Şoseaua de centură a Sucevei a început să se distrugă la doar un an de la inaugurare. Ce spun autorităţile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: ziardesuceava.ro

Centura Sucevei a fost inaugurată cu surle şi trâmbiţe în septembrie 2019. Este proiectul cu care se laudă mai toţi politicienii locali care s-au perindat pe la guvernare în ultimii 12 ani. A costat peste 80 de milioane de euro, dublu faţă de estimarea iniţială.

Şoseaua de centură a Sucevei a fost inaugurată în 2019, în prezenţa fostului ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc. La niciun an de la momentul inaugurării, pe o porţiune a drumului de nici 13 km au început să apară degradări. La sfârşitul săptămânii trecute, presa locală a arătat că-n zonă s-ar fi înregistrat alunecări de teren şi din acest motiv asfaltul părea că „se scurge la vale”.

Regionala Iaşi a Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi a recţionat imediat şi a explicat că, de fapt, tirurile sunt vinovate pentru degradarea asfaltului. 

„Imaginile prezentate în spaţiul public se află pe DJ 209C, unde se face joncţiunea cu varianta ocolitoare a Sucevei, pe un tronson care nu se află în administrarea DRDP Iaşi. În acea zonă nu există tasări sau alunecări de terasament: a fost turnat un strat de binder pentru a se asigura legătura cu varianta ocolitoare a Sucevei. Stratul de binder s-a aşternut pe dala de beton de ciment, urmând să se continue prin reabilitare cu stratul de uzură. 

Degradările care au apărut în acest moment se datorează frânării maşinilor grele şi a temperaturilor ridicate din ultimele zile. În aceste condiţii, administratorul tronsonului respectiv, Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri Suceava, va interveni în cel mai scurt timp pentru remediere. DJ209C va intra de anul acesta într-un program de modernizare pe fonduri europene”, transmite DRDP Iaşi.

Toţi politicienii din Suceava care au fost la guvernare în ultimii 12 ani s-au lădaut că au pus umărul la construirea drumului care scoate traficul greu din Suceava. În urmă cu o lună, când a venit în Suceava, premierul Ludovic Orban a fost dus de colegii săi de partid pe ruta ocolitoare pentru a explica, împreună cu actualul ministru al Transporturilor, care a fost contribuţia PNL la implementarea proiectului de infrastructură rutieră. 

Fostul prefect al judeţului Suceava, Mirela Adomnicăi, a declarat, pe de altă parte, că valoarea lucrărilor de contruire a şoselei de centură s-a dublat din momentul demarării investiţiei până la finalizare, pentru că traseul ar fi fost ales prost. 

„Am pornit prost ca traseu. A trebuit să găsim soluţii pentru a finaliza ceea ce alţii au început prost. Să ne amintim că ordinul de începere al lucrărilor a fost semnat în 2008, iar termenul de finalizare trebuia să fie 2012. Referitor la ceea ce este dat în trafic acum, este o porţiune a variantei ocolitoare de 7 kilometri, care au fost abandonaţi, nu neterminaţi, pentru că nimeni nu-şi asuma răspunderea să toarne asfalt pe un pământ de flori. Iată că Guvernul acesta şi-a asumat răspunderea, a găsit şi soluţia tehnică, chiar dacă asta a însemnat dublarea sumei pentru varianta ocolitoare. Am plecat de la 220 de milioane şi am ajuns la 417 milioane de lei”, a declarat  Mirela Adomnicăi.

Şi fostul preşedinte al Consiliului Judeţean Suceava, în mandatul 2016 -2020, a spus în repetate rânduri că amplasamentul nu este potrivit pentru construirea unui şosele de centură. 

Şoseaua de centură a Sucevei a fost începută de Guvernul PDL. De atunci şi până la finalizarea proiectului pe la Ministerul Transporturilor au trecut 19 miniştri. Drumul a fost finalizat în proporţie de 80% în perioada 2008- 2012. Un an mai târziu a fost dat în trafic tronsonul III, de la intersecţia cu DN 17, „Zidul Morţii”, până la Pătrăuţi. Celelate două tronsoane au fost scoase la licitaţie în 2018 şi finalizate de firma Autotehnorom. Constructorul a fost nevoit să execute lucrări de consolidare a terenului, destul de complexe, înainte să toarne asfaltul.

Vă mai recomandăm şi:

 VIDEO Şantierul centurii de ocolire Sud a Timişoarei, văzut din dronă. „Stadiul lucrărilor este foarte slab”

Nordul centurii Capitalei, construit de o firmă din Turcia. Când ar trebui finalizaţi cei 17,5 km din Autostrada A0

Mai multe pentru tine:
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
Locul magic pe care puțini turiști au șansa să-l viziteze. Ce spun doi români care au ajuns aici: „De departe, locul nostru preferat”
„Repertoriul movilelor de pământ din județul Timiș” - o parte uitată a istoriei Banatului
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Cu ce trebuie să dai pe perdele, ca să miroasă ca în camerele de lux ale hotelurilor de 7 stele. Trucul pe care nimeni nu ți-l spune
Mobilizare impresionantă. Cehii au strâns în 48 de ore suma necesară pentru achiziția unei rachete Flamingo pentru armata ucraineană
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Brutar celebru: Pâinea ținută în frigider se învechește de trei ori mai repede. Cum recomandă să o depozităm