Amenzi primite de un lanţ de magazine pentru că nu a luat măsuri anti-COVID, anulate pe bandă rulantă în instanţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Amenzile au fost anulate pe procedură pentru că poliţiştii au greşit „adrisantul” FOTO Shutterstock
Amenzile au fost anulate pe procedură pentru că poliţiştii au greşit „adrisantul” FOTO Shutterstock

Cel puţin 10 amenzi primite de un lanţ de supermarketuri pentru că nu a luat măsuri anti-COVID au fost anulate în instanţă pentru că poliţiştii au aplicat greşit legea de combatere a pandemiei.

Prin mai multe procese deschise la Judecătoria Timişoara un lanţ de supermarketuri a cerut anularea sancţiunilor primite din partea poliţiştilor pentru nerespectarea legii privind combaterea pandemiei. Concret, compania de retail a fost amendată pentru că nu a realizat triajul epidemiologic la intrarea în supermarketuri.

În proces, compania a arătat că a fost amendată în baza articolului de lege care prevede că „se instituie obligaţia instituţiilor şi autorităţilor publice, operatorilor economici şi profesioniştilor de a organiza activitatea, astfel încât să asigure, la intrarea în sediu, în mod obligatoriu, triajul epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât şi pentru vizitatori”.

„Subscrisa societate nu are obligativitatea de a efectua triajul epidemiologic în ceea ce priveşte clienţii şi consumatorii care pătrund în magazine, ci doar pentru personalul propriu angajat şi eventuali vizitatori ai sediilor”, s-a apărat compania, susţinând că atunci când merg la cumpărături, clienţii unui magazine nu pot fi asimilaţi vizitatorilor unui sediu de firmă sau de instituţie.

„Relevant în acest sens este în special paragraful secund care precizează în mod neechivoc că o persoană care nu prezintă simptomele infecţiei cu virusul SARS COV-2, poate pătrunde într-un sediu doar însoţită de o persoană din sediu şi după înregistrarea biroului/camerei/ departamentului unde va merge, ori, în mod cert, o astfel de referire nu poate face trimitere la clienţii unui magazin alimentar sau spaţiu comercial întrucât ar fi complet absurd să considerăm că ar putea exista, în fiecare dintre cele peste 1.400 de magazine deţinute de subscrisa, un număr suficient de persoane angajate care să însoţească în magazin fiecare client care nu prezintă simptome de COVID 19 şi căruia îi este permis accesul”, a mai arătat lanţul de supermarketuri în instanţă.

Poliţiştii au greşit „adrisantul”

Fără a mai analiza fondul problemei, Judecătoria Timişoara a anulat sancţiunile pe procedură, după ce a constatat că poliţiştii au aplicat greşit legea. Mai exact, potrivit legii în baza căreia au fost aplicate sancţiunile, procesele verbale ar fi trebuit întocmite pe numele persoanei responsabile de luarea măsurilor anti-COVID, nu pe numele companiei, nefiind prevăzut niciunde în lege că este răspunzătoare o persoană juridică.

„Instanţa constată că subiect activ al contravenţiei prevăzute de art. 65 lit. r) din Legea nr. 55/2020 poate fi conducătorul operatorului economic, iar în lipsa unei dispoziţii exprese a legii care să prevadă posibilitatea aplicării sancţiunii contravenţionale persoanei juridice, aceasta nu poate avea calitatea de subiect activ al acestei contravenţii.

Pentru motivele expuse, instanţa constată că sancţiunea aplicată prin procesul-verbal de constatare a contravenţiei …. este nelegală, întrucât societatea petentă nu are calitate de subiect activ al contravenţiei”, se arată în sentinţele de anulare a sancţiunilor, care pot fi atacate cu apel.

Vă recomandăm să citiţi şi: 

Cum se apără un supermarket amendat după ce a fost găsit cu alimente aşezate peste mâncarea pentru câini. Ce alte nereguli au fost descoperite

Scuza găsită de un mare lanţ de magazine după ce a afişat la raft preţuri mai mici decât la casă. Amenda primită - 7.000 de lei

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite