Alstom şi Snam produc trenuri cu hidrogen pentru Italia

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Primul tren cu hidrogen produs de Alstom  foto Alstom
Primul tren cu hidrogen produs de Alstom  foto Alstom

Alstom şi Snam au încheiat marţi un contract pe o perioadă de cinci ani pentru dezvoltarea trenurilor cu hidrogen în Italia, Alstom urmând să producă şi să întreţină trenurile cu hidrogen nou realizate sau transformate, în timp ce Snam va dezvolta infrastructurile pentru producţie, transport şi realimentare.

După încheierea primei faze dedicate studiilor de fezabilitate planificate în toamnă, contractul îşi propune să dezvolte, încă de la începutul anului 2021, proiecte de mobilitate feroviară, care includ atât trenuri cu hidrogen şi infrastructura tehnologică aferentă, precum şi servicii de gestionare şi mentenanţă.

Ca parte a contractului, Alstom va produce şi va întreţine trenurile cu hidrogen nou realizate sau transformate, în timp ce Snam va dezvolta infrastructurile pentru producţie, transport şi realimentare.

Această cooperare este rezultatul angajamentului comun al celor două companii cu privire la tehnologia pe bază de hidrogen: Alstom a lansat Coradia iLint, primul tren cu celule de combustie din lume, care a funcţionat cu succes un an şi jumătate pe un traseu regional în Germania, în timp ce Snam este una dintre primele companii din lume care a experimentat o injecţie de 10% hidrogen în reţeaua de transport a gazelor naturale.

Marco Alverà, Directorul General al Snam comentează: „Această acţiune este o contribuţie suplimentară la decarbonizarea transporturilor şi la dezvoltarea economiei bazate pe tehnologia pe bază de hidrogen în Italia. Hidrogenul produs din surse regenerabile va deveni competitiv cu combustibilii fosili peste câţiva ani şi va juca un rol principal în tranziţia energetică, în special în industrie, încălzire şi transporturi de mare gabarit.

Acesta va fi un pilon al investiţiilor din cadrul Noului Pact Ecologic şi a celor post-Covid. Snam investeşte şi inovează pentru a-şi transforma reţeaua într-una compatibilă cu tehnologia pe bază de hidrogen, pentru a încuraja dezvoltarea noilor tehnologii şi pentru a crea un lanţ de aprovizionare italian. Ţara noastră are oportunitatea de a se număra printre liderii mondiali din acest sector, profitând de avantajele ecologice şi economice”.

„Credem în tehnologia pe bază de hidrogen. Acesta este motivul pentru care am încheiat un parteneriat cu Snam. Coradia iLint, primul tren cu hidrogen, deserveşte deja pasagerii între oraşele Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde şi Buxtehudehe din Germania. Sperăm că trenurile cu hidrogen din gama Coradia ILint vor deveni o realitate şi în Italia. Graţie unui partener ca Snam, vom putea răspunde cererilor pieţei oferind o soluţie completă” afirmă Michele Viale, Director Executiv al Alstom Italia şi Elveţia.

Alstom

Alstom dezvoltă şi comercializează sisteme integrate care oferă baze durabile pentru viitorul transportului. Alstom oferă o gamă completă de echipamente şi servicii, de la trenuri de mare viteză, trenuri de metrou, tramvaie şi autobuze electrice până la sisteme integrate, servicii personalizate, soluţii de infrastructură, control al traficului şi de mobilitate digitală. Alstom a înregistrat vânzări de 8,2 miliarde euro şi a contabilizat comenzi în valoare de 9,9 miliarde euro în exerciţiul financiar 2019/20. Cu sediul în Franţa, Alstom este prezentă în peste 60 de ţări şi are 38.900 de angajaţi.

Cu rădăcini adânci în tradiţia feroviară italiană, Alstom produce trenuri în Italia de 160 de ani, echipamente de semnalizare de 90 de ani şi sisteme de tracţiune de 60 de ani. În prezent, cu 8 unităţi pe întregul teritoriu al Italiei şi aproximativ 3200 de angajaţi, Alstom este un angajator local puternic, recunoscut ca fiind unul dintre liderii de pe piaţa italiană.

Snam este una dintre principalele companii de infrastructură energetică din lume şi una dintre cele mai mari companii italiene listate la bursă prin capitalizare. Ocupând locul fruntaş în Europa pentru reţeaua de transport a gazelor naturale şi capacitatea de stocare, este, de asemenea, unul dintre principalii operatori în regazeificare şi este activă şi în Albania, Austria, China, Franţa, Grecia şi Marea Britanie.

Ca parte a programului SnamTec, va investi 1,4 miliarde euro până în anul 2023 în inovaţie şi noi afaceri în tranziţia energetică, de la mobilitate durabilă la biometan şi eficienţă energetică. De asemenea, Snam îşi propune să faciliteze şi să promoveze dezvoltarea tehnologiei pe bază de hidrogen pentru a încuraja decarbonizarea sectorului şi a industriei energetice.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite