Petiţie online pentru modernizarea completă a Gării CFR Buzău. Peroanele şi pasajul pietonal sunt ”o ruşine pe capul buzoienilor”
0O studentă din Buzău a lansat o petiţie online pentru refacerea peroanelor şi pasajului din gara CFR Buzău, în speranţa că va urni lucrurile, iar administraţia va lua măsuri. Aici nu s-a mai investit de zeci de ani iar poarta de intrare în oraş arată ca după bombardament. Nici cişmelele nu mai funcţionează. Autorităţile locale dau vina pe cei din Regionala CFR Galaţi că nu investesc în refacerea peroanelor.
Revoltată de starea peroanelor şi a pasajului subteran, buzoianca Simona Anastasiu a iniţiat o petiţie prin care solicită remedierea urgentă a problemei. Apelul tinerei a strâns rapid sute de semnături şi a declanşat o adevărată mobilizare în mediul online.
Buzoianca spune că a ajuns să facă acest demers pentru că modul în care arată Gara nu face deloc cinste Buzăului, dar şi că starea obiectivului, care este unul emblematic, provoacă frustrare, inclusiv turiştilor.
„De mai bine de 30 de ani, gara arată ca după bombardamentele din al doilea Război Mondial! Această nepăsare faţă de sutele şi miile de oameni care, după ce coboară din tren, sunt nevoiţi să traverseze ca pe o pista de enduro cei aproximativ 200 de metri până la peronul principal. Gara aceasta este chiar a nimănui? Suntem de mult în secolul XXI şi nu în 1873, când strămoşii noştri au construit-o! (...)”, se arată în petiţie.
Apelul disperat lansat către autorităţi de tânăra studentă de a face ceva cu Gara Buzău a stârnit rapid valuri, iar reacţiile de susţinere nu au întârziat să apară. Deja, petiţia online pentru reabilitarea Gării Buzău a strâns deja 350 de semnături din partea buzoienilor.
”Ruşinea este pe capul nostru al buzoienilor şi nu pe capul responsabililor! Prin această petiţie doresc să îmi exprim îngrijorarea cu privire la starea deplorabilă în care a ajuns Gara Buzău. Modul în care arată atât Gara, cât şi pasajul ce trece pe sub liniile de cale ferată, este unul nedemn de un judeţ, localnicilor le provoacă frustrare iar turiştilor, o impresie urâtă. Pe aceasta cale solicit institutiei responsabilă, împreună cu cetăţenii să ia măsuri pentru remedierea imediată a problemei expuse”, scrie Simona Anastasiu.
Gara Buzău a fost construită în anul 1873. Obiectivul, care ar trebui să fie cartea de vizită de judeţului, a ajuns să fie o ruină. Totul, de la peroane şi până la clădirea veche de 140 de ani prin care s-au perindat generaţii întregi de călători, este măcinat de timp şi nepăsare.
Ultima modernizare, în 2009
Între anii 2005 şi 2009, Gara Buzău, împreună cu alte 15 staţii de cale ferată, a fost reabilitată cu finanţare Credit Suisse First Boston International, în valoare de 60 milioane de dolari.
În cadrul lucrărilor de reabilitare s-au realizat: consolidarea structurii de rezistenţă a clădirii de călători, înlocuirea integrală a tâmplăriei exterioare şi interioare şi a instalaţiilor aferente clădirii, refacerea integrală a finisajelor interioare şi exterioare, repararea acoperişului cu înlocuirea integrală a învelitorii acestuia, racordarea clădirii la reţelele de utilităţi ale municipiului - apă, canalizare şi gaze, dotarea clădirii cu centrală termică proprie, alimentată cu gaze naturale.
Lucrările de reabilitare au conservat arhitectura exterioară a clădirii de călători şi au introdus elemente noi de arhitectură. S-au efectuat lucrări la recompartimentarea parterului clădirii, prin care s-a redus suprafaţa birourilor administrative şi s-a extins suprafaţa destinată spaţiilor comerciale şi a acceselor pentru deservirea publicului călător. A fost construit un nou grup sanitar pentru publicul călător dotat conform normelor actuale şi a fost refăcut peronul de la linia 1, care a impus înlocuirea integrală a copertinei acestuia.
Peroanele şi pasajul pietonal nu au fost incluse în proiectul de modernizare.