Subiectele la Matematică şi Istorie de la simulare i-au luat prin surprindere şi pe dascăli. „Sunt profesoară de Istorie de 20 de ani şi nu mi-a venit să cred”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Arhivă
FOTO: Arhivă

Elevii din clasele terminale de liceu care au susţinut proba profilului la simularea pentru examenul de bacalaureat au primit subiecte cu chichiţe, stufoase şi laborioase. „Elevii au avut foarte mult de citit, le-a luat o jumătate de oră doar să citească, apoi la fel de mult să identifice ce li se cerea. Foarte stufos şi mult de buchisit”, spun dascălii.

Simularea pentru Bacalaureat la proba obligatorie a profilului care s-a desfăşurat pentru elevii de clasa a XI-a şi a XII-a le-a dat bătăi de cap tinerilor şi i-a luat prin surprindere pe dascăli. 

Subiectele la Matematică primite de cei care studiază profilul Real au fost stufoase şi făcute în aşa fel încât să îi pună în dificultate. Nici elevilor de clasa a XI-a de la profilul Uman nu le-a fost uşor la Istorie. Subiectele au fost grele şi irelevante, susţin profesorii. 

La Matematică, elevii de clasa a XI-a şi de-a XII-a de la Real au avut elemente din algebră şi geometrie, precum calcule complexe, analiză matematică, ecuaţii, funcţii, vectori şi trigonometrie.  Elevii de clasa a XI-a au avut la subiectul I, grilă cu alegere multiplă, dar asta nu a însemnat că le va fi mai uşor să obţină nota 5, spun dascălii.

Profesorii de Matematică susţin că subiectele au fost dificile şi potrivite elevilor cu nivel peste mediu la această disciplină. „Calcule multe şi laborioase, dificile şi cu multe ”chichiţe”, care sigur i-au speriat pe elevi, mai ales că au avut emoţii şi puteau pierde uşor din vedere toate calculele pe care le aveau de făcut. Nota 5 sigur nu se va lua uşor”, spune profesoara de Matematică Denisa Tănăsescu, de la Colegiul Naţional I.L.Caragiale din Capitală. 

Dintre toate elementele matematice, funcţiile au pus probleme elevilor în acest an, care ar fi trebuit totuşi să fi învăţat temeinic. „Cred că elevii se aşteptau totuşi la acest gen de subiecte. Sunt în stilul variantelor din anii trecuţi, iar ei au lucrat la clasă cam ce s-a dat la simulare. Cerinţele mi s-au părut de nivel mediu, nici foarte uşoare dar nici extrem de dificile. Într-adevăr, funcţiile date au fost mai dificile ca în alţi ani. La clasa a XI-a, doar un subpunct mi s-a părut cam dificil, dar în rest, copiii pregătiţi pot lua note de 8”, este de părere profesorul de Matematică, Claudia Preda, de la Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc” din Bucureşti. Note mai mari de 8 pot lua doar elevii foarte bine pregătiţi la această disciplină, conchide Preda. 

Istoria a pus probleme la clasa a XI-a

În ceea ce priveşte proba scrisă la Istorie, elevii de clasa a XII-a au şanse să ia note mari, spun dascălii, subiectele fiind accesibile şi cu cerinţe clare. Surprize neplăcute au avut în schimb elevii de clasa a XI-a la proba la Istorie. Aceştia au primit grile multe şi subiecte irelevante pentru BAC-ul pe care îl vor susţine anul viitor, susţin dascălii. 

„Subiectele pe care le-au primit elevii de clasa a XI-a sunt irelevante şi nu au vizat competenţele. Eu sunt profesoară de Istorie de 20 de ani şi nu mi-a venit să cred ce subiecte au primit copiii. Elevii au avut foarte mult de citit, le-a luat o jumătate de oră doar să citească, apoi la fel de mult să identifice ce li se cerea. Au avut şi eseu argumentativ de două pagini. Foarte stufos şi mult de buchisit pentru doar trei ore cât au avut la dispoziţie”, este de părerea profesorul de Istorie, Iuliana Clăpescu de la Colegiul Naţional „Matei Basarab” din Capitală. 

„La Matematică mi s-a părut greu rău. Mult prea complicate cerinţele şi mult de calculat. Sper să pot lua 5 deşi nu sunt aşa sigur. Mă gândesc că ar trebui să fac meditaţii înainte de BAC dar de unde bani?”, spune şi Marian, elev în clasa a XII-a. 

Revendicări în loc de rezolvarea subiectelor

Reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor continuă protestul #foaiagoală, fiind nemulţumiţi de actuala stare a sistemului de învăţământ. „Astăzi, înainte cu 3 luni de BAC, am ales să scriu 8 pagini de probleme ale sistemului educaţional românesc la simulare (…). Dacă ministerul a primit mesajul nostru poate o să pună stop schimbărilor din pix şi o să le ia în considerare pe cele reale. Da, astăzi am cerut un sistem mai bun, unul care să nu facă din evaluare un scop, unul care să aibă evaluări finale reale, nu uşoare. P.S. Salutări ministerului din afara jocului!”, a transmis public vicepreşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, Florin Râşteiu.

Astăzi are loc proba la alegere a profilului şi specializării doar pentru elevii claselor a XII-a, urmând ca vinerea viitoare să se afişeze rezultatele. 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite