România TV, amendată pentru o ştire în care se pune la îndoială faptul că Mihai Şora ar mai trăi

România TV, amendată pentru o ştire în care se pune la îndoială faptul că Mihai Şora ar mai trăi

FOTO Mediafax Foto / Alexandra Pandrea

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a sancţionat, joi, postul România TV cu două amnzi în valoare de 5.000 de lei şi respectiv 50.000 de lei. Au fost încălcate prevederile legislaţiei audiovizualului referitoare la informare corectă a publicului şi, de asemenea, a apărut o ştire în care se pune la îndoială faptul că Mihai Şora ar mai trăi.

Ştiri pe aceeaşi temă

Un comunicat al CNA menţionează că au fost analizate rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate ca urmare a sesizărilor primite şi a decis să aplice următoarele sancţiuni:

„amendă de 50.000 de lei postului România TV pentru încălcări ale prevederilor legislaţiei audiovizualului referitoare la informarea corectă a publicului, respectiv art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 şi art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.
 
Consiliul a avut în vedere emisiuni în cadrul cărora au fost aduse acuzaţii de spionaj la adresa jurnalistei Emilia Şercan şi a publicaţiei PressOne. Dintre titlurile afişate pe ecran menţionăm: "Contraspionajul românesc, în alertă maximă", "Informaţii din anchetă: miliardar din România, agent rus"; "Campanie sălbatică împotriva ţării şi a premierului" ("România de poveste" din 22.01.2022), "Anchetă-bombă despre destabilizarea României"; "Contraspionajul românesc i-a prins pe rezişti" ("România te vede" din 30.01.2022).
 
În emisiunea din 30.01.2022 s-a prezentat un material video înregistrat (pe ecran partajat), în cadrul căruia s-au menţionat implicaţiile partidului USR, a altor persoane sau servicii şi suma de bani investită pentru presupusa campanie împotriva premierului.” se precizează în comunicat.
 
De asemenea, sursa a menţionat că la stabilirea sancţiunilor s-a avut în vedere şi preluarea în mai multe emisiuni, a unor secvenţe audio din declaraţii ale gazetarului Cristian Tudor Popescu făcute la Digi 24, fără precizarea sursei, inducându-se ideea că acesta s-ar afla în direct, în dialog cu invitaţii postului România TV (titluri afişate: "Cristian Tudor Popescu intervine în scandalul serii / CTP îl face praf pe George Simion; De ce îl acuză"). Rapoartele de monitorizare au fost analizate în şedinţele din 22, 24.02 şi 01.03.2022 şi au cuprins emisiuni de ştiri şi dezbateri din perioada 22.01-01.02.2022.
 
„amendă de 5.000 de lei postului România TV, pentru că nu a respectat dispoziţiile art. 30 şi nici pe cele ale art. 64 alin. (1) lit. a) din Codul audiovizualului la difuzarea emisiunii "România de poveste", ediţia din 06.11.2021, în cadrul căreia a fost difuzată o ştire în care se pune la îndoială faptul că Mihai Şora ar mai trăi şi în care s-au făcut afirmaţii precum "Eu cred că el nu trăieşte şi că ea scrie în numele lui şi-i ia şi pensia".
 
Consiliul a adresat somaţie publicului postului Realitatea Plus pentru ediţia emisiunii „Culisele statului paralel", ediţia din 4.11.2021. În această emisiune s-au făcu comentarii în studio, după difuzarea declaraţiei fostului ministru al Sănătăţii, Ioana Mihăilă, fără a ţine cont de prevederile art. 66 din Codul audiovizualului, conform cărora "În programele de ştiri şi dezbateri informarea în probleme de interes public, de natură politică, economică, socială sau culturală, trebuie asigurate imparţialitatea şi echilibrul şi să fie favorizată libera formare a opiniilor, prin prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziţie, în perioada în care problemele sunt în dezbatere publică".

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările