15 ani de la privatizarea Dacia: Constructorul generează indirect 130.000 de locuri de muncă în industrie şi produce 2,9% din economia României

15 ani de la privatizarea Dacia: Constructorul generează indirect 130.000 de locuri de muncă în industrie şi produce 2,9% din economia României

Dacia a produs 1,4 milioane de autoturisme Logan în zece ani

La 15 ani de la privatizare uzinelor Dacia, producătorul auto a devenit cea mai mare companie din România, devansând Petrom, cu vânzări de 18,4 miliarde de lei, şi cel mai mare exportator autohton.

Ştiri pe aceeaşi temă

„De la intrarea sa în grupul Renault, în 2 iulie 1999 (data semnării contractului de privatizare), Dacia a devenit un actor major al economiei romaneşti. Astăzi, Dacia este cel mai mare exportator al Romaniei şi compania cu cea mai mare cifră de afaceri din ţară. La momentul privatizării, Dacia se confrunta cu probleme severe: un aparat industrial uzat, o gamă de produse învechită, absenţa culturii clientului, structură financiară fragilă, capacitate de inovare limitată şi o reţea de furnizori depăşită“, se arată într-un comunicat al companiei.
 
„Cei mai mulţi dintre angajaţii uzinei Dacia locuiesc în Mioveni (judeţul Argeş), « la petite ville de Dacia », cum îi place să îl numească în pliantele de promovare turistică însuşi primarul acestuia, Ioan Georgescu“, se mai arată în comunicat.
 
„Mioveni a evoluat odată cu Dacia. Aproximativ 6.000 dintre cei 34.000 de locuitori ai oraşului lucrează la uzină“, punctează Georgescu.  „Îmi amintesc că, în 1999, unii erau supăraţi, ca semn al neîncrederii în sistemul privat, alţii îşi vedeau viitorul. Oraşul parcă a explodat. A crescut turismul. Argeşenii sunt foarte atenţi la protejarea mediului înconjurător, iar acest lucru îl datorăm Renault. Avem multe acţiuni în comun pe teme de mediu. Dacia este astăzi motorul stabilităţii şi dezvoltării oraşului Mioveni“, a mai adăugat primarul oraşului. 
 
Contractul de vânzare a fost parafat de către Radu Sârbu – preşedinte al Fondului Proprietăţii de Stat, Louis Schweitzer – preşedinte director general al grupului Renault şi Pierre Ménat – ambasadorul de atunci al Franţei. 
 
Astăzi, Renault are în România un centru de design la Bucureşti, iar pe partea de inginerie se remarcă Renault Technologie Roumanie – care include şi Centrul Tehnic Titu. În domeniul fabricaţiei există Uzinele Dacia Mioveni, Direcţia Logistică şi Matriţe Dacia, aflată în Piteşti. În fine, pe partea de comercializare, finanţare şi servicii post-vânzare, grupul francez este prezent prin Renault Commercial Roumanie (inclusiv Centrul de Piese de Schimb de la Oarja) şi RCI.

Renault România înseamnă 17.000 de angajaţi, investiţii de 2,2 miliarde de euro, 2,9% din Produsul Intern Brut al României şi 130.000 de locuri de muncă generate în industria auto prin cei peste 1.500 de furnizori implantaţi în România.
 
Dacia a aniversat luna trecută şi zece ani de producţie a modelului Logan, vândut în 1,4 milioane de exemplare de la lansare. Dacă în 2005, pe porţile uzinei de la Mioveni se produceau 172.000 de maşini, anul trecut au fost produse 342.000 de autoturisme.

Mai puteţi citi:
 
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările