Iranul interzice maşinile americane. Ayatollahul Ali Khamenei: Maşinile fabricate în SUA sunt grele şi consumul de combustibil este mare

Iranul interzice maşinile americane. Ayatollahul Ali Khamenei: Maşinile fabricate în SUA sunt grele şi consumul de combustibil este mare

În pofida faptului că producătorii auto americani nu au voie să vândă maşini în Iran de decenii, Teheranul a permis importarea - din alte ţări - a 24 de modele fabricate de Chevrolet, o divizie a General Motors FOTO Guliver / Getty Images

Iranul nu mai importă maşini fabricate în Statele Unite, după ce liderul suprem iranian, ayatollahul Ali Khamenei, le-a criticat, potrivit presei iraniene, scrie Radio Free Europe-Radio Liberty, citat de News.ro.

Ştiri pe aceeaşi temă

În pofida faptului că producătorii auto americani nu au voie să vândă maşini în Iran de decenii, Teheranul a permis importarea - din alte ţări - a 24 de modele fabricate de Chevrolet, o divizie a General Motors. 
 
Teheranul a impus această nouă interdicţie pe 1 mai, după ce Khamenei s-a întrebat, într-un discurs pe care l-a susţinut pe 27 aprilie, de ce ar trebui să conducă iranienii maşini americane. „Americanii înşişi nu folosesc maşini fabricate în Statele Unite. Am văzut acest lucru reflectat în media americană. Ei argumentează că maşinile sunt grele şi consumul de combustibil este mare“, a declarat liderul suprem. 
 
General Motors, care a vândut luna trecută 259.557 de vehicule în Statele Unite, a declarat pentru The Associated Press că, oricum, nu plănuieşte să intre pe piaţa iraniană, în pofida faptului că Republica islamică reprezintă o piaţă importantă, neexploatată de companiile occidentale.
 
Cele mai multe state occidentale au ridicat în ianuarie sancţiunile ce interziceau vânzarea de maşini către Iran, însă Statele Unite continuă să menţină interdicţiile comerciale impuse Teheranului, a declarat un purtător de cuvânt al GM, care a adăugat că grupul va respecta aceste sancţiuni. 
 
În prezent există foarte puţine maşini americane în Iran, în afară de cele produse înainte de Revoluţia Islamică din 1979. Maşini americane pot fi cumpărate în zone de liber-schimb, însă proprietarii lor se confruntă cu restricţii în privinţa locului în care le pot conduce.
 
După ridicarea sancţiunilor economice, odată cu intrarea în vigoare a acordului istoric în dosarul nuclear dintre Teheran şi marile puteri, Iranul a anunţat că doreşte să devină atât un fabricant, cât şi un consumator important de automobile.
 
Teheranul negociază, în prezent, în vederea construirii unor fabrici comune, în Iran, împreună cu constructori europeni de automobile precum Fiat, Mercedes Benz, Peugeot, Renault şi Volkswagen.
 
Din cauza sancţiunilor, producţia auto internă a scăzut abrupt, de la 1.65 de milioane de unităţi în 2011 la 740.000 în 2013. Producţia a crescut la 1,1 milioane în 2014, iar oficiali iranieni afirmă că speră la o producţie de 1.,6 milioane de maşini până în 2018, două milioane până în 2020 şi trei milioane până în 2025.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările