Antreprenorul român care pariază pe producătorii români şi pe produsele lor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Alin Prunean, la fabrica din Valcău de Jos, judeţul Sălaj
Alin Prunean, la fabrica din Valcău de Jos, judeţul Sălaj

În 2011, Alin Prunean (40 de ani) a deschis, în Sălaj, o făbricuţă în care mierea cumpărată de la apicultorii locali, la preţuri peste cele ale pieţei, şi fructele uscate, erau ambalate şi promovate în mai multe oraşe din ţară. În timp, produsele au ajuns să fie vândute în toată Europa şi să fie asociate cu simboluri importante ale vremii, precum Casa Regală a Marii Britanii.

Fabrica funcţionează ca şi o întreprindere socială şi a fost deschisă după ce, prin Fundaţia Agapis, al cărei preşedinte este, Alin Prunean a câştigat o finanţare în urma participării la competiţia naţională „Beneficii economice din investiţii sociale“ organizată de către Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. Cu banii obţinuţi de acolo, cu ajutor de la un sponsor şi cu sprijinul Primăriei Valcău, care a concesionat spaţiul pentru 49 de ani, făbricuţa a fost pusă pe picioare. Iniţial, produsele - miere simplă sau în amestec cu alte produse naturale (propolis, nucă, ardei iute, scorţişoară, cafea) şi prune uscate umplute cu sâmburi de nucă - au fost vândute în câteva oraşe din ţară. Un important pas în faţă a fost făcut, apoi, în momentul în care produsele au ajuns în atenţia unor multinaţionale, care le-au cumpărat pentru a le oferi în dar partenerilor de afaceri şi angajaţilor.


Etapa următoare a venit firesc: intrarea pe piaţa europeană. Primele ţări în care produsele din Sălaj au ajuns în magazine au fost Danemarca şi Marea Britanie, în 2013, vânzările extinzându-se în acelaşi an, după deschiderea magazinului online.


The Art of DAR, produsul exclusivist care atrage atenţia


De numele lui Alin Prunean şi al Fundaţiei Agapis se leagă şi produsul exclusivist The Art of DAR, creat şi realizat împreună cu Fundaţia Adept Transilvania. Produsul conţine gem făcut de Gerda Gherghiceanu din Viscri sau miere de pe Valea Barcăului, Sălaj, într-un recipient de  sticlă, argintat şi realizat manual şi înseriat de un cunoscut meşter din Sibiu. Apoi, alături de recipient, produsul include şi o linguriţă de argint masiv cu logoul zonei, realizată de o artistă din Turda. Linguriţa este prezentată într-un săculeţ de pânză ţesută de un meşter din Cizer, Sălaj, totul fiind aşezat într-un suport de stejar făcut de un meşter din Cluj şi lustruit cu ceară de albine de o tânără artistă din Iaz, Sălaj. ”Am gândit acest produs nu ca să vindem miere sau gem, ci ca să ne promovăm meşteşugurile şi meşteşugarii din zonă şi ca să aducem aici cât mai mulţi turişti”, explică Alin Prunean.


Produsul se vinde la preţul de 365 de euro şi a atras atenţia inclusiv publicaţiilor internaţionale. Produsele din făbricuţa din Sălaj şi cele promovate de Fundaţia Adept se bucură şi de aprecierea reprezentanţilor Casei Regale a Marii Britanii, inclusiv a prinţului Charles.


Manifest pentru produsele made in Romania


În urmă cu câteva luni, intreprinzătorul a lansat un produsul manifest ”Mierea - sărbătoarea gustului”, gândit ca o invitaţie lansată consumatorilor români de a cumpăra miere autohtonă, de o calitate net superioară celei de import. Ideea i-a fost sugerată de botanistul Casei regale a Marii Britanii, John Akeroyd, pe care l-a întâlnit la Festivalul Florilor de Câmp Europene de anul acesta, de la Viscri, organizat de Fundaţia Adept Transilvania. Englezul a povestit cu aceasta ocazie cu Alin Prunean despre mierea din Transilvania, despre care Akeroyd a spus ca este, probabil, cea mai bună miere din lume, datorită biodiversităţii extraordinare de plante de aici şi i-a recomandat sălăjanului pasionat de apicultură să o scoată din anonimat, aceasta fiind aurul dulce al României, necunoscut şi nepretuit la adevărata lui valoare.


Produsul manifest ”Mierea – sărbătoare a gustului“ cuprinde:  O gamă de 8 mixuri gourmet, prin care se pune în evidenţă una dintre cele mai importante proprietăţi ale mierii autentice: aceea de a amplifică şi conservă perfect gustul şi efectele condimentelor sau fructelor ( din gama terapeutică, miere cu polen şi propolis, miere cu nucă şi propolis, miere cu prune uscate şi din gama delicatese miere cu cafea, miere cu cacao, miere cu chimen, miere cu anason stelat, miere cu scorţisoară. Toate în borcane de 45g/50g de grame). Şi un ambalaj manifest, care cuprinde un îndemn la consumul de miere românescă autentică, afirmaţia lui Jonh Akeroyd, care susţine că mierea de albine din Transilvania este, probabil, cea mai bună miere din lume, plus o recomandare specială, îndemn la a cumpăra produs românesc şi la a susţine micii producători locali: “Arta de a dărui începe prin a cumpăra de la tine de acasă, de la ai tăi!“.  Un astfel de produs manifest costă 49 de lei şi poate fi cumpărat de pe magazinul online www.miere.sanatate-dulce.ro (un proiect al întreprinderii sociale Valea Barcaului SRL, care aparţine Fundaţiei Agapis).

Vă mai recomandăm

FOTO Albinele, „afacerea“ dulce care schimbă vieţi

Alin Prunean, omul care şi-a împins satul natal în Europa

FOTO Mierea din Sălaj atrage Casa Regală britanică. Prinţul Charles vine în vizită pe Valea Barcăului

Mierea şi fructele uscate din Sălaj, promovate la cel mai mare târg de profil din Marea Britanie


 

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite