Marinarii eliberaţi de piraţi, aşteptaţi acasă. Printre ei se află şi un gălăţean de 51 de ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Marinarii români au fost eliberaţi săptămâna trecută

Cei trei români de pe nava Dover eliberată de piraţi la finele săptămânii trecute sunt aşteptaţi acasă după 7 luni de sechestru. Comandantul Adrian Fericel (50 de ani, din Constanţa) şi secundul Călin Podaşcă (53 de ani, din Galaţi), împreună cu colegul lor Adrian Dumitraşcu, se află încă la bordul vasului ce se îndreaptă spre portul Salalah din Oman, unde este prevăzut schimbul de echipaj.

Fericel şi Podaşcă au plecat în voiaj, la chemarea unei companii greceşti, prin firma de crewing Interorient Maritime Enterprises SRL din Constanţa. „Comandantul Fericel este la cel de-al treilea voiaj cu firma noastră, iar secundul Podaşcă - la primul. Adrian Fericel se afla în voiaj de două luni când s-a întâmplat sechestrul navei, în timp ce Călin Podaşcă mai avea două-trei zile şi se debarca, după un voiaj foarte lung de un an", a dat lămuriri Anda Chioveanu, reprezentantul Interorient Maritime Enterprises.

Cargoul panamez Dover a fost răpit de piraţii somalezi la 28 februarie, având un echipaj format din 23 de membri: trei români, 19 filipinezi şi un rus. Nava plecase din Pakistan şi se îndrepta spre Yemen, când a fost atacată în largul coastelor Omanului.

Dover este un nume ce revine în cariera comandantului Fericel, la fel şi luna februarie. Presa engleză consemna în februarie 2006 că un căpitan român de 45 de ani, cu acelaşi nume, a fost implicat în eşuarea temporară a navei suedeze Kathrin în dreptul portului Dover din Marea Britanie. Pentru manevra defectuoasă a fost găsit responsabil căpitanul Fericel, care a fost supus testelor pentru stabilirea alcoolemiei. Rezultatul: românul avea 140 micrograme per microlitru de alcool în aerul respirat, aproape de patru ori peste limita legală.

„Este un record înregistrat în istoria Agenţiei Maritime şi de Gardă de Coastă", au scris atunci britanicii.

Marinarul şi-a recunoscut vina, primind o pedeapsă pecuniară de 5.000 de lire sterline şi 11 luni de detenţie (4 pentru eşuarea navei şi 7 pentru consumul de alcool). „Poate e doar potrivire de date. Noi nu am avut nicio problemă cu el, iar dacă armatorul este mulţumit... el ştie cel mai bine", a precizat Anda Chioveanu.