Care sunt lucrurile de care trebuie să ţinem cont când încheiem un contract cu o companie de telefonie. Plângerile depuse cel mai frecvent de români

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oficiul pentru Protecţia Consumatorului înregistrează frecvent plângeri ale clienţilor de telefonie mobilă din România.

Clienţii companiilor de telefonie mobilă au încă foarte multe nemulţumiri din cauza serviciilor care nu întotdeauna se ridică la aşteptările lor.

Supratarifare şi costuri suplimentare, nefuncţionarea unor servicii şi aplicaţii etc sunt doar câteva din plângerile care se regăsesc chiar pe paginile online ale companiilor. Avocata Isabela Rabotka recomandă ca înainte să semnăm un contract cu companie de telefonie să ne informăm foarte bine asupra clauzelor.

“Relaţia client - companie de telefonie mobilă a început să se îmbunătăţeacă, în ultima perioadă cum în anii 2000 ne faceam grijă pentru costul unui minut de conversaţie acum aceste companii oferă diverse produse astfe încât să nu mai trebuiască sa ne numărăm minutele vorbite. Însă acest lucru nu înseamnă că nu trebuie să fim atenţi la condiţiile şi implicit costurile depăşirii pachetului de servicii oferit de compania de telefonie mobilă, deoarece acesta este momentul în care apar cele mai multe discuţii. Ca în cazul băncilor şi în relaţia cu compania de telefonie mobilă trebuie să citim cu atenţie contractul şi să vedem dacă putem să susţinem financiar plata lunară a facturii”, spune avocata.

 Isabela Rabotka atenţionează însă că nicio companie, sub nicio formă nu poate cere taxa de reziliere a contractului, iar abonaţii au dreptul să ceară întreruprea lui oricând doresc.

  “Conform legii, operatorii de telefonie mobilă nu au dreptul de a cere clienţilor, o taxă de reziliere atunci când aceştia din urmă doresc încetarea serviciilor înainte de expirarea duratei minime contractuale. Însă companiile de telefonie au dreptul să ceară despăgubiri de la clienţi, dar doar în cazurile în care există, realmente, un prejudiciu. Astfel trebuie să avem mare grijă când primim un telefon mobil gratuit la abonament, deoarece nimic nu este gratuit”, avertizează avocata.

Aceasta recomandă ca, în cazul în care considerăm că suntem victima unui contract cu clauze abusive, să ne adresăm în primă fază Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi ulterior instanţelor de judecată, evident cu respectarea termenelor legale.

Reşiţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite