Deschiderea hypermarket-urilor şi a mall-ului a generat o creştere semnificativă a pieţei publicitare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Numărul panourilor publicitare amplasate în Târgu Jiu a crescut în ultima perioadă

Deschiderea a două hypermaket-uri de articole de bricolaj şi apropierea inaugurării mall-ului, precum şi a Carrefour a dus la o explozie pe piaţa publicitară din municipiul Târgu Jiu.

Mai multe panouri publicitare au fost amplasate, în ultima perioadă, în diferite zone din municipiul Târgu Jiu. De asemenea, stâlpii care asigură circulaţia troleibuzelor au fost închiriate tot în scopuri publicitare. În aceste condiţii, sumele investite în piaţa publicitară au crescut odată cu deschiderea mai multor centre comerciale. În ultima perioada, Dedeman şi Praktiker şi-au deschis porţile în municipiul Târgu Jiu, iar mall-ul va fi deschis mâine pentru publicul larg. 

Cea mai mare parte a veniturilor merge la bugetul local 

Sumele încasate de Primăria Târgu Jiu în urma creşterii numărului de spaţii publicitare s-au majorat. Patru societăţi deţin panouri şi alte spaţii destinate publicităţii în reşedinţa judeţului Gorj. Euromedia Group Bucureşti deţine 18 staţii de autobuz şi 14 panouri publicitarea pentru care a plătit la bugetul local, pe anul acesta, 8450 lei. Firma Wait Point deţine 22 de panouri şi la ultima şedinţă a Consiliului Local a mai solicitat amplasarea a încă două. Societatea a achitat, până acum, la Primăria Târgu Jiu suma de 17.600 de lei. Firma X Spot Media are trei panouri publicitare pentru care a pătit 6200 de lei.  

O nouă firmă a intrat de curând pe piaţa publicităţii din Târgu Jiu. Este vorba de Spot Adversting, care are şapte panouri publicitare. 

Contracte favorabile municipalităţii 

Contractele încheiate de Primăria Târgu Jiu favorabile. Mariana Budula, director al Direcţiei de Venituri Publice, ne spune că 60% din veniturile realizate de firmele care deţin panouri publicitare merg la bugetul local. De asemenea, încă 3% din valoarea contractului revine tot bugetului oraşului. „Sunt încheiate contracte de asociere în participaţiune şi Primăria Târgu Jiu beneficiază de publicitate sau de promovarea anumitor campanii“, a precizat Mariana Budulan. 

Transloc încasează bani din publicitate 

Şi societatea de transport în comun din municipiul Târgu Jiu are de câştigat de pe urma publicităţii. Dedeman şi Praktiker au închiriat 45 de stâlpi pentru amplasarea de panouri publicitare de dimensiuni mai mici, iar pentru fiecare stâlp se achită o sumă de 2,5 dolari fără TVA. „Contractul este încheiat pe o perioadă de un an“, a spus Lavinia Truşcă, purtător de cuvânt al Primăriei Târgu Jiu.