National Geographic lansează o nouă serie de documentare despre oraşe printr-un studiu despre obiceiurile românilor în contextul pandemiei

National Geographic lansează o nouă serie de documentare despre oraşe printr-un studiu despre obiceiurile românilor în contextul pandemiei

Serie nouă de documentare la National Geografic

National Geographic îi invită pe telespectatori să exploreze cele mai cunoscute oraşe din lume, din perspective noi şi surprinzătoare.

Seria de documentare "Cum să construieşti un oraş" aduce în prim-plan geniul creativ al inginerilor din trecut şi al celor contemporani, al oamenilor de ştiinţă, arhitecţilor şi urbaniştilor care au creat cele mai uimitoare oraşe din lume. Oraşele prezentate sunt Berlin, New York, Paris, Tokio, Naples, Sydney, Seattle şi Canberra.

În cadrul seriei “Top 10: Arta Arhitecturii” aflăm despre istoria celor mai interesante capodopere inginereşti şi arhitecturale din lume şi creatorii acestora, cu ajutorul unor experţi renumiţi.

Sunt aduse în faţa reflectoarelor pieţe efervescente, stadioane şi arene uimitoare, muzee şi galerii- adevărate comori arhitecturale, parcuri şi grădini paradis din oraşe de pe întreg mapamondul.

Premierele sunt urmate de episoade din seriile documentare Megastadion: Turul Europei, Secrete Îngropate cu Albert Lin, Oraşe Inteligente şi multe altele.

Studiul „Cum explorează români”

Ca parte din campania dedicată oraşelor, National Geographic a demarat un studiu pentru a înţelege cum explorează românii şi cum s-au modificat obiceiurile de explorare în contextul pandemiei. Cercetarea arată că românii sunt interesaţi să exploreze lumea din jurul lor, cea mai mare parte dintre ei preferă să exploreze călătorind (79,2%). Iar aproximativ jumătate dintre acestia aleg să descopere locuri necunoscute ale României (51,7%), în mod egal spaţii urbane sau natură sălbatică.

Este demn de remarcat faptul că domeniul care se bucură de cea mai mare popularitate în rândul românilor atunci cand explorează îl reprezintă poveştile despre oraşe şi realizări umane (40,5%), dar si cultura şi civilizaţia contemporană (39,3%), arată studiul. Nu este deloc surprinzător că explorarea stârneşte emoţii pozitive românilor precum bucurie (45%) şi curiozitate (38%).

Explorarea în contextul pandemiei

În contextul în care lumea din jurul nostru s-a schimbat semnificativ în ultimul an, cercetarea arată că pandemia a afectat activitatea de explorare pentru 67,6% dintre români. Peste jumătate dintre participanţii la studiu au renunţat la un anumit număr de călătorii/vacanţe (în medie 2) ca urmare a pandemiei, iar 22,7% au ales o altă locaţie pentru vacanţe.

În general, românii s-au reorientat către alte locuri în care călătoria şi explorarea era posibilă, în zone mai aproape de casă, zone care au căpătat o importanţă specială pentru cei pasionaţi de călătorie.

“Incurajez pe toată lumea să exploreze străzile oraşului şi să se lase purtati, sunt atâtea locuri şi poveşti care aşteaptă să fie aflate, fotografiate şi împărtaşite. Oriunde mergeţi, puteţi avea surpriza să descoperiti locuri inedite pe care nu le găseşti în ghidurile turistice, locuri pe lângă care majoritatea trecem cuprinşi de alte gânduri. Nu este nevoie sa mergem departe de casa pentru a trai emoţia explorării, uneori este suficient să privim drumul pe care mergem zi de zi din altă perspectivă.” a declarat Vlad Eftenie, explorator urban, fotograf şi arhitect.

Una dintre modalităţile prin care explorarea poate continua dincolo de bariere este şi prin portalul galben al National Geographic - un canal care, datorită serialelor şi documentarelor sale fascinante din domeniile ştiinţei, naturii, tehnologiei, călătoriilor şi arhitecturii, duce spectatorul în orice loc care aşteaptă să fie descoperit.

Obiceiuri exploratorii

Peste două treimi din cei care călătoresc, preferă să exploreze liber, bucurându-se de ce le oferă locurile vizitate, fără o planificare riguroasă, în timp ce restul aleg să îşi planifice în detaliu deplasările.

De asemenea, consumul de media a crescut ca urmare a imposibilităţii de a călători fizic. Astfel, aceia care preferă să exploreze prin intermediul media, aleg filmele documentare (44,3%), iar tinerii cu vârste între 18-24 ani sunt mai inclinaţi spre explorarea digitală faţă de toate celelalte categorii de vârste.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările