Podul de la Putna Seacă, redat circulaţiei feroviare GALERIE FOTO-VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Trenurile circulă fără probleme pe pod

După mai bine de şapte ani de la inundaţiile din lunile iulie şi august 2005, când podul feroviar de la Putna Seacă a fost distrus de ape, podul a fost complet refăcut.

Reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în calitate de parte contractantă a lucrării şi cei ai CNCF „CFR" SA, beneficiari finali ai investiţiei, au efectuat la sfârşitul săptămânii trecute recepţia podului de la Putna Seacă.

O lucrare de mare anvergură, începută în anul 2010, care a costat peste 13,3 milioane de euro, din care 4,7 milioane sunt bani nerambursabili acordaţi de Comisia Europeană prin programul ISPA.

CLICK aici pentru imagini

Lucrarea a fost realizată de firma SC Concefa SA Sibiu şi potrivit executanţilor respectă nivelul de calitate şi siguranţă feroviară, în conformitate cu cerinţele legislaţiei europene şi româneşti în vigoare.

„În caz de noi inundaţii, trebuie să ştiţi că nu vor fi probleme în ce priveşte rezistenţa podului, pentru că este executat extrem de bine. Indiferent ce se va întâmpla nu-şi va pierde stabilitatea. Momentan, trenurile circulă pe pod cu 30 km/h, din cauza terasamentului executat în acest an, însă podul este proiectat pentru o viteză de 160 km/h", a declarat inginerul Sorin Drăghici, reprezentantul antreprenorului general Concefa Sibiu.

Potrivit părţii contractante, podul vechi a fost dezafectat şi a fost realizat un pod nou de cale ferată dublă, care a impus modificarea poziţiei liniilor. Practic, trenurile care trec pe aici nu vor trebui să se mai aştepte unele pe altele pentru a folosi un singur fir de cale ferată.

„Este un proiect nou ca suprastructură, este un pod de cale dublă de 45 de metri deschidere. Spre deosebire de podurile pe care le avem în prezent, comportă lucrări de întreţinere sumare şi uşoare", a precizat inginerul Robică Puiu Popina.

Podul de la Putna Seacă reprezintă cea mai importantă investiţie în infrastructura feroviară realizată după 1989 în zona Moldova.

Mai multe pentru tine:
O descoperire rară care îi uimește pe arheologi: un pumnal vechi de 3500 de ani, găsit în inima Germaniei
Divorț iminent pentru Prințul Harry? Presa speculează că Meghan Markle ar avea un copil din flori
Mai mulți turiști au fost nemulțumiți după ce au descoperit o taxă în plus pe bonul de la un restaurant din Italia. Pentru ce au plătit în plus
Puțini șoferi știu. Cu cât se poate depăși viteza legală fără sancțiuni
Dorințele lui Fuego, la 49 de ani! Ce se întâmpla cu mama artistului când a fost aniversat pe scena Festivalului Mamaia: „Vreau minte pe umeri”
Cum să faci gem de smochine. 5 ingrediente care-l fac unic
Ce se întâmplă cu preotul homosexual de la Schitul Stânișoara care s-a filmat scandalos cu „iubi”. Arhiepiscopia Sucevei și Rădăuților explică rolul lui în biserică
În ce trebuie să fierbi sarmalele pentru a le da un gust unic. Ce se face cu carnea de două ori? Rețeta lui Păstorel Teodoreanu
Sondaj PNL: Daniel Băluță, favorit în sondajele pentru Primăria Capitalei, indiferent dacă ar candida Anca Alexandrescu sau George Simion
Homosexualitatea și desfrâul din Biserica Română. Schimb de mesaje halucinant între un preot protosinghel și un tânăr + filmări în care bea vodcă și dansează pe manele. Dans din buric și în lăcașul sfânt: „Așa, iubirea mea” VIDEO
Israelul lansează zeci de atacuri aeriene asupra Yemenului. Au fost lovite mai multe ținte, printre care palatul prezidențial din Sana’a