CNADNR va plăti încă 26 de milioane de euro pentru finalizarea celor 52 de kilometri de autostradă construiţi de Bechtel
0Compania Naţională de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi (CNADNR) caută constructor pentru finalizarea celor 52 de kilometric de autostradă construiţi de Bechtel în România, deschişi circulaţiei în 2009-2010, între Câmpia Turzii şi Gilău, şi realizaţi în proporţie de 97%, estimând că va plăti pentru aceste lucrări până la 114,4 milioane de lei (25,9 milioane de euro), cu TVA.
Proiectul de finalizare a secţiunii 2B Câmpia Turzii - Gilău din autostrada Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea - Borş include activităţi de proiectare, documentaţiile necesare autorizaţiilor şi avizelor de execuţie, lucrări de construcţie şi remedierea eventualelor defecte apărute în perioada de garanţie, potrivit unui anunţ publicat de CNADNR. Contractul are o valoare estimată de 76,9 milioane de lei, la care s-ar putea adăuga eventuale noi lucrări şi servicii similare de 15,3 milioane de lei, fără TVA.
Durata acordului, finanţat cu bani de la buget, va fi de 42 de luni de la data atribuirii.
„Secţiunea 2B care face obiectul acestei documentaţii are o lungime totală de circa 52,5 kilometri şi este executată în proporţie de aproximativ 97%, conform acordului de tranzacţionare şi încetare semnat în mai 2013 între beneficiar şi antreprenorul Bechtel“, se arată în caietul de sarcini.
Lucrările vor fi atribuite prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut, iar constructorii interesaţi pot depune ofertele sau cererile de participare până la 9 ianuarie.
Primii 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, pe tronsonul 2B Turda-Gilău, au fost inauguraţi în decembrie 2009, încă circa 10 kilometri fiind deschişi un an mai târziu. Pentru cei 52 de kilometri daţi în folosinţă şi pentru lucrările începute pe alte secţiuni, Bechel a primit 1,2 miliarde de euro.
Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumită Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care ar fi trebuit finalizat până în 2012. Contractul a suferit însă, în decursul timpului, mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român plătind companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, declara la finele lunii iulie că Autostrada Transilvania are „un viitor luminous“ şi estima că finalizarea construcţiei ar putea avea loc în anul 2017.
Pe aceeaşi temă:
Prim-vicepreşedintele PDL Anca Boagiu a anunţat, miercuri, că a depus plângere penală la Parchetul ICCJ împotriva ministrului Dan Şova, acuzându-l că ascunde contractul original Bechtel semnat de Adrian Năstase în anul 2003 pentru a-l apăra pe fostul premier.
Ministrul Dan Şova susţine că desecretizarea contractului cu Bechtel, semnat în 2003, nu s-a făcut pentru că nu s-a găsit varianta originală la Ministerul Transporturilor, însă fostul ministru Anca Boagiu, care a ocupat acest portofoliu în guvernarea PDL, a precizat că documentul se află "la etajul 2, camera 58".
Anca Boagiu vrea desecretizarea contractului Bechtel: „Şova ştie de ce!“
Prim-vicepreşedintele PDL, Anca Boagiu, cere desecretizarea contractului Bechtel, afirmând că pe piaţă au fost „aruncate“ dosare „golite de conţinut“. „Şova ştie de ce!“, adaugă Boagiu.
Statul mai ridică doar un colţ din vălul pus peste contractul secret cu Bechtel
Documentele declasificate referitoare la contractul dintre statul român şi Bechtel International au fost publicate marţi pe pagina web a Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.
Final apoteotic pe Autostrada Transilvania: Bechtel îşi vinde utilajele
Compania americană Bechtel - constructorul celor 54 de kilometri (care în iunie 2013 trebuiau să fie 415) ai Autrostrăzii A3 Braşov-Borş - a publicat în varianta print a ziarului „Adevărul“ de astăzi un anunţ prin care scoate la vânzare mai multe active „ca urmare a încetării lucrărilor la Autostrada Transilvania“.
La 16 iunie 2004 au început lucrările la Autostrada Transilvania, iar în contract era prevăzut ca termen de finalizare aceeaşi zi din 2013. Astăzi, cea mai scumpă autostradă din lume numără puţin peste 50 de kilometri din 415, după o cheltuială de 1,3 miliarde de euro. „Adevărul“ vă prezintă odiseea de nouă ani a şantierului Autostrăzii Transilvania.