Preţurile Uber şi Lyft cresc, pe măsură ce oamenii revin la viaţa pre-pandemică

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock

Companiile de ride-hailing Uber şi Lyft recunoscut că au crescut preţurile, explicând că nu au suficienţi şoferi pentru a satisface cererea ridicată a clienţilor, scrie The New York Times.

Pe măsură ce pandemia de coronavirus pare să se retragă şi mai mulţi oameni se întorc la călătorii, socializează şi folosesc aplicaţii de călătorie, ei descoperă că acele plimbări ieftine şi rapide au devenit mai costisitoare şi nu sunt atât de uşor disponibile. 

Clienţii din Statele Unite, de exemplu, spun că au fost uimiţi de creşterea preţurilor, iar în unele cazuri ei spun că plimbările cu Uber către aeroporturi costă la fel de mult ca biletele de avion.

La câteva săptămâni după ce a primit a doua doză de vaccin împotriva coronavirusului, Debora Lima a revenit la o rutină veche: şi-a scos telefonul şi a solicitat o cursă cu Uber pentru a-şi putea întâlni prieteni la cină. Dar, în loc să aştepte numai 5 minute până când maşina soseşte, Uber a surprins-o pe Lima cu o aşteptare de 19 minute şi un tarif scump. 

Nu a fost o problemă unică. Un rezident din Miami, în vârstă de 28 de ani, obişnuia să plătească 100 de dolari pe lună pentru călătorii frecvente cu Uber. În present, doar două curse recente au consumat jumătate din bugetul ei lunar.

Uber şi principalul său rival, Lyft, recunosc că preţurile sunt în creştere, iar timpii de aşteptare sunt mai lungi, dar nu vor să ofere detalii. O analiză recentă a firmei de cercetare Rakuten Intelligence a constatat că costul unei călătorii a fost cu 37% mai mare în martie decât în urmă cu un an. În aprilie, costul a crescut cu 40%.

La fel ca multe alte industrii, companiile de ride-hailing spun că preţurile sunt în creştere deoarece nu găsesc suficienţi lucrători.

Atunci când nu există suficienţi şoferi pentru a satisface cererea, companiile le plătesc şoferilor existenţi mai mult, recurgând uneori la aşa-numitul preţ fluctuant pentru a atrage şoferii în zone în care cererea este mare.

Preţurile fluctuante pot fi benefice pentru şoferi, dar uneori provoacă indignare din partea clienţilor, mai ales în timpul sărbătorilor şi evenimentelor mari când cererea poate face ca preţurile să crească.

Uber şi Lyft au investit bani în stimulente suplimentare pentru şoferi, cum ar fi bonusuri în numerar pentru finalizarea unui anumit număr de călătorii. Dar stimulentele nu par a fi la fel de eficiente ca înainte de pandemie.

Unii şoferi au spus că nu s-au întors pe drumuri, deoarece le este încă frică să nu se îmbolnăvească.

Alte stimulente financiare ar putea, de asemenea, să descurajeze conducătorii auto. Deşi în mod normal nu ar primi asigurări de şomaj deoarece sunt clasificate ca contractori independenţi, şoferii Uber şi Lyft sunt eligibili pentru fonduri de asistenţă pentru şomaj pandemic în temeiul Legii CARES, uşurând presiunile financiare care altfel i-ar fi forţat să se întoarcă la volan.

Într-un raport de câştiguri de la începutul lunii mai, Uber a spus că avea 3,5 milioane de şoferi şi curieri activi în primele trei luni ale anului, în scădere cu 22% faţă de anul precedent. 

Cu toate acestea, în ultimele patru săptămâni, peste 100.000 de şoferi s-au întors pe platformă, a spus un purtător de cuvânt al Uber. Uber şi-a mărit în mod agresiv cheltuielile de stimulare, punând 250 de milioane de dolari în efortul de a recruta şoferi şi considerându-l drept „stimul”.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite