Sarmale la cornet, afacerea inedită a unui student din Iaşi. „Se îmbibă cu sosul şi devine garnitura perfectă”

Sarmale la cornet, afacerea inedită a unui student din Iaşi. „Se îmbibă cu sosul şi devine garnitura perfectă”

FOTO Facebook/Cinci Sarmale

Sarmale la cornet, cu asta vine un student din Iaşi în întâmpinarea ieşenilor iubitori de mâncăruri tradiţionale româneşti. Pe lângă plăcinte, cozonaci şi sărăţele, Emilian Popa a scos la vânzare acest preparat inedit: cinci sarmale amplasate într-un cornet cu smântână şi cuburi de mămăligă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Afacere inedită în centrul Iaşului. Un tânăr student vinde de ceva vreme sarmale la cornet, afacere care a început să prindă printre ieşeni. Emilian Popa a decis să deschidă o afacere inedită cu produse naturale în centrul oraşului, printre plăcinte, cozonaci şi sărăţele. Noul concept a ajuns să fie tot mai căutat în municipiu. 
 
Cu o experienţă în administrarea afacerilor dobândită încă de la începutul facultăţii, tânărul student s-a lansat cu succes în afaceri cu plăcinte, mai exact „Plăcintele Domneşti”, în urmă cu patru ani. 
 
Vrând să pună în valoare şi produsele tradiţionale româneşti, tânărul ieşean a demarat în luna septembrie a acestui an un concept inedit numit „Cinci sarmale", pe care le serveşte într-un cornet din pâine. 
 
„Iniţial, am cumpărat utilajele sperând că vom face pizza la cornet. Am deschis şi cu pizza, numai că nu am avut rezultatul dorit. Românii îşi doresc pizza aceea clasică, la triunghi. Apoi m-am gândit ce pot să pun în conul acela. Aşa mi-a venit ideea cu sarmalele. Teoretic, este un produs destul de uşor de făcut. Conul este făcut din aluat de pâine. Sarmalele sunt tradiţionale, clasice, ca la mama acasă. Apoi ne-am gândit să tăiem mămăliga în cubuleţe. Am mers pe partea de street food mai mult. De asta am tăiat mămăliga în bucăţele, să fie uşor de mâncat pe stradă”, ne explică antreprenorul Emilian Popa.
 

Bun pentru toate vârstele

 
Conceptul „Cinci sarmale", adaptat societăţii aflată într-o grabă continuă, a fost primit cu bucurie de ieşeni. 
 
„Până acum, am avut clienţi din toate categoriile. Am avut şi din America, şi din Franţa, şi din Germania. Străinii când ajung în România vor să mănânce ceva tradiţional. Mulţi dintre ei voiau sarmale vegane. Aşa că le-am oferit şi această alternativă. Clienţii noşti sunt de la copii de 14 ani, care doresc să mănânce o porţie de sarmale, până la persoane în vârstă de 60-70 de ani, care nu mai au chef răbdarea necesară pentru a face o oală de sarmale”, subliniază tânărul.
 
Afacerea lui Emilian Popa a venit şi în sprijinul antreprenorilor locali din Iaşi. Singurul produs folosit la sarmale care nu provine din Iaşi, ci de la Botoşani, este smântâna.
 

Cornetul devine o garnitură perfectă

 
În combinaţie cu delicioasele sarmale, cornetul devine o garnitură perfectă, mai ales că se îmbibă cu sosul şi smântâna de pe sarmale. 
 
„Sarmalele sunt de 3 tipuri: pot fi cu carne de vită, cu carne de porc şi vegane. Cornetul comestibil se îmbibă cu sosul de la sarmale şi devine o garnitură perfectă”, spune ieşeanul Emilian Popa. 
 
După spusele tânărului, smântâna este foarte importantă, pentru că trebuie sa fie grasă, să fie lichidă, să curgă peste sarmale.
 

Un prânz perfect

 
Ieşenii, aflaţi mereu pe fugă, care nu apuca să prindă prânzul acasă, achiziţionează cu încredere sarmale de la Emilian.
 
Clienţii vin şi cumpără sarmale la cornet pentru că, susţin ei, s-au săturat de pizza şi shaorma, preferă să mănânce ceva mai tradiţional, iar dacă nu reuşesc să ajungă în magazin, reprezentanţii acestuia fac şi livrări la domiciliu. 
 
„Noi ne-am promovat, ca să zic aşa, cu sarmale la cornet. Dar acestea pot fi vândute şi la kg. Pentru porţii mai mari, pentru evenimente. Este 59,90 lei kg de sarmale. Le putem pune un platou pentru evenimente”, explică Emilian Popa.

În magazin se mai pot găsi şi alte produse naturale de la diferiţi producători locali, cum ar fi: vinuri, sirop de cătină, suc de mere 100 la sută natural, ceaiuri, tincturi şi creme.

Emilian spune că a învăţat tainele antreprenoriatului de la tatăl său, fiind în afaceri, indirect, de la o vârstă fragedă. 

„În afaceri, indirect, sunt de la 13-14 ani. Uşor-uşor, pe lângă tatăl meu mai ales, am învăţat tainele business-ului. După cinci ani de stat în spatele lui, am ştiut cum să deschis un business, cu ce se mănâncă şi cum poate fi administrat, că nu este uşor, mai ales în România..cu toată birocraţia asta. Am avut un îndrumător bun”. 
 

Vă recomandăm să citiţi şi:

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările