Angajatorii, amendaţi cu 3.000 de lei, dacă nu ştiu câte ore muncesc salariaţii acasă. Cum rezolvă o aplicaţie problema

0
Publicat:
Ultima actualizare:
remote work

În contextul pandemiei de Covid-19 din ce în ce mai mulţi angajaţi au părăsit biroul şi au început să lucreze de acasă, angajatorilor fiindu-le greu, în anumite situaţii, să contorizeze orele lucrate de aceştia.

Astfel, Creasoft, companie românească de IT, a adus, în premieră, pe piaţă o soluţie software de monitorizare a activitatii angajaţilor care muncesc de acasă. 

“Implementarea de către clienţii noştri a sistemului de pontaj pentru evidenţa timpului de muncă de acasă ne-a arătat că productivitatea salariaţilor, sau mai bine zis a telesalariaţilor, a crescut cu până la 25%. Cred că angajaţii încep să înţeleagă că pentru a-şi păstra job-urile, companiile la care lucrează trebuie să existe - şi asta implică muncă şi asumare din partea tuturor”, declară Adrian Dinu, CEO Creasoft.

Dacă munca la birou presupunea aproximativ 50% timp petrecut în faţa PC-ului, acum, de acasă, vorbim de 75% din orele de program, la laptop sau calculator, aşa cum arată timpul de lucru înregistrat de aplicaţia de monitorizare, restul fiind convorbirile telefonice necesare pentru job. 

Angajatorii, amendaţi cu 3000 de lei, dacă nu prezintă numărul de ore prestate zilnic de fiecare salariat

Angajatorii sunt obligaţi de lege să facă pontajul celor care lucrează de acasă, altfel plătesc amenzi de până la 3000 de lei. Unul dintre antreprenorii care a folosit soluţia Creasoft, Adrian Baciu, spune că această aplicaţie este foarte utilă şi nu e deloc invazivă pentru angajaţi.

”Salariaţii noştri au fost mai eficienţi cu 25% după ce a fost ţinută evidenţa activităţii pe PC. În general, şi-au terminat îndatoririle de serviciu în timpul programului de lucru. Ne-au spus că au putut face distincţia clară între profesional şi personal stând acasă, fără să le mai îmbine. Înainte, erau foarte obosiţi la sfârşit de zi pentru că nu reuşeau să îşi managerieze bine timpul, nu reuşeau să delimiteze foarte clar programul de lucru de programul personal. Astfel, aplicaţia i-a ajutat şi pe ei, ne-a ajutat şi pe noi”, a declarat directorul general Thor Concept, Adrian Baciu.

În ultimele două luni, 60% din cererile de pontaj noi au fost legate de acest software pentru evidenţa timpului de lucru de acasă.

Angajaţii sunt plătiţi pentru munca prestată şi nu este nimic intruziv sau abuziv faţă de aceştia atunci când companiile iau măsuri pentru a se asigura că ei muncesc şi de acasă.

Aplicaţia de pontaj electronic se instalează voluntar de către angajat sau de către departamentul IT pe laptopul angajatului şi funcţionează doar atunci când acesta o accesează.

Dacă angajatul doreşte să viziteze un site în interes personal, să se uite la un film sau să se joace online poate închide aplicaţia şi atunci aceasta nu mai înregistrează timpul si nici ce face angajatul pe PC, până la redeschiderea voluntară a aplicaţiei de pontaj.

Rapoartele de evidenţă a timpului de lucru a angajaţilor care lucrează de acasă reprezintă un diferenţiator important al acestei aplicaţii. Reprezentanţii managementului (CEO, CFO, HR) au acces online la indicatori KPI moderni şi de calitate.

Pentru doar un euro/lună/angajat se contorizează orele lucrate efectiv, respectând totodată intimitatea angajatului care poate opri sau porni oricând doreşte aplicaţia de pontaj de pe PC.

Un studiu al Fundaţiei Europeane pentru Îmbunătăţirea Condiţiilor de Muncă şi de Viaţă arată că, la nivel european, aproape 4 din 10 angajaţi (37%) au început să lucreze de acasă, iar în România 18,4% dintre respondenţi declară că muncesc remote.

Creasoft, parte a grupului CREASOFT IT, este un produs de pontaj electronic si/sau control acces  disponibil pe piaţa din România din 2017. În prezent, soluţia de pontaj dezvoltată de către companie permite pontajul clasic cu Carduri RFID, pontaj de pe PC dar si pontajul de pe telefonul mobil - cu acordul explicit al utilizatorului se poate verifica locul de desfăşurare a activităţii pe teren.

Producătorul de soluţii informatice a înregistrat o cifră de afaceri de două milioane de lei, în 2019, iar în prezent soluţia de pontaj este utilizată de 300 de clienti companii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite