EXCLUSIV Frânele firobuzelor din Timișoara, modificate în numele economiilor. Șoferii sunt obligați să forțeze galbenul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Unii șoferi de la RATT se plâng că sunt obligați să pună în pericol siguranța circulației

Regia Autonomă de Transport Timișoara are un plan foarte dur de economii. Din acest motiv, peste 200 de oameni au fost dați afară. Managerii RATT au strâns însă și mai mult cureaua, ajungându-se chiar în situația ca frânele firobuzelor să fie modificate. Șoferii susțin că siguranța circulației este afectată, dar managerul RATT neagă acest lucru. 

În ședința de Consiliu Local de la sfârșitul lunii martie, consilierii locali au aprobat un proiect prin care s-au disponibilizat 25 de angajați ai RATT. Prin concedierea acestor oameni s-a încheiat practic procesul de restructurare prin care au fost dați afară peste 200 de oameni. Situația financiară dezastruoasă a regiei a atras, însă, după sine și alte măsuri de economisire a banilor. 

Șoferi nemulțumiți

Spre exemplu, surse din rândul șoferilor au povestit că din cauza graficelor imposibile sunt forțați să forțeze galbenul și să pună în pericol siguranța circulației. Managerul RATT, Ioan Goia, cunoaște aceste reclamații ale șoferilor, dar îi trimite la muncă. „Am avut semnale, dar șoferii trebuie să înțeleagă că standardul nostrum de calitate este altul. Avem un sistem prin care putem controla și dirija circulația la secundă. Asta presupune că reacția personalului de bord trebuie să fie pozitivă la mesajele transmise. Noi pentru aceste întârzieri sau plecări în avans am luat măsuri disciplinare și probabil șoferii se simt sub presiune, dar calitatea transportului trebuie să o asigurăm”, a declarat Ioan Goia. 

Modificări la frâne

O altă măsură economică la RATT a dus la „reglarea” sistemului de frânare al firobuzelor. Mecanicii RATT au modificat frânele, astfel încât consumul de electricitate să fie mai mic. Șoferii susțin însă că pot controla foarte greu firobuzele în momentul în care trebuie să frâneze, fiind afectată siguranța transportului urban. Managerul RATT recunoaște că s-a umblat la frâne și nu mai „îngheață așa cum o făceau când erau în garanție și plateau cehii (n.r. producătorii firobuzelor Skoda)”. Goia susține însă că modificările sistemului de frânare nu a afectat siguranța circulației. 

Mai multe pentru tine:
Descinderi DIICOT la Motru: tânăr de 30 de ani, prins cu saci de cannabis și plantație în serele părinților din Samarinești
Transformarea soției lui Lucian Viziru, după ce a fost criticată că arată ca o femeie de 60 de ani. Apariția îndrăzneață a Emei l-a eclipsat pe actor
Cât costă cazarea în perioada sărbătorilor de iarnă la hotelul Simonei Halep din Poiana Brașov? Gică Hagi vă așteaptă la Mamaia: „Întâlnire cu Moș Crăciun”
Un tablou de Rubens, dispărut timp de peste 400 de ani, descoperit la Paris
Mihai Bendeac, destăinuiri despre viața amoroasă. De câți ani nu a mai ieșit actorul la o întâlnire romantică: „Îmi place foarte mult să fiu singur”
Fermecată de Kate Middleton, Melania Trump a avut o atitudine flagrant diferită față de Regina Camilla
De ce acte ai nevoie ca să votezi la alegerile din Republica Moldova dacă ești în străinătate
Cum evaluează comunitatea de informații intențiile Rusiei în privința incursiunilor în spațiul aerian al Poloniei
Autorul cărții „Codul lui Da Vinci”, logodit cu una dintre cele patru amante ale lui! E cu 27 de ani mai tânără decât el!
Jurnalistul Charlie Ottley a dezvăluit ce apreciază la țara noastră: „Unul dintre principalele puncte forte”. Ce expresii românești îl amuză
Cât au plătit Anca Țurcașiu și iubitul ei, Călin, pentru o săptămână de vis în Grecia: „Am învățat să călătorim «light»”. Actrița a împărtășit secretul vacanțelor accesibile