Craiova: Lucrările la infrastructura podului de la Calafat, întârziate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Craiova: Lucrările la infrastructura podului de la Calafat, întârziate

Consultantul proiectului recunoaşte că execuţia nu este în grafic, dar spune că şi bulgarii trag mâţa de coadă la construcţia efectivă a podului.Lucrările la infrastructura conexă a podului de peste Dunăre de la Calafat au termen de finalizare 16 mai 2011.

Pe şantierul de la Calafat e linişte. Speriaţi de ploaie, muncitorii au lăsat baltă utilajele folosite la compactarea pământului pe care urmează să se aşeze asfaltul. Lucrările la infrastructura conexă podului Calafat-Vidin au început în iunie şi sunt deja sărite din grafic. Întârzierea de câteva luni e recunoscută de consultantul proiectului, firma Italferr, care spune însă că antreprenorul Azvi-Vimac va putea recupera lunile pierdute. „Într-adevăr există o întârziere, dar cred că este una care se poate recupera. Până la urmă, am înţeles că bulgarii sunt mult mai întârziaţi ca noi“, a spus Vittorio Pellegrini, team leader al proiectului la Italferr.

Opt luni întârziere

Autorităţile locale spun însă că lucrările la infrastructura conexă podului, practic racordul care se face între drumul naţional Craiova-Calafat, calea ferată şi podul construit de bulgari, lucrare care a revenit părţii române, sunt în urmă cu şapte-opt luni. „Există întârzieri mari, de şapte-opt luni, dar până la urmă este bine că s-au apucat de lucrare pentru că deja se întârziase foarte mult demararea execuţiei. Cel puţin acum sunt obligaţi să o termine”, ne-a spus Constanţa Vărzaru, arhitect-şef al municipiului Calafat. Imediat după ce consorţiul Azvi-Vimac a câştigat licitaţia proiectului în valoare de 66 milioane de euro, lucrarea a fost subcontractată grupului Apolodor din Bucureşti.

Pe de altă parte, nici bulgarii nu se pot lăuda că muncesc din greu la construcţia podului. Recent, ministrul Transporturilor din Bulgaria, Alexander Tsvetkov, a declarat că proiectul se află „într-o stare critică“, punând totul pe seama managementului defectuos şi pe lipsa coordonării între România şi Bulgaria. De construcţia podului se ocupă grupul spaniol FCC (Fomento de Construcciones y Contratas).

Podul de la Calafat, în cifre

Podul Calafat-Vidin, care va avea o lungime de doi kilometri, va fi construit de bulgari cu fonduri europene ISPA în valoare de 226 milioane euro. Realizarea infrastructurii de acces la pod a revenit în sarcina autorităţilor române şi înseamnă construirea a 8,7 kilometri de drum, din care trei kilometri de autostradă cu patru benzi până la drumul naţional Craiova-Calafat. Proiectul prevede realizarea de-a lungul drumului a patru pasarele. Calea ferată se va întinde pe 3,3 kilometri, de la capătul podului până la calea ferată existentă, Golenţi-Calafat. Costul mediu pe kilometru de infrastructură (rutieră şi feroviară) se ridică la peste opt milioane de euro.


Află de pe craiova.adevarul.ro ce şmecheri din Calafat au luat bani din exproprierile făcute pentru infrastructura podului.

Mai multe pentru tine:
Un obiect unic pe teritoriul fostei provincii romane Dacia, descoperit la Turda
Revolta profesorilor crește după blocarea plăților din instanță: „Dacă nu reacționăm în niciun fel ne săpăm singuri groapa”
Oana Roman nu îl mai menajează pe Botezatu! „Se îmbracă de zici că vrea să impresioneze un extraterestru cocalar”
Alimentul care nu trebuie să lipsească din farfuriile românilor. Dr. Virgiliu Stroescu îl recomandă în fiecare zi: „Ne curăță și ne vindecă tot organismul”
De ce Eugen Cristea și Anca Pandrea simt în casă energia persoanelor moarte: „Nu oricine poate”. Și Mihai Onilă are o legătură paranormală cu fiica-înger: „O aud mental”
Cauza morții bateristului Marius Keseri de la Direcția 5. Prietenii rup tăcerea. „Boala cumplită îl schimbase, nu-l mai recunoșteai. Venea la biserică să se roage”. Ultimele fotografii
Neliniște la palat! Ce crede familia regală britanică despre apariția lui Meghan Markle la Săptămâna Modei de la Paris
Femeile care au înfruntat foamea, frica și moartea: adevărul despre cum a distrus Uniunea Sovietică Moldova anilor ’40
Eduard, un copil de 10 ani, crescut de bunici și abandonat de părinți, luptă pentru viață! A vomitat sânge și are nevoie de o operație urgentă la inimă. AJUTĂ ȘI TU!
I-a donat propriul rinichi, dar n-a fost invitată la nunta Selenei Gomez. Cum explică donatoarea trădarea
Trendul imaginilor generate de AI cu persoane decedate: alinare sau capcană emoțională? ANALIZĂ