dacia, 1.6 E-Tech de 140 CP care este prezentă şi pe Renault Clio. Totuşi, din motive de preţ, sistemul hibrid de la Dacia va fi mai puţin performant în comparaţie cu cel regăsit pe modelul francez. Conform oficialilor Renault, modelul va dispune de unele dotări moderne care se regăsesc şi la noile Sandero sau Sandero Stepway. Este vorba de frânare automată de urgenţă, detectoare de punct mort, asistenţă la pornire în pantă sau frână de parcare electrică. Preţul viitorului model, care nu va avea şi variantă 4X4, nu a fost comunicat, încă.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările