Blue Air a anunţat anularea zborurile de la Timişoara spre Iaşi şi Cluj. Directorul Aeroportului Traian Vuia: „Eu am speranţa că cineva s-a pripit”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Blue Air este o companie aeronautică românească

Blue Air unea regiunile istorice Banat, Transilvania şi Moldova, prin cursele Timişoara-Cluj-Iaşi. În anul centenarului, compania aeronautică a făcut un anunţ surprinzător.

UPDATE: Într-un comunicat de presă, de vineri seară, al Aeroportului Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara (AIT) se arată că nu poate fi vorba de o creştere a tarifelor în decizia companiei Blue Air de a retrage cursa aeriană Timişoara- Cluj- Iaşi.

„Operarea companiei Blue Air pe Aeroportul Timişoara se desfăşoară în baza contractelor de operare şi de handling încheiate între părţi. Tarifele de operare sunt cele publicate, în mod transparent, în AIP România şi aplicate, în mod nediscriminatoriu, absolut tuturor companiilor aeriene care operează pe Aeroportul Timişoara. Acestea nu au suferit modificări semnificative în ultimii cinci ani şi, prin urmare, nu poate fi vorba despre o creştere a tarifelor care să determine eventuale nemulţumiri ale operatorului aerian”, se arată în comunicat.

De asemenea, reprezentanţii AIT arată că programul de zbor al curselor se desfăşoară conform solicitărilor Blue Air şi că prezenţa altor companii low cost nu afectează traficul Blue Air.

„Prezenţa altor operatori de tip low-cost pe Aeroportul Timişoara nu are cum să afecteze traficul companiei Blue Air dintr-un motiv foarte simplu: Blue Air este singura companie aeriană care efectuează curse aeriene pe ruta Timişoara – Iaşi – Cluj. Faptul că Wizzair şi Ryanair operează pe diferite aeroporturi din Anglia, Germania, Franţa, Spania, Belgia, Olanda şi Israel nu are cum să afecteze cusele operate de către compania Blue Air. Prin urmare şi afirmaţia potrivit căreia cursele operate de către Blue Air pe Aeroportul Timişoara sunt afectate de «prezenţa tot mai agresivă pe care companiile low-cost străine o au pe piaţa românească» este una eronată”, se mai arată în comunicatul Aeroportului.

Mai devreme, compania aeriană Blue Air a transmis un comunicat pe pagina oficială de Facebook, prin care anunţă anularea zborurile de la Timişoara spre Iaşi şi Cluj.
 

„Stimaţi pasageri, Din cauza fricţiunilor create de către Aeroportul Internaţional Traian Vuia din Timişoara suntem nevoiţi să vă informăm asupra deciziei companiei Blue Air de a anula zborurile Timişoara-Iaşi-Cluj cu efect imediat. Este păcat ca după o lungă colaborare să ajungem într-un asemenea punct, dar se pare că prezenţa companiilor româneşti pe piaţa din România deranjează din ce în ce mai tare. Operarea zborurilor pe acestă rută se suspendă începând cu data de 17 Februarie 2018”.
 

Dan Idolu, directorul Aeroportului Timişoara a rămas uimit de anunţul făcut de Blue Air, în condiţiile în care nimeni de la compania aeriană nu a purtat o discuţie cu el. 
 

“Această relaţie de zbor operează din octombrie 2016, în circuit Cluj-Iaşi-Timişoara. În 2017 aeronava pentru destinaţia Iaşi a fost încărcată cu pasageri 58 la sută, spre Cluj 43 la sută. Un grad de încărcare destul de redus. Pe de altă parte, ce se spune în acel comunicat ne surprinde. Consider că nu există nici-un diferend, nici-o fricţiune. Avem un contract de operare şi unul de hendling, agreat de părţi, cu tarife transparente, nediscriminatorii, niciodată contestate, cu orar de zbor agreat, să funcţioneze acest triunghi de zbor. În plus nu au nici-un alt concurent, sunt singurii care operează pe această relaţie internă. M-a surprins că au vorbit de fricţiuni. Ştiu ce i-a deranjat. Conform contractului, conform disciplinei financiare, când avem clienţi care nu îşi achită datoriile automat se emit somaţii de plată. Tocmai ce am emis acea somaţie de plată, care probabil a derajat pe cineva din compania Blue Air”, a declarat Dan Idolu. 
 

Managerul Aeroportului Timişoara susţine că acel comunicat dat de Blue Air nu a avut aprobarea directorului general al companiei aeronautice.
 

“Am discutat acum jumătate de oră cu directorul general de la Blue Air. El a fost plecat din ţară. Nu ştiu cine a dat acel comunicat. Directorul a spus că nu era la curent sută la sută. Eu am speranţa că cineva de la Blue Air s-a pripit. A acţionat cu mult subiectivism, pentru că o somaţie de plată nu înseamă decât să îşi îndeplinească obligaţiile”, a mai spus Idolu.
 

Dan Idolu speră că cei de la Blue Air vor reveni asupra deciziei, iar dacă această relaţie Timişoara-Cluj-Iaşi nu este rentabilă pentru ei, să îşi asume acest lucru, nu să dea vina pe Aeroportul Timişoara.

“Dacă nu este rentabilă această rută pentru ei, nu este vina Aeroportului Timişoara. Eu sper să se mai gândească. Decizia e la ei. Orice cursă este o pierdere, dar în primul rând destinaţiile erau interesante, pentru că o companie românească lega în anul centenarului unirii Timişoara, Cluj şi Iaşi. Ca număr de pasageri, cred că au operau în 2017 undeva la 12.000 de pasageri, dintr-un total de 1,6 milioane. Nu are un impact mare nici financiar, nici opreaţional, dar ţinem foarte mult la această relaţie. Am făcut apel la directorul general al companiei să analizeze, să verifice cine a dat un asemenea comunicat, şi să procedeze în cunoştinţă. O somaţie de plată este un act formal care poate fi discutat, putem înţelege problemele lor financiare, dar e păcat să oprim o asemenea relaţie. Dacă nu este rentabilă, este altceva”, a mai declarat Dan Idolu, pentru “Adevărul”.