Punere în scenă controversată: „Diavolul şi moartea”, dramă şi umor negru laolaltă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cea mai nouă piesă la care lucrează actorii Teatrului Dramatic a stârnit protestele bisericii în alte ţări. Totul se face sub bagheta unui tânăr regizor austriac, care a mai montat în România încă cinci piese.

„Tod und teufel", în traducere liberă „Diavolul şi moartea" este cea mai nouă producţie teatrală la care lucrează actorii Teatrului Dramatic din Galaţi.

Regizorul Ulf Dűckelmann, un austriac de vreo 30 de ani, îi provoacă pe actorii gălăţeni la o dramă cu umor negru, dar cu adânci implicaţii în lumea bisericească.
Pe scurt, este povestea unui preot care pleacă în căutarea păcatului.

„Preotul Bley (n.r. - jucat de directorul Teatrului Dramatic Vlad Vasiliu) nu vrea să rămână doar la ideea de a afla despre păcat din confesiunile oamenilor şi vrea să intre în contact direct cu el. După mai multe experienţe acesta găseşte păcatul, chiar de mai multe ori, dar îşi dă seamă că a plătit scump pentru această căutare greşită, este dezamăgit şi convins că nu merită această căutare", ne povesteşte pe scurt regizorul austriac.

Chiar dacă textul pentru spectacolul care va avea premiara chiar în preajma „Floriilor" a fost mult „periat" faţă de varianta sub care se joacă în Austria, Germania sau Elveţia, acesta rămâne pe alocuri şocant.

Surprinzător, spectatorii nu sunt impresionaţi de scenele cu sens explicit sexual, ci de răutatea cu care reacţionează personajele. „Toată lumea a văzut la aceste personaje răutate brută", mai spune regizorul.

Cu toate că preotul trece prin mai multe experimente sexuale, biserica n-a reacţionat la mesajul piesei, pe care l-a considerat până la urmă spiritual. Asta se întâmpla însă în Germania sau Austria!

Întrebat dacă se teme de o reacţie din partea bisericii din Galaţi, Ulf Dűckelmann este convins că aceasta va vedea adevăratul mesaj şi nu va avea nimic de spus.
„Nu este un atac la biserică sau la religie", afirmă regizorul austriac.

Textul original al piesei este scris de Peter Turrni şi este tradus în 17 limbi. Piesa a fost pusă în scenă pentu prima dată la începutul anilor '90. De ce a ales regizorul să monteze această piesă tocmai la Galaţi?

„Cred că acum este momentul potrivit. Piesa ilustrează golul pe care oamenii îl simt în suflet. Este ciudat că oamenii nu găsesc o cale de a comunica unii cu alţiidin cauza rapidităţii cu care trăim şi din cauza egoismului din ce în ce mai exagerat din oameni", mai spune Ulf Dűckelmann.

Mai multe pentru tine:
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
Locul magic pe care puțini turiști au șansa să-l viziteze. Ce spun doi români care au ajuns aici: „De departe, locul nostru preferat”
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Cu ce trebuie să dai pe perdele, ca să miroasă ca în camerele de lux ale hotelurilor de 7 stele. Trucul pe care nimeni nu ți-l spune
Ciucu face bilanțul promisiunilor nerealizate de foștii primari ai Capitalei: „Rușinea e prea mare ca să promit cai verzi pe pereți”
Oamenii din Aninoasa trăiesc de aproape 3 ani în containere: „Au zis maxim 3 luni”
„Repertoriul movilelor de pământ din județul Timiș” - o parte uitată a istoriei Banatului
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră