Pandemia de COVID-19, un motiv în plus de a renunţa la fumat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În fiecare an, în a treia joi a lunii noiembrie este celebrată „Ziua naţională fără tutun” care are scopul de a conştientiza publicul şi decidenţii politici în legătură cu enorma povară socială (boli/dizabilităţi/decese premature) generată de consumul de tutun.

Anul acesta, campania se desfăşoară pe toata durata lunii noiembrie într-un cadru nou, generat de pandemia COVID-19. Datele cumulate până în prezent de DSP Dâmboviţa sugerează că fumatul/vaping-ul se asociază cu o severitate crescută a bolii.  

„În România se înregistrează o prevalenţă semnificativă a consumului de tutun, peste 5 milioane şi jumătate de fumători. Studiul GATS România 2018 a arătat că PREVALENŢA CONSUMULUI DE TUTUN ÎN ROMÂNIA ESTE DE 30,7%. Mai mult de 4 din 10 români în vârstă de cel puţin 15 ani fumează 20 sau mai multe ţigări pe zi şi 3,4% (203.000) din populaţia adultă a României utilizează curent ţigări electronice. Consumul produselor noi de tutun (produsele cu tutun care se încălzeşte şi al ţigărilor electronice se conturează ca o ameninţare la adresa sănătăţii populaţiei, mai ales în lumina celor mai recente date privind impactul pe sănătate al acestor produse (efecte hepatolitice observate în studii experimentale pentru produsele cu tutun care se încălzeşte, respectiv pneumonia de tip chimic pentru ENDS)”, se arată într-un comunicat al DSP Dâmboviţa.

  

În intervalul 2011 - 2018, consumul de tutun în România a crescut cu 14,9%, mai ales prin creşterea consumului în rândul tinerilor din grupa de vârstă 15-24 de ani (cu o creştere relativă de 48,3%) şi al femeilor (cu o creştere relativă de 27%), în condiţiile în care proporţia celor care au avut o tentativă de renunţare la fumat în ultimul an a suferit o scădere relativă semnificativă, comparativ cu anul 2011 (de 37%), chiar dacă aproape 5 din 10 fumători (48,2%) afirmă  că vor să se renunţe la acest obicei în viitor.

Scopul campaniei este reducerea prevalenţei persoanelor care consumă tutun, chiar şi  în scop experimental, printr-o informare şi conştientizare cu privire la efectele nocive ale tutunului, indiferent de forma în care este utilizat (produse clasice, produse noi sau ţigară electronică) şi la riscul suplimentar generat de asocierea fumatului cu infectarea cu SARS-COV2.  

Obiectivele campaniei sunt creşterea numărului de persoane care aleg să nu înceapă să fumeze, precum şi a celor care renunţă la fumat, protecţia faţă de expunerea la fumul de tutun, prevenirea experimentării unor produse cu tutun promovate ca fiind mai puţin nocive.

Mai multe pentru tine:
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Zi excelentă pentru o zodie de foc! 15 decembrie aduce noroc, reușite și vești bune pentru acești nativi
Ce spune despre România un vlogger american ce a fost arestat în Rusia: Nu există nimic similar!
Irinel Columbeanu s-a botezat, înainte de Sărbători. Fostul milionar și-a schimbat religia la 68 de ani: „E cea mai importantă decizie din viața lui”
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Venită parcă din basme, e prințesa europeană care a cucerit Gala Premiilor Nobel. A strălucit în rochie de zână, cu o tiara deosebită
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Scandal uriaș în Corbeanca. Copiii primesc mâncare de la firma consiliului local la un preț peste lege. Părinții, obligați să semneze contracte. Firma a funcționat fără autorizație de catering: „Își bat joc de copii”
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor