Buton care aduce zâmbetul pe faţa funcţionarilor Primăriei din Cluj

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De astăzi funcţionează un sistem electronic de măsurare a amabilităţii funcţionarilor din Primăria Cluj. Angajaţii vor fi evaluaţi de cetăţeni în fiecare zi dacă îşi fac treaba cum trebuie.

Acest lucru are loc prin intermediul unui dispozitiv cu trei butoane care este amplasat la fiecare dintre cele 25 de ghişee ale Centrului de Informare a Cetăţeanului (CIC), de pe strada Moţilor. Un afiş pus lângă micul aparat îl anunţă pe cetăţean că poate să aprecieze dacă funcţionarul a fost sau nu amabil cu el apăsând pe unul dintre butoanele „nesatisfăcător“, „bine“ sau „foarte bine“. „Acest sistem este aplicat şi în alte oraşe, precum Koln sau Paris“, a declarat primarul Sorin Apostu.

Sistemul va fi testat gratuit de Primărie, timp de o lună. Potrivit edilului, pe baza statisticilor oferite cu privire la fiecare funcţionar în parte, se pot face o serie de evaluari ale angajaţilor. Practic, mai toţi angajaţii serviciilor din Primărie vor trece prin „evaluarea la buton“, pentru că funcţionarii de la ghişee se rotesc, de-a lungul anului.

„Angajatul lunii“ sau şomer

Pe baza acestor rezultate, va exista un panou cu „Angajatul lunii“ din Primărie. Totodată, funcţionarii de care cetăţenii sunt nemulţumiţi vor fi sancţionaţi. „Mai întâi angajatului i se va tăia din salariu, apoi el poate fi dat afară“, a precizat Apostu. Potrivit acestuia, studiul comportamentului funcţionarilor va fi unul de impact, mai ales că într-o singură săptămână au cerut bilete de ordine 8.106 cetăţeni. Anul trecut, aproape 200.000 de clujeni au apelat la serviciile CIC. Datele oferite de noul sistem de monitorizare vor fi însă, filtrate. „Este important şi vom ţine cont dacă nemulţumirea cetăţeanului se referă la modul în care a fost tratat de către funcţionar sau este legată de faptul că nu şi-a rezolvat problema cu care a venit la Primărie“, a precizat Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca. Cetăţenii care au venit, astăzi, la CIC au avut supriza să descopere lângă fiecare ghişeu micile dispozitive. „Oamenii au fost încântaţi, ne-au întrebat ce e cu aparatele astea. Noi sperăm că se va îmbunătăţi relaţia cu cetăţenii“, a declarat Diana Arieşan, una dintre funcţionarele de la Centrului de Informare a Cetăţeanului. Un pensionar clujean consideră că ideea butoanelor de evaluare a funcţionarilor este una eficientă. „Dacă e un surplus de personal, ideea e bunicică, sunt cam mulţi pe un loc“, spune Vasile Ion.

Mai multe pentru tine:
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța