„Produs în Pădurea Craiului”, un brand promovat la târgurile din țară și străinătate
0Bucatele tradiţionale, meşteşugurile şi zonele turistice din Pădurea Craiului vor fi făcute cunoscute în străinătate. Primarii celor 20 de comune bihorene din zonă s-au întâlnit ieri pentru a pune la cale un plan pentru promovarea zonei turistice.
Produsele tradiţionale, meşteşugurile şi destinaţiile turistice din cele 20 de comune situate în Pădurea Craiului vor fi promovate în ţară şi peste hotare, printr-un proiect realizat pe bani europeni, al Centrului pentru Arii Protejate şi Dezvoltare Durabilă Bihor.
„Cele douăzeci de comune din Pădurea Craiului îşi vor crea un organism, care va fi adminstrat pe rând de una din comune şi care va avea drept scop dezvoltarea agriculturii, a turismului şi promovarea produselor tradiţionale marca «Produs în Pădurea Craiului», la evenimente din ţară şi din străinătate”, a declarat Viorel Lascu, manager de proiect.
Târguri dedicate zonei
Prima ţară în care vor ajunge produsele ţăranilor din Pădurea Craiului este Franţa, unde în perioada 30 – 31 iulie are loc Festivalul de la Vercors. „Va exista un stand cu produsele noastre, unde se va organiza şi un spectacol folcloric cu muzică populară, iniţiere în dansuri populare şi degustare de produse”, a explicat Lascu.
Orădenii interesaţi de produsele artizanale din zonă, cum ar fi Vioara cu Goarnă, produsele de olărit, traistele de Roşia sau ţesăturile de Pomezeu, le pot vedea la Târgul Meşterilor Populari, organizat la Oradea luna viitoare. „Am stabilit cu Muzeul Ţării Crişurilor că Pădurea Craiului va avea un stand separat”, a mai precizat Viorel Lascu.
Următorul eveniment va avea loc în perioada 20-21 august, în comuna Roşia. „Începând din acest an organizăm Zilele Pădurii Craiului. Prima ediţie va avea loc în comuna Roşia”, a declarat managerul de proiect.
Zonă cu potenţial turistic
Proiectul CAPDD îşi propune să pună în valoare potenţialul natural şi cultural al zonei. Activităţile din proiect promovează natura şi cultura unei zone ce se constituie într-un Eden al Europei. Totodată, în cadrul acestui proiect vor fi identificate câteva produse care vor fi propuse pentru a deveni marcă Transylvania Authentica.