FOTO „Harley-Davidson-ul“ trotinetelor se va fabrica în România. Cum arată spectaculoasele vehicule electrice

FOTO „Harley-Davidson-ul“ trotinetelor se va fabrica în România. Cum arată spectaculoasele vehicule electrice

Roller Scooterson se va fabrica la Pecica FOTO Ştefan Both/Scooterson

La aproape patru ani de la prezentarea prototipului Scooterson, un hibrid între trotinetă şi scooter electric, se pregăteşte producerea acestuia în serie, în România.

GALERIE FOTO

Scooterson s-a născut ca un start-up la Sillicon Valley (California), fiind pus pe picioare de românii Mihnea de Vries şi Flavius Balaj şi de americanul Deepansh Jain. Designerul trotinetei Rolley Scooterson este timişoreanul Ionuţ Predescu. În 2018, acest vehicul a câştigat premiul pentru mobilitate la Red Dot Awards din Singapore, echivalentul Oscarurilor pentru design. Apariţia acestuia a făcut multă vâlvâ la vremea respectivă, au apărut şi mulţi doritori, s-au făcut precomenzi, însă totul a intrat într-un nor de ceaţă. O vreme nu s-a mai ştiut nimic de proiect. Cei de la Scooterson nu l-au abandonat, ci, din contră, au aşteptat momentul pentru a începe fabricarea în serie. 
 
Compania arădeană Arsat Industry, specializată în fabricarea de componente pentru industria aeronautică, a investit 1,7 milioane de dolari pentru crearea unei linii de producţie pentru trotineta electrică Rolley Scooterson. 
 
Hala de la marginea oraşului Pecica, judeţul Arad, este deja ridicată şi urmează ca până la sfârşitul acestui an să sosească utilajele, să se facă angajări de personal, în număr de 200, iar în februarie 2020 să iasă pe poarta fabricii primul exemplar. 
 
“Germanii de la Porsche Engineering ne-au proiectat toate liniile de producţie pentru noua hală. Vom ajunge la realizarea unui scooter la zece minute şi cam 50.000 de unităţi pe an. Sub brandul Scooterson se dezvoltă şi alte produse. De asta se ocupă echipa noastră din Singapore. Pe lângă Rolley mai avem un surf electric, avem vehicule pentru golf, vehicule pentru spitale şi aeroporturi. Este acelaşi concept, materiale foarte sofiscticate, electronică, baterii… Toate acestea le vom produce în fabrica noastră de la Pecica, unde până în februarie anul viitor vom angaja 200 de persoane. Aici se vor naşte alte şi alte produse”, a declarat Andrei Ghinea, directorul executiv Arsat Industry.
 
Echipa Scooterson primeşte premiul Red Dot Awards în Singapore
 
Autonomie de aproape 60 de kilometri
 
Rolley, numit şi „Harley Davidson-ul“ trotinetelor, datorită mărimii şi formei, este un vehicul electric extrem de fiabil, cu performanţe tehnice deosebite. Cântăreşte 20 de kilograme, are toate elementele unei trotinete electrice, în plus apare însă o şa ca de motocicletă.
 
 
Pe poarta fabricii de la Pecica au ieşit mai multe unităţi, însă ele au fost fabricate doar pentru reclamă şi prezentări. 
 
“Utilajele din fabrica noastră sunt la cel mai înalt nivel mondial, ne permitem să extindem tehnologia pe care o avem şi o folosim pentru alţi clienţi; producţia de fibră de carbon, materiale compozite, aluminiu, aluminiu aerospaţial. Aşa că producem un scooter foarte uşor. E de două ori şi jumătate mai uşor decât orice alt scooter de pe piaţă, cu o autonomie mult mai mare decât concurenţa noastră. Poţi să mergi aproape 60 de kilometri cu o baterie pe care o încarci în trei ore”, a spus mai Andrei Ghinea. 
 

Vehicululul poate fi „chemat” cu ajutorul unei aplicaţii pe smartphone şi nu are cric, putând să stea fără să cadă pe o parte sau cealaltă. 
 
 
A fost prezentat pieţei din America
 
Rolley Scooterson a fost prezentat, la începutul lunii noiembrie, în California, în cadrul unui târg de specialitate, iar America va fi principala piaţă pentru acest vehicul.
 
„Am avut deja lansări în America, feedback-ul a fost foarte bun. Acolo vrem să fie piaţa noastră principală. În special California, care este a cincea economie a lumii. Ai infrastructura potrivită, în America nu sunt utilizate bicicletele ca în Europa, ei nu prea merg cu bicicletele, caută o alternativă de transport comodă, cu scaun. Este vreme bună tot anul, nu au zăpadă, nu prea plouă. În plus, compania Scooterson este înregistrată în Califonia, este un start-up în Sillicon Valley. Sunt foarte foarte mulţi acţionari în Scooterson, de pe toată planeta. Şi noi suntem unul dintre acţionari şi cei care ne vom ocupa de producţie”, a explicat Andrei Ghinea. 
 
 
Va costa 2.000 de dolari
 
Scooterele electrice rezolvă problema mobilităţii pe distanţe scurte, în oraşele foarte aglomerate. „Poate să înlocuiască maşinile în marile metropole. Pot fi parcurşi kilometri într-un mod confortabil, plăcut, fără efort, fără să transpiri, e electric”, a adăugat Ghinea.
 
Pe piaţa din America, preţul unui Rolley Scooterson va fi de 2.000 de dolari. 
 
“Este un preţ foarte competitiv. Obţinem acest preţ prin investiţiile pe care le facem în tehnologie şi în optimizarea proceselor de producţie. Având o productivitate ridicată, am reuşit să obţinem acest preţ. În luna februarie 2020 încep livările pentru piaţa americană. Nu ştiu dacă infrastructura din România e cea mai potrivită pentru acest scooter, dar ne-am bucura să le vedem şi pe străzile din oraşele noastre. Vom vedea dacă avem cereri”, a mai spus Andrei Ghinea, absolvent al facultăţii de Automatică şi Calculatoare din cadrul Politehnicii din Timişoara, cu studiile bursiere în Franţa, Austria şi Germania.
 
Andrei Ghinea, director executiv Arsat, în hala care este pregătită de fabricarea vehiculelor 
 
Fabrică de componente pentru Boeing sau Airbus
 
Arsat Industry a fost înfiinţată în 1991, la Arad, de către Valeriu Ghinea, tatăl lui Andrei Ghinea, iar la început producea antene parabolice. În 1999, compania a fost mutată la Pecica, unde se află şi fabrica de componente pentru industria aeronautică, unde se vor realiza şi produsele sub brandul Scooterson. Arsat Industry are mai multe divizii. 
 
“Facem componente pentru industria aeronautică. Lucrăm pentru Boeing, Airbus, General Electric, Rollce Roice. Dotarea fabricii este la cele mai înalte standarde internaţionale. Am ajuns să fim foarte importanţi în industria aueronautică, pot spune că fără noi ar fi foarte greu să se meargă mai departe în acest sector. Cu aceste componente se montează motoarele pe avion. Avem de lucru, comezile sunt foarte mari, contractele se întind pe o durată de 18 ani. Asta ne perimite să facem şi dezvoltările viitoare. În fabrică, lucrează în prezent 200 de salariaţi, iar acum mai angajăm 200. Pe lângă latura industrială, avem şi o puternică activitate agricolă, lucrăm peste 10.000 de hectare de teren, avem în construcţie un depozit foarte mare, de 30.000 de tone. Avem aplicaţie şi în domeniul energiei electrice, cu panouri fotovoltaice. La Pecica am găsit condiţii pentru a ne dezvolta. Avem autostrada la 800 de metri de noi, avem forţa de muncă”, a explicat Valeriu Ghinea, unul din cei mai importanţi oameni de afaceri din vestul României. 
 
 
Cu peste 40 de proiecte europene implementate, Arsat Industry este un lider în România în absorbţia de fonduri europene. Valoarea totală a acestora depăşeşte 40 de milioane de euro, investiţiile fiind dedicate exclusiv achiziţiei de tehnologie. 

 





Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: