Bicicleta, principalul mijloc de transport în Bărăganul interbelic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În Bărăganul interbelic bicicleta era principalul mijloc de transport FOTO: freeriders.com

Majoritatea oamenilor de astăzi aproape că nu-şi pot concepe viaţa fără maşini. De la mers în concediu sau până la piaţă, drumurile se parcurg mai repede de la volan. Ei bine, cu aproape 80 de ani în urmă, în Bărăgan, bicicleta era principalul mijloc de transport. O confirmă o serie de statistici istorice potrivit cărora peste 1200 de ialomiţeni, din  perioada interbelică, preferau mersul pe două roţi.


Biciclete versus maşini, în anii interbelici

Potrivit statisticilor oferite publicului larg de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări, la sfârşitul lunii iulie, numai în judeţul Ialomiţa, au fost înmatriculate peste 2000 de autoturisme noi şi second-hand.

 Ceea ce în seamnă faptul că numărul celor care preferă să circule cu maşinile este mult mai mare decât al celor care aleg alte mijloace de transport.

Istoria ne învaţă însă că nu în toate timpurile automobilul era considerat la modă. În aceeaşi zonă, cu 80 de ani în urmă, oamenii preferau să circule ... pe două roţi, în loc de patru, aşa cum se întâmplă astăzi.

O altă serie de statistici şi cifre, de data aceasta adunate în cadrul „Anuarului Statistic al României din perioada 1938 – 1940” arată foarte clar faptul că, în trecut, ialomiţenii erau mari amatori de mişcare şi prea puţin interesaţi de confortul oferit de un automobil.

Astfel, în perioada interbelică mijlocul de transport preferat era, fără îndoială, bicicleta. Documentul oficial arată că această modalitate de deplasare a cunoscut un trend ascendent într-un timp extraoridnar de scurt.

Dacă în 1935 doar 67 de ialomiţeni aveau bicicletă, în anul 1937 peste 1237 de persoane preferau să circule pe două roţi. Nu acelaşi lucru se poate spune şi despre automobile.

În aceeaşi perioadă de timp, pe drumurile judeţului circulau doar 297 de automobile. În proprietate personală erau doar 231 de autovehicule şi 10 motociclete. Restul erau autobuze sau camioane deţinute de diverse întreprinderi.

Drumurile publice, un dezastru

E drept că nici infrastructura rutieră nu-i ajuta pe oameni să prefere maşinile în locul bicicletelor. Aceeaşi publicaţie oferă detalii şi despre starea drumurilor naţionale şi judeţene, existente în Bărăganul interbelic.

Aşa se face  că, în acea perioadă, suprafaţa rutieră a judeţului Ialomiţa era alcătuită din aproximativ 1000 de kilometri de drumuri naţionale şi judeţene. Jumătate din aceşti kilometri erau consideraţi de specialiştii acelor vremuri, „mediocre” sau „proaste”.
 

Mai multe pentru tine:
Argentina votează în plină criză economică și pe fondul controverselor privind influența lui Donald Trump
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”
Tradiții și superstiții de Sfântul Dumitru. De ce nu e bine să atingi cuțitele în această zi
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”
Nu i-a citit niciodată fiicei „Cenușăreasa”, iar acum a interzis complet internetul în casă!
Rușii se învârt în jurul lui Trump. Vor să-l convingă să accepte planul lui Putin. Europa, avertizată să rămână vigilentă
Cine a fost Dorin Pavel, inginerul care a plănuit marile hidrocentrale din România
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Profesoară de biologie din Iași, implicată într-un scandal uriaș. Elevii ar fi găsit imagini cu ea pe site-uri pentru adulți: „Face filme”
Mesajele Vasilicăi Enache, avocata decedată în explozia din Rahova, analizate de criminalist: „În acel bloc era o bombă cu ceas”