UPDATE: Astăzi este ultima zi în care circulăm cu troleibuzul în Constanţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Troleibuzele vor fi conservate până când vor putea fi puse în vânzare

De mâine, regia Autonomă de Transport în Comun (RATC) va înlocui cele nouă troleibuze de pe liniile 48 şi 48 barat cu zece autobuze MAZ.

UPDATE ora 13.00: Şoferii de troleibuz susţin decizia reprezentanţilor RATC. „Călătorii nu vor fi afectaţi, staţiile rămân aceleaşi, iar eu voi fi mutat pe autobuz“, opinează Cornel Flaut (41 de ani), şofer.

Valerica Achiţei (54 de ani) consideră că autobuzele sunt mult mai bune. „Merg mult mai repede şi nu mai suntem nevoiţi să mergem cu nişte rable“, a spus femeia.

În loc de 9 troleibuze pe liniile 48 şi 48 barat, RATC va introduce 10 autobuze pe care le are în parcul auto, de sâmbătă. Troleibuzele scoase din uz vor fi conservate până când vor putea fi puse în vânzare. Ele au fost achiziţionate în anii 2000. Potrivit site-ului RATC Constanţa, parcul auto al regiei numără 15 troleibuze ROCAR achiziţionate în 2002 şi 5 marca DAC cumpărate în anul 2000.

Costurile transportului în comun cu autobuzul vor fi reduse, spun reprezentanţii RATC, iar călătorii vor avea de aşteptat mai puţin în staţii. „Vineri este ultima zi când vor circula troleibuzele în Constanţa. Decizia am luat-o pentru că a scăzut numărul călătorilor, iar întreţinerea unui troleibuz este mult mai scumpă decât a unui autobuz. Pentru autobuze avem nevoie de un singur om, pe când pentru troleibuze avem nevoie de patru oameni, care trebuie să asigure staţiile şi întreţinerea reţelelor. În plus, autobuzul este mult mai mobil", a precizat Dumitru Coiciu, directorul RATC.

Preşedintele Asociaţiei Transira, Silviu Sîntea, cel care militează pentru transportul ecologic în toată ţara recunoaşte problemele de la Constanţa, dar consideră că ar putea fi luate şi alte măsuri. „De vină este managementul defectuos, preţul mare al legitimaţiilor de călătorie şi reaua- voinţă a primăriei şi a consiliului local Constanţa. De ce în alte oraşe există transport electric, staţii acoperite, programe de circulaţie şi hărţi afişate, iar în Constanţa nu?", se întreabă Sîntea.

În toamna anului 2008, regia a desfiinţat mijlocul de transport în comun ecologic cu tramvaiul.

Istoricul troleibuzelor

Primele troleibuze din Constanţa. SCursa: www.ratc.ro

În 1959 de dă în exploatare prima linie de troleibuze cu o lungime de 10,4 kilometri în municipiul Constanţa. În circulaţie au fost puse troleibuze româneşti tip TV2E. În 1969, Constanţa avea 109 troleibuze.

Mai multe pentru tine:
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
CSM reacționează la declarațiile lui Kelemen Hunor privind consultarea CCR pe proiectul pensiilor magistraților: „Un incident inacceptabil și fără precedent”
Franța pune în serviciu noua generație de rachete nucleare M51.3 de pe submarine
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Un tezaur roman, ascuns timp de 8 ani, după ce a fost descoperit cu un detector de metale
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
La 70 de ani, schimbă iar scutece, după ce a devenit tată pentru a opta oară!
Cauza morții medicului Ștefania Szabo, găsită fără viață în Spitalul de Urgență Buzău. Prima ipoteză plauzibilă și reacția Colegiului Medicilor
O contabilă din Kenya a ajuns femeie de serviciu în România și trăiește cu frică. „Mi-e teamă în fiecare zi să nu fiu...”
Directorul unei școli s-a stins din viață subit, la 35 de ani. Cutremurător ce mesaj a transmis înainte de moarte: „Lupți pentru 5 minute de viață”