Autostrada Vestului va fi gata peste 14 ani în actualul ritm de lucru

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Doar pe unele porţiuni au loc lucrări de pregătire a terenului

Deşi până acum ar fi trebuit ca jumătate din autostradă să fie gata, proiectul este terminat în proporţie de doar 7 la sută. În acest ritm, cei 32 de kilometri vor fi gata peste 14 ani.

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) ascund stadiul lucrărilor la autostrada Arad-Timişoara. Întrebat printr-o adresă oficială cum avansează lucrările, directorul CNADNR, Dorina Tiron a evitat răspunsul, rezumându-se să spună că „lucrările au început la data de 26 ianuarie 2009, având ca termen de finalizare data de 26 ianuarie 2011 şi o perioadă de garanţie de doi ani”.

Cu alte cuvinte, lucrările au început în urmă cu un an şi trebuie să fie gata la anul, pe vremea aceasta. Realitatea este însă cu totul alta, pentru că şantierul a fost deschis în luna iulie, cu jumătate de an întârziere. Chiar dacă Dorina Tiron s-a făcut că nu observă întrebarea legată de stadiul lucrărilor de pe tronsonul Arad-Timişoara, pe site-ul oficial al companiei, www.cnadnr.ro la secţiunea proiecte, se arată că stadiul lucrărilor este de 7 la sută.  Dacă se continuă în acest ritm, un calcul simplu arată că proiectul va fi gata în 14 ani.

Autostrada Arad-Nădlac scoasă la licitaţie

Potrivit secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru, pe tronsonul dintre Arad şi Timişoara în prezent sunt deschise nouă puncte de lucru, iar la două dintre ele se toarnă piloni.  În paralel, se lucrează la şase poduri şi la câteva podeţe. Pistru a mai spus că în această săptmână se va face licitaţia şi pentru segmentul de autostradă Arad-Nădlac.

„Deşi opozanţii au vehiculat ca termen realist de începere a investiţiei anul 2012, lucrările la cei 38,5 kilometri de autostradă care vor lega Aradul de Nădlac vor începe cu siguranţă în acest an”, a declarat Eugen Pistru.

Doar planuri în România, şosea în Ungaria
Pe tronsonul Timişoara-Lugoj se aşteaptă ca în acest an să fie terminate licitaţiile pentru proiectant, iar pentru Lugoj-Deva este gata studiul de fezabilitate, începerea lucrărilor fiind programată în 2011. Toate acestea, în timp ce ungurii construiesc de zor autostrada cu care speră să unească reţeaua din România.