Pasajul Theodor Neş a fost redeschis, în această dimineaţă, circulaţiei rutiere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Orădenii pot circula din nou cu maşinile pe pasajul reabilitat de pe strada Theodor Neş, peste liniile CF Oradea - Episcopia Bihor. Pasajul care face o legătură importantă între zona Oncea şi oraş are câte o bandă pe sens şi trotuare pe fiecare parte.

Lucrările la pasaj au început la sfârşitul lunii mai, iar la începutul lunii iunie, a fost demolată structura podului vechi, inclusiv partea metalică, după care au început lucrările de reabilitare. „Lucrările de reabilitarea au constat în turnarea fundaţiilor la pile, refacerea culeelor, montarea grinzilor longitudinale, turnarea stratului de beton şi a şapei de egalizare, realizarea hidro-izolaţiei şi a îmbrăcăminţii asfaltice. Acestea  au fost executate pe baza unui program restricţionat, cu asigurarea circulaţiei trenurilor pe calea ferată. Valoarea lucrărilor de reabilitare se ridică la 2.700.000 lei fără TVA şi au fost executate de firma Abed Nego", a spus Mirela Macra consilier în cadrul Biroului de Comunbicare al Primăriei Oradea.

Totodată au mai fost finalizate şi lucrări conexe pasajului privind reabilitarea căilor de rulare pe cele două rampe de acces spre pod dinspre strada Ştefan cel Mare şi străzile Bihorului-Izvorului, s-au amenajat trotuarele  şi o bandă suplimentară pentru viraj dreapta dinspre strada Ştefan cel Mare spre pod. Vor continua lucrările de reamenajare a intersecţiei semaforizate de la strada Ştefan cel Mare cu Theodor Neş, iar pe sensul de acces spre gară se va realiza o bandă suplimentară.

Istoric

Podul iniţial peste calea ferată a fost construit în anul 1908. În anul 1995 a fost supus unei reparaţii capitale. Vechimea de peste 100 de ani a pasajului a determinat expertizarea repetată a lucrării în ultimele decenii. Soluţiile de intervenţie propuse nu au fost puse însă în practică şi treptat circulaţia pe pasaj a fost restricţionată. „În prima etapă s-au impus restricţii de tonaj, menţinându-se circulaţia pe două benzi, iar după expertiza tehnică efectuată în anul 2006, circulaţia pe pasaj a fost restricţionată pe o singură bandă, prin limitatoare din beton, iar tonajul a fost stabilit la un gabarit de maxim 2 tone pentru vehiculele care traversau podul. Această stare de fapt a dus la strangularea circulaţiei şi la un trafic greoi dinspre cartierul Oncea spre zona Rogerius-Lacul Roşu" a mai spus Mirela Macra. Pentru fluidizarea circulaţiei, în anul 2010, Consiliul Local a aprobat investiţia pentru reabilitarea pasajului.

Mai multe pentru tine:
Chillmas Deals 2025 pe eMAG: Top televizoare cu cele mai mari reduceri, de până la 5.000 de lei și calitate premium pentru living și dormitor
Promoții de iarnă PetMax: Suplimente veterinare esențiale pentru câini și pisici cu reduceri de până la 69%
Ce i-a provocat unei jurnaliste cancer intestinal la 44 de ani? Nu fuma, nu bea și avea o greutate normală
Chillmas Deals 2025 pe eMAG: cele mai bune oferte pentru decorațiuni de Crăciun cu reduceri uriașe de până la 78%
Nu-l iartă nici după moarte?! Mariana Moculescu refuză să meargă la înmormântarea fostului soț! Unde și când va fi înmormântat maestrul?
Black Friday 2025 „Bla-Bla Black Shopping Weeks” la XXXLutz: transformă-ți casa de sărbători cu piese spectaculoase și reduceri de până la 50%
Gestul șocant al Marianei Moculescu față de Horia Moculescu, chiar când acesta se afla pe patul de moarte: „Solicit să fie interzis!”
Fashion Days Black Friday 2025 – ultimele ore de reduceri de până la 90%. Transformă-ți outfitul în cel mai spectaculos mod, cu opere de artă
Black Friday 2025 pe Flip.ro: cele mai mari reduceri la iPhone – economii de până la 1.000 de lei și telefoane premium sub 1.000 €
VIDEO Informații înfiorătoare despre unul dintre cele mai scandaloase cazuri din istorie. Safari uman la 70.000 de lire sterline. Mai mulți bogați au ucis cu cruzime copii și femei, familii întregi. Cum s-au organizat excursiile de vânătoare umană
„M-a lovit atât de puternic”! Celebra vedetă face dezvăluiri cutremurătoare la 53 de ani