CFR Călători se modernizează. Biletele de călătorie vor putea fi cumpărate în tren cu cardul sau cu telefonul

CFR Călători se modernizează. Biletele de călătorie vor putea fi cumpărate în tren cu cardul sau cu telefonul

Foto: Facebook Cătălin Drulă

CFR Călători a anunţat marţi că implementează un nou sistem care facilitează verificarea/validarea şi emiterea legitimaţiilor de călătorie de pe ruta Bucureşti Nord – Aeroport Henri Coandă şi retur.

Ştiri pe aceeaşi temă

„În cadrul acţiunilor desfăşurate pentru creşterea gradului de digitalizare, CFR Călători implementează de miercuri, 15 septembrie 2021 - după ora 14:00, un proiect pilot prin care este facilitată verificarea/validarea şi emiterea legitimaţiilor de călătorie în tren prin intermediul dispozitivelor mobile”, anunţă CFR Călători.
 
Sursa citată menţionează că, personalul de tren va fi dotat cu dispozitive compuse din aparate mobile dotate cu NFC (pentru plata cu card contactless) şi capabilităţi de scanare codurilor de bare / coduri QR, precum şi imprimante termice pentru tipărirea biletelor.
 
Soluţia implementată cuprinde asigurarea transmisiei de date (între dispozitivele mobile si arhitectura centrală a sistemului), soluţie MDM (de management şi securizare a flotei de dispozitive) şi software de emitere şi validare a biletelor la bordul trenurilor, ca parte integrantă a sistemului de emitere electronică XSell utilizat în prezent de CFR Călători.
 
Pentru realizarea de tranzacţii  prin utilizarea instrumentelor electronice de plată contactless, s-a încheiat un protocol de colaborare pentru testarea aplicaţiei software, Alpha PhonePOS, pusă la dispoziţie de Alpha Bank România, prima aplicaţie Tap to Phone lansată de o bancă pe piaţa locală.
 
Proiectul reprezintă o etapă a digitalizării şi automatizării proceselor interne comerciale ale CFR Călători, respectându-se totodată recomandările OMS privind reducerea plăţilor în numerar în contextul pandemiei COVID 19.
 
„În primă etapă, proiectul pilot cuprinde cele 60 de trenuri de pe ruta Bucureşti Nord – Aeroport Henri Coandă şi retur unde călătorii au la dispoziţie posibilitatea achiziţionării biletelor de călătorie în tren cu plata acestora cu  orice tip de dispozitiv electronic de plată contactless (Mastercard sau Visa): card, telefon, ceas sau brăţară inteligentă. Ulterior în maxim 45 de zile soluţia va fi implementată la personalul de tren care deserveşte vagoanele de dormit şi cuşetă”, anunţă compania.
 
Finalizarea implementării acestei soluţii la toate vagoanele de dormit şi cuşetă va asigura o servire mai rapidă, mai facilă a călătorilor în tren şi reducerea timpului limită stabilit, la achiziţionarea biletelor online la aceste vagoane, astfel încât călătorul să îşi poată procura / cumpăra bilete online la vagon cuşetă sau dormit până cu cca 15 minute înainte de plecarea trenului din staţia de îmbarcare.
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările