Vânzările Moldtelecom pe piaţa telefoniei fixe au scăzut cu circa 15% în prima jumătate a anului 2013

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa de telefonie fixă continuă să arate rezultate proaste, iar veniturile provenite din vânzarea serviciilor pe fundalul unei creşteri neînsemnate a numărului de abonaţi a căpătat un caracter mai accentuat, arată un raport al Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI)

Astfel volumul total al vânzărilor pe acest segment de piaţă a scăzut în prima jumătate a acestui an, faţă de perioada respectivă a anului 2012, cu 14% (- 108,7 milioane de lei) şi a constituit circa 666,4 milioane de lei, iar numărul de abonaţi la serviciile de telefonie fixă a crescut, în decursul primului semestru, cu 0,7% (8.900) şi a constituit 1,22 milioane.

Potrivit statisticilor raportate ANRCETI de către furnizorii activi de telefonie fixă, creşterea numărului de abonaţi se datorează exclusiv furnizorilor alternativi ai acestui tip de telefonie. Aceştia au conectat la reţelele proprii peste 9.000 de clienţi noi, iar baza de abonaţi a companiei Moldtelecom s-a redus cu 113 persoane. La 1 iulie 2013, Moldtelecom avea circa 1,12 milioane de abonaţi, iar 21 de furnizori alternativi – circa 92.000.

Din numărul total de abonaţi 1,074 milioane sunt persoane fizice şi 141.700 – persoane juridice.
În aceeaşi perioadă, traficul de voce în reţelele de telefonie fixă a scăzut, faţă de primul semestru al anului 2012, cu 10,3%, iar traficul mediu lunar per abonat (MoU) s-a redus cu 12,2% şi a alcătuit 195 minute (trei ore şi 15 minute).

În urma scăderii volumului de trafic, precum şi a numărului de abonaţi veniturile Moldtelecom provenite din vânzarea serviciilor de telefonie fixă s-au redus, faţă de primul semestru al anului 2012, cu 14,7% şi au alcătuit 643,3 milioane de lei. În schimb, veniturile agregate ale  furnizorilor alternativi de telefonie fixă au crescut cu 11,5% şi au însumat circa 23,1 milioane de lei.
Chiar şi aşa Moldtelecom deţine o cotă de piaţă de 96,5%. Specialiştii ANRCETI explică creşterea uşoară a indicatorilor înregistraţi de furnizorii alternativi prin extinderea bazei lor de abonaţi în urma conectării acestora la serviciile triple play (Internet, TV şi telefonie fixă).

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite