ANCOM propune oferte telecom mai bune pentru persoanele cu dizabilităţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) lansează în consultare publică un proiect prin care vrea să majoreze beneficiile pe care le primesc persoanele cu dizabilităţi în ofertele telecom.

„Ofertele telecom trebuie să răspundă nevoilor specifice ale utilizatorilor. Pentru persoanele cu dizabilităţi e important ca acestea să cuprindă servicii care să asigure o eficienţă sporită din punctul de vedere al comunicării, cum ar fi serviciile de acces la internet mobil, prin prisma calităţii acestora de a substitui serviciile de apel video, SMS şi chiar voce. Tehnologia evoluează, iar de avantajele aduse de acest progres trebuie să beneficieze toţi utilizatorii, de aceea ANCOM propune astăzi creşterea resurselor de consum cuprinse în pachetele de servicii de telefonie şi internet destinate persoanelor cu dizabilităţi”, a declarat Sorin Grindeanu, preşedintele ANCOM.

Modificările propuse               

ANCOM propune revizuirea pachetelor tarifare destinate persoanelor cu dizabilităţi prin creşterea numărului de minute, respectiv SMS-uri, precum şi a volumului de date incluse în aceste pachete, comparativ cu beneficiile stabilite în 2015 prin decizia preşedintelui ANCOM, astfel încât implementarea acestor modificări să contribuie la maximizarea disponibilităţii serviciilor pentru această categorie de utilizatori.

Astfel, Autoritatea propune ca, pentru utilizatorii finali cu dizabilităţi auditive şi/sau de vorbire, furnizorii de servicii de comunicaţii la puncte mobile să fie obligaţi să asigure pachete care să conţină ca beneficii lunare minime, disponibile exclusiv la nivel naţional, un număr nelimitat de SMS-uri în reţeaua proprie şi 300 SMS-uri în alte reţele la un tarif recomandat de 4 euro/lună, inclusiv TVA. Totodată, la cererea utilizatorilor, furnizorii vor oferi un volum de date de minim 3 GB, precum şi un volum nelimitat de date pentru utilizarea serviciilor de interpretare video în limbaj mimico-gestual prin intermediul aplicaţiilor dedicate, la un tarif recomandat de 2 euro/lună, inclusiv TVA, tariful total recomandat al pachetului fiind de 6 euro/lună, inclusiv TVA. În prezent, persoanele cu dizabilităţi auditive şi/sau de vorbire pot beneficia lunar de oferte cu un număr nelimitat de SMS-uri în reţelele proprii, cel puţin 150 SMS-uri în reţelele naţionale şi, la cerere, un trafic naţional la internet mobil de minim 300 MB.

Pentru utilizatorii finali cu dizabilităţi vizuale, ANCOM propune ca pachetele puse la dispoziţie de furnizorii de servicii de comunicaţii la puncte mobile să conţină ca beneficii lunare minime, disponibile exclusiv la nivel naţional, 2.000 minute în reţeaua proprie şi 500 minute în alte reţele la un tarif recomandat de 2 euro/lună, inclusiv TVA şi, la cererea utilizatorilor, un volum de date mobile de 3 GB, la un tarif recomandat de 2 euro/lună, inclusiv TVA, tariful total recomandat al pachetului fiind de 4 euro/lună, inclusiv TVA. În prezent, persoanele cu dizabilităţi vizuale pot beneficia de oferte cu cel puţin 300 de minute naţionale şi, la cerere, trafic naţional lunar la internet mobil de minim 300 MB.

În ceea ce priveşte pachetele de servicii de comunicaţii electronice la punct fix puse la dispoziţia persoanelor cu dizabilităţi, având în vedere că din analiza efectuată de Autoritate a rezultat că, în prezent, aceste pachete se regăsesc în ofertele comerciale ale furnizorilor, în configuraţii şi tarife similare celor reglementate, ANCOM propune eliminarea obligaţiei existente în acest sens în sarcina furnizorilor potrivit actualei reglementări. Autoritatea va monitoriza evoluţia pieţei şi, în principal, a ofertelor disponibile comercial în scopul analizării nivelului de echivalenţă a accesului la serviciile de comunicaţii electronice în rândul persoanelor cu dizabilităţi.

ANCOM a realizat, în 2017, două studii de piaţă la nivel naţional care au avut ca obiectiv obţinerea de informaţii relevante în ceea ce priveşte gradul de acces al persoanelor cu dizabilităţi auditive, respectiv vizuale la serviciile de comunicaţii electronice la puncte fixe şi mobile, dar şi în ceea ce priveşte comportamentul de utilizare a acestor servicii, inclusiv din perspectiva substituibilităţii lor. 

Studiile au arătat că cele mai cunoscute şi apreciate măsuri adresate utilizatorilor finali cu dizabilităţi, stabilite prin intermediul legislaţiei în vigoare, sunt reprezentate de posibilitatea utilizatorilor de a returna echipamentele (53%), urmată de posibilitatea interogării serviciului cost-control prin mesaje audio (43%), adresarea solicitărilor/reclamaţiilor printr-o persoană desemnată (41%) şi accesul la serviciul de relaţii cu clienţii prin metode specifice persoanelor cu dizabilităţi (41%). În ceea ce priveşte gradul de folosire a acestora, cel puţin 21% dintre respondenţi au declarat că, în decurs de un an, au folosit mare parte dintre aceste beneficii. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite