Duel de la distanţă între Ikea şi Mömax pentru piaţa de mobilă din România. Austriecii anunţă deschiderea unui nou magazin în Transilvania
0Mömax a anunţat deschiderea unui nou magazin în Transilvania. În primele opt luni de la deschidere, magazinul de la Timişoara a avut 1,5 milioane de clienţi.
Austriecii de la XXXLutz, care au intrat în România urmă cu opt luni, suflă în ceafa suedezilor de la Ikea. Primul magazin cu brandul Mömax, deschis la Timişoara în luna martie, a avut până acum 1,5 milioane de clienţi, în timp ce Ikea a anunţat circa 3,2 milioane de clienţi în magazinul de la Bucureşti.
De asemenea, Ikea a transmis că nu mai deschide anul acesta al doilea magazin, aşa cum era promis, în schimb, XXXLutz a anunaţat deschiderea celui de-al doilea magazin Mömax în Transilvania.
Decizia de expansiune a fost luată în urma rezultatului peste aşteptări de la Timişoara. 30 la sută dintre cei 1,5 milioane de clienţi au venit din afara Banatului. De altfel, la inaugurarea magazinului de la Timişoara, austriecii au anunţat că vor vor să deschidă încă 20 de magazine, în toate marile oraşe din România.
„Proiectul Mӧmax a depăşit aşteptările mele iniţiale. Mă bucur enorm că am acceptat provocarea în România. De opt luni de când suntem activi pe piaţa românească am în fiecare zi şansa de a aplica experienţa dobândită în Vest, aici în ţara mea, atât cât priveşte pregătirea colegilor cât şi dezvoltarea magazinelor Mӧmax. În prezent, Mӧmax are 49 de angajaţi în magazin şi depozit, la care se adaugă 16 angajaţi care activează în sediul central al companiei în Timişoara. În viitorul magazin vom avea disponibile 80 de locuri noi de muncă, aşa că la începutul lui 2019 începem recrutarea viitorilor colegi care apoi vor urma sesiuni de pregătire profesională în cadrul Mӧmax Timişoara”, a declarat Janos Grigassy, directorul general Mӧmax Timişoara.
Cifra de Afaceri de la Timişoara (per metru pătrat de magazin) este mai mare decât oricare magazin Mӧmax din Europa, astfel că la jumătatea anului 2019 se va deschide un nou magazin în Transilvania, care va avea o suprafaţă de 10.000 de metri pătraţi, din care 6.000 metri pătraţi vor fi alocaţi magazinului propriu zis, iar 4.000 metri pătraţi vor fi spaţiu de depozitare, pentru a servi facil clienţii atât din oraşul respectiv, cât şi în întreaga ţară.
Austriecii nu au făcut public numele oraşului unde se deschide al doilea magazin Mӧmax, însă aceasta ar putea să fie Cluj sau Târgu Mureş.
Implicaţi în viaţa oraşului
De când a venit la Timişoara, Mӧmax s-a implicat şi în mai multe activităţi artistice şi educative ale urbei. Pe plan cultural, a fost implicat în organizarea festivalelor Revolution, Plai şi Street Delivery. A realizat un parteneriat cu Universitatea de Vest, care permite implicarea activă în educarea şi dezvoltarea studenţilor. De asemenea, un alt parteneriat încheiat cu succes este cu Vox Technology Park, un hub de afaceri cosmopolit, reprezentativ pentru mediul de business din Timişoara.
“Suntem mândri că am ales să colaborăm cu aceşti lideri în educaţie, tehnologie şi evenimente culturale, care ne permit dezvoltarea sectoarelor din aria noastră de interes şi anume: educaţie, tehnologie, artă, adaptabilitate la nou. Punem preţ şi pe activitatea persoanelor înaintate în vârstă, fapt pentru care am oferit locuri de muncă pe perioade determinate şi persoanelor pensionate, dar dornice de a se alătura unui colectiv tânăr şi la fel de entuziaste în a face parte din echipa noastră”, a adăugat Janos Grigassy.
XXXLutz a fost fonat în 1945
Grupul XXXLutz cuprinde o varietate de mărci şi companii diferite. Cele trei mari branduri sunt XXXLutz, Mӧbelix şi Mӧmax.
XXXLutz KG a fost fondată în 1945 în Austria. Compania desfăşoară o politică de expansiune neîntreruptă încă din 1973. În ultimii ani, au fost deschise aproximativ zece magazine de mobilier anual. În prezent, XXXLutz operează, printre altele, 62 de magazine Mömax, 76 de magazine Möbelix şi acum 123 de magazine de mobilă Poco. Mai mult decât 380 de sucursale sunt operate de grupul XXXLutz.
30.000 de angajaţi lucrează în grup, făcându-l unul dintre primii trei comercianţi cu amănuntul în domeniul mobilei. Cifra de afaceri se ridică la 5,6 miliarde de euro.
Principalii concurenţi din Europa pentru XXXLutz sunt suedezii de la Ikea şi conaţonalii de la Kika.
Citiţi şi: