Topul celor mai detestate nimicuri pe care le primim cadou

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO mydestination.com
FOTO mydestination.com

Urâm micile atenţii pe care rudele şi amicii ni le oferă la reîntoarcerea din concedii, cel puţin aşa arată rezultatele unui sondaj la care au participat 2.000 de persoane.

„Calul de dar nu se caută la dinţi“, spune un proverb cunoscut, care ne învaţă că nu este politicos să faci mofturi atunci când primeşti un cadou. Asta nu înseamnă că cei mai mulţi dintre noi nu sunt dezamăgiţi de obiectele pe care apropiaţii ni le dăruiesc pentru a arăta că s-au gândit la noi în timpul cât au fost plecaţi.

Conform unui cercetări efectuate recent de site-ul de călătorii skyscanner.net, 69% din cei care au participat la sondaj au declarat că ar prefera să nu mai primească tot felul de cadouri bizare sau nefolositoare pe care cunoscuţii ni le aduc din vacanţe, chiar dacă sunt mânaţi de cele mai bune intenţii atunci când le cumpără.

Statuete, magneţi şi tricouri cu mesaje 

Statuetele în miniatură sau obiectele ieftine din ceramică ocupă locul întâi în topul celor mai detestate cadouri de acest fel (14%), urmate de celebrele tricouri inscripţionate cu mesaje de genul „Iubesc Barcelona“ sau „Ador Parisul“ (9%), la egalitate cu bijuteriile ieftine (9%).

Locul patru a fost rezervat deja celebrilor magneţi de frigider (7%), pentru ca pe locul cinci să se situeze globurile tematice realizate din sticlă şi produsele alimentare (fiecare cu 4%).   

În timp ce 18% din care au primit astfel de atenţii cu zâmbetul pe buze au mărturisit că preferă să ascundă „ororile“  în fundul dulapurilor, 15% din respondenţi nu se formalizează prea mult şi aruncă obiectele la gunoi. Aproximativ 10% încearcă să le ofere unor persoane nevoiaşe, iar 6% le dăruiesc mai departe. Numai 1% din cei chestionaţi au declarat că au refuzat cadoul.

Interesant este că deşi urâm să primim nimicuri aduse din vacanţe, continuăm să le cumpărăm şi să ni le oferim unii altora într-o veselie. Un studiu al Organizaţiei Mondiale a Turismului arată că turiştii din Europa aruncă peste 5 miliarde de euro anual pe astfel de amintiri şi obiecte ieftine.

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite