Ultimatum de la Autoritatea Aeronautică pentru Aeroportul din Iaşi. Aerogara riscă să se închidă într-o lună

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şefii Aeroportului Iaşi trebuie să cârpească pista şi calea de rulare în maxim o lună, în caz contrar vor fi nevoiţi să închidă autogara ieşeană.

În urma unui audit, şefii de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română au prelungit autorizaţia de funcţionare a Aeroportului până când edilii vor remedia unele probleme. Cea mai important este reabilitarea pistei care este într-o stare avasată de degradare.

Gropi şi maidanezi pe aeroportul Iaşi

Consilierii judeţeni s-au certat în şedinţa de vineri peste jumătate de oră, deranjaţi că aprobă un plan de investiţii fără să fie informaţi de stadiul proiectului de modernizare.

Aceştia au amânat proiectele de hotărâre care vizau bugetul instituţiei şi investiţiile pentru acest an, chiar dacă şefii aerogării ar trebui să le demareze în cel mai scurt timp pentru a nu închide Aeroportul.

„Sunt chestiuni contradictorii. Realizăm locuri de parcare, extindem terminalul din fonduri proprii, dar bugetul Aeroportului este prea mic pentru aceste operaţiuni", a spus consilierul Cristian Stanciu.

Conducerea Aeroportului a încercat să-i convingă pe aleşi de urgenţa unor lucrări la pistă, calea de rulare şi terminalul Schengen.

„Investiţia este doar din venituri proprii. Dacă în 30 de zile nu reparăm pista, noi riscăm să închidem Aeroportul. Am avut un audit cu foarte multe constatări negative pe care trrebuie să le remediem în cel mai scurt timp. Nu se vor mai închide ochii ca în alţi ani", a spus Gheorghe Corjăuţanu, directorul Aeroportului.

Proiectele de hotărâre au fost amânate în şedinţa de ieri pentru o viitoare şedinţă extraordinară.

Cârpeli de 1,3 milioane de lei pentru pista şi gardul Aeroportului Iaşi

După ce va fi aprobat bugetul aerogării, şefii vor demara investiţia la terminalul Schengen care va fi construit pe o suprafaţă de 500 de metri pătraţi. Investiţia se ridică la 3 milioane de lei şi se va derula timp de şase luni. Terminalul va fi destinat curselor Schengen, iar actuala autogara va prelua celelalte curse. Clădirea va fi dotată cu ghişee de checking, benzi pentru bagaje, zonă pentru controlul bagajelor şi grupuri sanitare.