VOCEA ARDEALULUI: Cu un Iron se face primăvară
0Nu e puţin lucru ca oamenii să se întoarcă la casele lor şi să vorbescă încântaţi de Cluj.
Nu ştiu dacă megaconcertul Iron Maiden de la Cluj a adus profituri în buzunarele organizatorilor, dar clujenii au avut sigur de câştigat de pe urma celui mai mare eveniment din Ardeal de la TIFF încoace. Hotelierii au declarat un grad de ocupare de 80 la sută, ca pe vremea unei zile cu mai multe congrese internaţionale, iar turiştii veniţi din toate colţurile lumii au triplat profiturile patronilor de terase din centrul oraşului.
Sigur că prezenţa la Cluj pentru o zi a câtorva zeci de mii de fani Iron nu aduce câştiguri financiare comercianţilor cât un festival care durează o săptămână, dar nu e puţin lucru ca oameni care au auzit până acum de Transilvania doar din filmele cu Dracula sau de pe primul album al trupei să se întoarcă la casele lor şi să vorbescă încântaţi despre ce au găsit la Cluj. Unii dintre ei şi-au propus să revină în Transilvania ca turişti, alţii chiar ca investitori. Este cazul unui om de afaceri din Monte Carlo, impresionat să găsească un oraş civilizat, cu istorie, dar şi cu forţă de muncă ieftină şi cu fete frumoase. Un eveniment de o asemenea anvergură face mai mult decât un slogan şi o frunză fluturate de-aiurea prin lume.
Astfel de beneficii ar trebui să le dea de gândit aleşilor locali atunci când nu vor să audă de sprijin financiar pentru organizarea de evenimente importante în oraşe. S-au obişnuit să invoce eterna puşculiţă lipsită de bani. Numai că până la sosirea marilor investitori mai bine ar cheltui banii pe evenimente care le aduc turişti în urbe şi nu să-i toace pe sforăitoare zile ale oraşului, cu mici şi bere pentru concitadini vlăguiţi.
Dana Gherman este redactor-şef la „Adevărul de Seară" Cluj-Napoca