CAMPANIE "PROFESORI DE NOTA 10" - Sorin Vlaic, „un elev mai în vârstă”
0Cunoscut şi sub numele de Profu’, dascălul hunedorean este coordonatorul Consiliului Naţional al Elevilor. Pentru a atrage copiii, Sorin Vlaic nu obişnuieşte să poarte cartea de istorie cu el, ci să predea lecţia pe baza jocurilor de rol.
Atmosferă istorică şi personajele ca atare, fie că e vorba de republicani, conservatori sau liberali. În realitate e doar o clasă de elevi care călătoreşte în timp cu ajutorul profesorului de istorie Sorin Vlaic, titular la Colegiul Tehnic „Transilvania” din Deva de mai bine de 12 ani. Pentru ca tinerii să înţeleagă cât mai bine materia pe care o predă, dascălul nu dictează lecţia, ci obişnuieşte să pună şcolarii să interpreteze mici jocuri de rol.
„Orele de curs trebuie să păstreze pasul cu aşteptările elevilor, foarte activi şi energici în zilele noastre. Tocmai de aceea apelez la astfel de mijloace de predare care atrag tinerii”, a declarat Sorin Vlaic. Iubirea sa pentru copii l-a determinat să treacă pragul de simplu profesor, luând în mâinile sale şi coordonarea Consiliului Naţional, respectiv Judeţean, al Elevilor.
Drepturi, nu doar obligaţii
Multe din întâlnirile de lucru ale Consiliului au loc la Ceapa Roşie, local cunoscut multor elevi. Dascălul a ales această locaţie mai puţin convenţională tocmai pentru a determina şcolarii să fie liberi în gândire şi acţiune. „Dacă în orice altă ţară există un statut al elevilor care le apără drepturile, la noi nu se întâmplă aşa ceva. Ei trebuie să fie protejaţi contra notelor subiective date de profesori, contra agresiunii fizice şi verbale, dar şi a hărţuirii din partea corpului didactic”, a adăugat dascălul.
Rolul său de coordonator al tinerilor a devenit deplin în urmă cu câteva luni, când a devenit tătic nu doar pentru elevi, ci şi pentru primul său copil, Teodora Maria.
Istoric de mic
Sorin Vlaic a moştenit iubirea pentru istorie de la tatăl şi bunicul său, ultimul murind pe front în cel de-Al Doilea Război Mondial. Primele noţiuni „oficiale” despre trecutul românilor le-a aflat încă din primul an de şcoală. Învăţa într-o clasă integrată, adică toţi copiii de la I-IV studiau în aceeaşi sală. Când învăţătoarea lucra cu elevii mai mari, el „fura” tot, uneori fiind mai activ la ore decât colegii mai mari.