Ce înseamnă să investeşti într-un angajat. Ce zice piaţa muncii din România

Ce înseamnă să investeşti într-un angajat. Ce zice piaţa muncii din România

Tot mai multe companii optează la programe de team building pentru angajaţii lor  FOTO Shutterstock

Companii din domenii precum IT, bănci, automobile, servicii care activează în România au apelat anul acesta la firme care să le perfecţioneze angajaţii prin diverse activităţi în echipă, team building. Asta spun statisticile pe primele şase luni ale anului.

Ştiri pe aceeaşi temă

Piaţa de team building din România a cunoscut în prima parte a acestui an schimbări surprinzătoare precum încasări aproape duble faţă de anul trecut, iar cei mai mulţi clienţi au provenit din companii care activează în domenii ca banking, IT, automobile, servicii, farmacie.

„Am organizat peste 45 de team building-uri cu 3.600 de participanţi. Valoarea team building-urilor organizate de HPDI în primul semestru al anului 2016 a fost de peste 280.000 de euro, în creştere cu 86% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut“, susţine Petru Păcuraru, managing partner HPDI, firmă ce oferă soluţii de leadership şi dezvoltare a resurselor umane prin programe de training, coaching şi team building. Printre clienţii ei se numără Raiffeisen Bank, Pirelli, Hilton, Toyota Material Handling.

Cât costă şi ce se face

Costul unui program de team building în prima parte a anului a fost undeva la circa 300 de euro pe angajat - suma include şi costurile cu masa, cazarea şi transportul. Potrivit statisticilor făcute de firma amintită, lunile cele mai aglomerate au fost aprilie, mai şi iunie, când s-au înregistrat majoritatea cererilor de programe de team building. Iar team-buildingurile s-au făcut nu doar la sfârşit de săptămână, ci şi în timpul acesteia. Primul team building l-au avut pe 8 ianuarie, când lumea încă se dezmeticea după vacanţa de sărbătorile de iarnă. O altă noutate observată este tendinţa companiilor de a se implica în programe ce au o componentă socială, de ajutorare a comunităţilor unde activează firma.

Team building-urile la mare căutare sunt E-hunters, City Quest, Dreams on Wheels, Game of Thrones, The Race, Dance Floor.

„E-hunters, de pildă, e o îmbinare perfectă între interacţiunea umană şi interacţiunea cu tehnologia. Acest program este, practic, o vânătoare de resurse prin oraşe sau în zonele de litoral sau munte, folosind o tabletă. Odată logaţi, participantii vor primi între 70 şi 100 de misiuni, fiecare cu un grad diferit de complexitate. Există şi companii care preferă programe mai dure, pentru a-şi testa limitele. Un astfel de program este cel de Countdown în care participanţii străbat oraşul în care se desfăşoară team building-ul pentru a descoperi indiciile cu ajutorul cărora vor putea dezamorsa o bombă“, explică reprezentanţii firmei de team-building.

Dacă firmele din Bucureşti optează, de regulă, pentru team buildinguri pe Valea Prahovei, Valea Oltului sau pe litoral, cele din Cluj şi Timişoara aleg locuri din apropierea oraşelor.

Cum stau lucrurile la Cluj

„Piaţa din Cluj-Napoca este o piaţă în plină ascensiune pe zona de training şi team building. De ce? Pentur că aceste oraş este un Sillicon Valley al Europei de Est. Foarte multe companii de IT au investit în Cluj-Napoca şi continuă să investească foarte mult în oameni. Avem foarte multe proiecte în zona de training deoarece sunt foarte mulţi oameni de IT care devin manageri. Sunt specialişti foarte buni, însă nu au experienţă în a conduce oameni“, declară Petru Păcuraru, managing partener la HPDI.

În opinia sa, diferenţa dintre companiile din Cluj şi cele din Bucureşti nu o fac programele de team building pe care le aleg, ci atitudinea participanţilor.

„Angajaţii din zona de vest sunt expuşi programelor de team building destul de puţin, aşadar sunt mult mai entuziaşti şi implicaţi. De asemenea, oamenii sunt mult mai avizi după informaţii şi împărtăşirea experienţloer spre deosebire de cei din Bucureşti, care sunt expuşi mult mai mult la astfel de programe“, explică Păcuraru. 

Firma pe care o conduce are planuri mari la Cluj, unde are de gând în toamnă să deschidă o şcoală unde cei care urmează să devină ocupe poziţii de conducere - manageri, coordonatori, supervizori. Şcoala se va numi Academia First Time Manager, iar în cadrul ei va ţine un curs şi speakerul internaţional Jim Bagnola.

 

Mai puteţi citi:

De ce există puţine femei-lider în lume. „Ca societate, punem mai multă presiune pe băieţii noştri să aibă succes“

Din cei 190 de şefi de stat, la nivel mondial, doar 9 sunt femei. 13% dintre parlamentarii lumii sunt femei. 15% dintre poziţiile în consiliile de conducere ale marilor corporaţii sunt ocupate de femei. Chiar şi în organizaţiile non-profit, abia 20% sunt femei în funcţii de conducere.

VIDEO Cum te împiedică trecutul să ai succes în viitor. Psihologia timpului şi legătura cu eşecurile din viaţa ta

„Viaţa înseamnă tentaţie. E vorba de slăbiciune, rezistenţă, da, nu, acum, mai târziu, impulsivitate, chibzuinţă, focalizare asupra prezentului şi asupra viitorului. Virtuţile promise cad pradă pasiunilor momentului. Dintre adolescentele care au jurat abstinenţă sexuală şi virginitate până la căsătorie, îţi mulţumim George Bush, majoritatea, 60%, au cedat tentaţiilor sexuale din primul an. Şi cele mai multe nu au folosit metode contraceptive. Promisiuni deşarte“, aşa îşi începe prelegerea TEDx psihologul Philip Zimbardo.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: