Dană din Portul Constanţa, modernizată în trei ani. Lucrările încep la 1 iunie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dana 80 a Portului Constanţa FOTO Inquam Photos / Daniel Stoenciu

Dana 80 a Portului Constanţa, aparţinând companiei Comvex, va fi modernizată pentru a facilita operarea navelor mari de cereale, într-o zonă cu adâncime mare a acvatoriului portuar.

La 1 iunie 2018 încep lucrările în proiectul „Implementarea unei dane specializate într-o zonă cu adâncimi mari (Dana 80)“, ce va fi realizat de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa.

Până la 30 iunie 2021, aici sunt prevăzute lucrări pentru modernizarea Danei 80, instalarea de noi echipamente pentru dană adecvate primirii de nave de cereale mai mari, precum şi extinderea infrastructurii feroviare până la parcul de silozuri. Obiectivul principal urmărit de CN APM SA Constanţa este creşterea traficului portuar prin dezvoltarea infrastructurii.

„Prin alocarea Danei 80 (aparţinând companiei Comvex) pentru alte activităţi se eficientizează utilizarea danelor de mare adâncime existente în portul Constanţa. Realizarea racordului CF va conduce la suplimentarea traficului feroviar şi prin aceasta la eficientizarea sistemului feroviar din sectorul fluvio-maritim al portului şi al celui din ţară. Prin realizarea investiţiei va creşte atractivitatea portului Constanţa în comparaţie cu celelalte porturi din bazinul Mării Negre“, transmite Biroul de presă al APMC.

Contractul de finanţare a fost semnat de Autoritatea de Management Programul Operaţional Infrastructură Mare POIM 2014-2020, prin ministrul Transporturilor Lucian Şova, şi Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, prin directorul general Nicolae Dan Tivilichi.

Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană prin Programul Operaţional Infrastructură Mare POIM 2014-2020. Bugetul proiectului este de: 25.778.122 lei (fără TVA), din care: 75% rata de finanţare UE - 19.025.969 lei şi 25% contribuţie de la Bugetul de Stat - 4.756.492 lei.

Valoarea contractului este de 25.778.122 lei (fără TVA), durata de execuţie fiind de 37 de luni. 

Pe aceeaşi temă: 

ANALIZĂ Instabilitatea din Marea Neagră ţine la distanţă navele de croazieră maritimă: zero vizite în Portul Constanţa în 2018 

A crescut traficul de mărfuri în porturile maritime româneşti. Primul trimestru din 2018, mai bun ca cel de anul trecut

Mai multe pentru tine:
Tânăra de 18 ani care a întors toate scaunele la Vocea României: „Absolut extraordinar!” Cine este Sunamita Beza
Top 5 bestselleruri internaționale 2025 și titluri bonus – Descoperă-le și comandă-le acum pentru serile de iarnă și cadouri de sărbători
Black Friday 2025. Reduceri mari la încălţăminte și electrocasnice
Black Friday 2025: Cele mai apreciate parfumuri de damă în România – Top recenzii clienți. Idei de cadouri pentru sărbători
Alexandru Ion și Ștefan Floroaica: “Ne-am întors din Asia Express cu multe kilograme în plus... în bagajul vieții”
Cel puțin 6 morți și 25 de persoane spitalizate după ce au mâncat acest preparat la restaurant
Adevărul despre relația din spatele scenei dintre Angela Similea și „Prințul șlagărelor”. Fiul compozitorului Marcel Dragomir rupe tăcerea: „Ea era ca pe un piedestal!” Ultimele lui cuvinte
Black Friday 2025, o oportunitate pentru doamnele care vor să arate bine. Top 3 cele mai bune produse pentru ten, apreciate de clienți
Ce i-a provocat unei jurnaliste cancer intestinal la 44 de ani? Nu fuma, nu bea și avea o greutate normală
Scandal de pomină pe „Hai-Hui”, numele emisiunii Marinei Almășan, de la TVR 2. Ce acuzații i se aduc: „Nu e o invenție a TVR”. Replica vedetei: „N-a furat nimeni de la nimeni!”
„Noi i-am pus cruce!” Cum a ajuns să arate una dintre cele mai populare stațiuni balneare din România. Dan Negru: „Când eram copil veneam cu ai mei”