Nevinovat după legile din Marea Britanie, dar infractor după cele din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Este păţania proprietarului vaporaşului ecolologic "Bega Boat", care face curse pe canalul Bega de mai bine de doi ani.

Obişnuit cu viaţa din Canada, Spania şi Portugalia – unde a locuit mai bine de zece de ani, Nicolae Bârsan, proprietarului vaporaşului ecolologic "Bega Boat", este nevoit să îşi caute dreptate la Timişoara, unde a venit în urmă cu doi ani. 

Necazurile au început în noiembrie 2012, când a decis să transporte barca într-un depozit, având în vedere că se apropia sezonul rece. 

A folosit aceeaşi metodă prin care a adus barca în România şi cu care a călătorit fără probleme în numeroase ţări din Europa: A pus ambarcaţiunea pe o remorcă şi a plecat la drum. A fost însă oprit în trafic de un echipaj de poliţie.

“Remorca tractată avea numărul de pe maşina mea, care este înmatriculată în Marea Britanie. Aşa este legea acolo. Se aplică a trea plăcuţă de înmatriculare. Poţi să tragi o remorcă, două sau trei remorci, important este ca pe ultima să fie pusă numărul cu care este înmatriculată maşina. Legea românească spune încă că orice remorcă trebuie să fie înmatriculată. De aici a început circul”, a declarat Nicolae Bârsan, care are dublă cetăţenie, română şi canadiană.
 

Bârsan este invitat la poliţie, i se suspendă permisul, însă omul încearcă să îşi dovedească nevinovăţia în instanţă. 

“În toată Europa am circulat aşa cu maşina înmatriculată în Marea Britanie. Singurii care au fost deranjaţi au fost poliţiştii de la Secţia 3 din Timişoara, care mi-au spus că la intrarea în ţară trebuia să îmi înmatriculez remorca. Dacă vine în România Prinţul Charles, să se dea cu barca pe Dunăre, nu cred este obligat să îşi înmatriculeze remorca cu care îşi aduce barca. El poate circula după legile care există la el, în condiţiile în care ambele ţări sunt şi în UE”, a mai spus Bârsan, care s-a întors în Europa ca reprezentant al fabricii de bărci Duffy Electric Boats. Este reprezentantul lor în Spania şi Portugalia, iar din 2011 a venit şi în România, la Timişoara.

Revenind la decizia Parchetului de pe lângă Judecătoria Timişoara, acesta vine după opt luni de zile, nu înainte ca organele de cercetare să solicite informaţii de la Interpol, pentru a verifica şi codul rutier din Marea Britanie.

Astfel, conform legii din Marea Britanie şi a Uniunii Europene, Bârsan este declarat nevinovat şi este scos de sub urmărire penală, dar primeşte o amendă de 300 de lei, iar permisul rămâne suspedat trei luni potrivit legilor din România.
 

“De opt luni de zile conduc cu dovadă, permisul fiind suspendat. Vă daţi seama că nu am nicio problemă să plătesc o amendă de 300 de lei. Dar nu vreau să mă las călcat în picioare când dreptatea e de partea mea. Într-un paragraf sunt nevinovat, iar în celălalt sunt infractor. Sunt două legi care se bat cap în cap, poliţia habar nu are şi îşi face de cap. Am depus o contestaţie şi aştept răspunsul de la procuror. Nu sunt genul care să se dea bătut. Am de gând să mă judec cu ei până la ultima instanţă”, a mai declarat Nicolae Bârsan.



Citiţi şi:

Pont de vară: turul Timişoarei pe canalul Bega GALERIE FOTO