eMag vrea să se listeze la bursă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto arhiva Adevărul
Foto arhiva Adevărul

eMag, cel mai mare retailer online din România, vrea să se listeze la bursa de la Bucureşti, concomitent cu altă bursă, potrivit Bloomberg.

Ideea listării nu este nouă, dar a început să fie vehiculată din nou după ce retailerul online deţinut de cel mai mare grup african, Naspers, a înregistrat profit pentru al treilea an la rând şi a raportat în 2019 venituri de peste 1 miliard de euro, a spus Iulian Stanciu, CEO şi acţionar minoritar, la Bucureşti, citat de publicaţia americană.

„Nu este vorba despre o atragere de fonduri, ci despre o recunoaştere a valorii. (...) O companie nu poate deveni unicorn fără o valoare dată de piaţă”, a declarat Iulian Stanciu, citat de businessmagazin.ro.

Grupul sud-african Naspers a cumpărat o participaţie majoritară în retailerul online eMAG în 2012, când veniturile se situau la circa 140 milioane euro. Astăzi, retailerul online are peste 5.000 de angajaţi şi planuri de extindere în Europa de Est, unde creşterea salariilor stimulează consumul.

Grupul sud-african Naspers a cumpărat 70% din acţiunile eMAG în 2012 atunci când retailerul avea afaceri de aproape 685 de milioane de lei. Atunci grupul a cumpărat toate acţiunile lui Sebastian Ghiţă (in jur de 40%) şi câte jumătate din acţiunile lui Iulian Stanciu (peste 20%) şi ale lui Radu Apostolescu (peste 8%).

În 2014, Radu Apostolescu, singurul român din echipa care a pus bazele eMAG, şi-a vândut către ceilalţi acţionari, Naspers şi Stanciu, pachetul d de 8,4% pe care-l deţinea.

Iulian Stanciu, CEO şi acţionar minoritar al eMAG.ro, spunea în 2018 că "valoarea companiei este influenţată de mai multi factori: rata de creştere, cum îmbunătăţim profitabilitatea şi cash-flow-ul, diversificarea (categorii, ţări, servicii) dar şi riscul ţărilor în care activăm. Noi nu avem ca obiectiv direct creşterea valorii companiei, aceasta este mai degrabă o consecinţă, deci nu avem nici planuri în acest sens. Sper ca lucrurile să meargă bine, să putem oferi servicii clienţilor din ce în ce mai bune astfel încât, în curând, să discutăm despre mai multe miliarde. Sigur mai repede de 17 ani!", a declarat Stanciu.

Compania a fuzionat cu competitorul Extreme Digital din Ungaria în 2019 şi are planuri pentru pieţele din Croaţia, Slovenia, Slovacia şi Republica Cehă.

Stanciu nu a dat detalii legat de momentul listării sau de dimensiunea acesteia.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite