Slobozia: CFR, o bombă cu ceas

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Angajaţii din sistemul feroviar nu mai sunt dispuşi la concesii foto: Mihai Iosif

Disponibilizările şi reducerile salariale în domeniul feroviar gândite de Executiv pun pe jar sindicaliştii din sistem. Sindicaliștii din domeniul feroviar ialomițean pregătesc ample acţiuni de protest dacă Executivul decide disponibilizarea personalului sau reduceri salariale.

În acest moment, în Ialomița există aproximativ 400 de angajați în sistemul feroviar, comasați în sectoarele CFR Marfă, Călători și Mișcare Comercială. Situația lor este una incertă, în condițiile în care veștile care vin din partea conducerii CFR sau a Ministerului Transporturilor nu sunt deloc îmbucurătoare. Liderii sindicali afirmă că, dacă Executivul va trece la disponibilizări de personal sau reduceri salariale, acesta va fi începutul falimentului pentru Căile Ferate din România.

Fără alte concesii

Deși au fost de acord cu renunțarea la unele drepturi salariale și în condițiile în care numai în acest an au fost disponibilizați peste 8.000 de salariați, la nivel național, sindicaliștii nu mai acceptă, sub nicio formă, un alt val de concedieri. „Nu putem să aprobăm acest plan de măsuri. În condițiile în care disponibilizările anterioare nu au adus acea stabilitate așteptată, ba, dimpotrivă, acum suntem hotărâți să nu mai facem nicio concesie în acest sens. În plus de asta, un alt val de disponibilizări ar duce iremediabil la falimentul Căilor Ferate“, spune Gheorghe Şoldan, liderul Confederației Meridian CFR, filiala Ialomița. Printre măsurile pe care sindicaliștii feroviari ialomițeni sunt pregătiți să le pună în practică, în cazul disponibilizrilor, se numără încetarea lucrului pe o perioadă determinată și ieșirea în stradă.

Infrastructură precară

O altă problemă stringentă, pe care sindicaliștii CFR o pun pe tapet, o reprezintă lipsa finanțării sistemului, fapt care a condus, spun ei, la o infrastructură feroviară precară. „Avem în acest moment, în Ialomița, zeci de semnale CFR care nu funcționează pentru că becurile sunt arse, iar noi nu avem bani să cumpăram altele. Și încă ceva, înainte de Revoluție făceam probe pe calea ferată, în Ialomița, cu o locomotivă care rula cu 150 - 200 de kilometri la oră. În acest moment, abia atingem 45 de kilometri pe oră, pentru că infrastructura nu ne mai permite. Nu s-a mai investit nimic în infrastructură. Să circuli pe unele zone nu mai prezintă siguranță“, spune liderul feroviarilor, Gheorghe Şoldan.

Citiţi mai multe în ediţia de astăzi a cotidianului „Adevărul de Seară“ Slobozia!

Mai multe pentru tine:
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Charlotte, steaua Crăciunului regal. Superba prințesă de 10 ani a fost în centrul atenției la Sandringham
Mesajul de Crăciun al lui Dragoș Dolănescu pentru fratele lui și Maria Ciobanu: „Tata ar fi fericit în Cer dacă...” Cum petrece în Costa Rica: „Nu vor lipsi sărmăluțele”
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
De ce a plecat, de fapt, Theo Rose de la Vocea României: „Anul ăsta, show-ul se oprește pentru mine”
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent